Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Un sfat va rog! - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


Un sfat va rog!

37 replies to this topic

#21 ctanela

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1277 Postari:
  • Location:constanta

Postat 02 November 2005 - 06:55 PM

RUIU MARIETA a spus:

Ocsi,
Eu cred ca poti rezolva situatia mult mai simplu si fara bataie de cap: faci factura cum iti zice s-o faci, adica situatie lucrari cf contract, etc, dar suma care trebuia s-o treci la un cont de venituri, o inregistrezi in ct 472 "venituri inregistrate in avans". Definitia ct 472 este: "se inregistreaza veniturile in avans, aferente perioadelor /exercitiilor financiare urmatoare". Cand o sa luati marfa si intr-adevar a sa lucrati, emiti factura reala si inchizi 472 cu un cont de venit. Nu ai impozit pe profit la sf anului, iar cu TVA-ul am inteles ca se poate rezolva. Iti urez succes.

Si cum demonstrezi ca este aferenta perioadelor /exercitiilor financiare urmatoare. :shock:



#22 MARYA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 173 Postari:
  • Location:BUCURESTI

Postat 02 November 2005 - 07:16 PM

si eu sunt de acord cu Marieta.demonstratia poti sa o faci fie cu contractul,fie cu procesul verbal de receptie finala.
este aiurea ca dupa ce ti-ai declarat ca si finalizat obiectivul ,sa vii cu cheltuieli ulterioare consistente,de baza (materiale.munca vie,etc),mai mult decat atat sa te duci cu ele in 2006.
sfat: foloseste contul 472.stiu cum este sa lucrezi cu unitatile de stat,ca sa nu pierzi trebuie sa joci cum canta ei.

chestia cu creditul nu o inteleg,nu vad cum rezolva problema,dacat din p.d.v.al cash-ului ,sa poti plati si impozitul pe profit.

daca declari veniturile pe 2005,chiar procedezi eronat.

succes !




#23 RUIU MARIETA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 207 Postari:

Postat 02 November 2005 - 07:20 PM

De ce ar trebui sa demonstrezi ceea ce este evident? Mi se pare o chestie foarte simpla. Nu tineti de loc la pielea voastra.



#24 ctanela

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1277 Postari:
  • Location:constanta

Postat 02 November 2005 - 07:22 PM

MARYA a spus:

si eu sunt de acord cu Marieta.demonstratia poti sa o faci fie cu contractul,fie cu procesul verbal de receptie finala.

In acest caz, de ce mai face factura? Eu presupun ca si PV de receptie se face tot in 2005. :?



#25 Guest__*

  • Guests

Postat 02 November 2005 - 07:30 PM

ctanela a spus:

RUIU MARIETA a spus:

Ocsi,
Eu cred ca poti rezolva situatia mult mai simplu si fara bataie de cap: faci factura cum iti zice s-o faci, adica situatie lucrari cf contract, etc, dar suma care trebuia s-o treci la un cont de venituri, o inregistrezi in ct 472 "venituri inregistrate in avans". Definitia ct 472 este: "se inregistreaza veniturile in avans, aferente perioadelor /exercitiilor financiare urmatoare". Cand o sa luati marfa si intr-adevar a sa lucrati, emiti factura reala si inchizi 472 cu un cont de venit. Nu ai impozit pe profit la sf anului, iar cu TVA-ul am inteles ca se poate rezolva. Iti urez succes.

Si cum demonstrezi ca este aferenta perioadelor /exercitiilor financiare urmatoare. :shock:


Factura odatã emisã nu poate înregistra suma-n 472... Venituri de realizat sau care se vor realiza-n în perioada urmãtoare nu se pot înregistra deât atunic când avem de-a face cu un antecalcul... Factura este documentul justificativ pentru a calcula venituri ºi taxe aferente ºi care se plãtesc la momentul emiterii acesteia 8respectiv data prevãzutã de lege la sfârºituk perioadei de calcul lunar sau trimestrial)



#26 ctanela

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1277 Postari:
  • Location:constanta

Postat 02 November 2005 - 07:33 PM

Mie mi se pare mai mult o chestie de atitudine. Patronul face pe plac clientului (in acest caz, instit. bugetara), iar contabilul face pe plac patronului. :shock:

Nu este cazul lui OCSI :!:



#27 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 02 November 2005 - 07:43 PM

LEXUS a spus:

Eu ma refeream la faptul ca poate nici furnizorii nu-ti pot livra materialele atat de curand ...

Tocmai de aceea azi am trimis deja comenzile ca mat. sa soseasca in timp util (de fapt pe mine ma intereseaza doar facturile ca sa am ce trece pe chelt.). De obicei lucrez cu termene de plata de 30-45 zile, asa ca pana atunci obtin si creditul.

RUIU MARIETA a spus:

Ocsi,  
Eu cred ca poti rezolva situatia mult mai simplu si fara bataie de cap: faci factura cum iti zice s-o faci, adica situatie lucrari cf contract, etc, dar suma care trebuia s-o treci la un cont de venituri, o inregistrezi in ct 472 "venituri inregistrate in avans". Definitia ct 472 este: "se inregistreaza veniturile in avans, aferente perioadelor /exercitiilor financiare urmatoare". .......................................

Tocmai pt. ca exista situatie de lucrari pe baza caruia emit factura NU pot considera venituri in avans! Miroase a evaziune fiscala (tainuire de venituri) si la o adica e considerata greseala contabila (a mea) fara nici o posibilitate de aparare! Venituri in avans ar putea fi de exemplu daca as incasa acum chirie pe un an, dar nicidecum o factura care are la baza situatie de lucrari!!!

RUIU MARIETA a spus:

..........................Cand o sa luati marfa si intr-adevar a sa lucrati, emiti factura reala si inchizi 472 cu un cont de venit. Nu ai impozit pe profit la sf anului, iar cu TVA-ul am inteles ca se poate rezolva. Iti urez succes.

Nu inteleg "emiti factura reala ", ca doar factura e emisa deja anul curent!
Poate daca ai da explicatii suplimentare.

O seara placuta!
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#28 ANCI

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 124 Postari:
  • Location:tg.mures
  • Interests:diverse

Postat 02 November 2005 - 07:47 PM

am intalnit si eu aceasta problema cand lucram la o soc care se ocupa de constructii de drumuri. sa nu piarda banii de la primarie se factura fara sa fie gata lucrare. exact situatia ta am avut anul trecut in decembrie. eu am rezolvat in felul urmator. la servicii si transport cat mai era cf devizului am facut 628 sau 624=408 aici se poate baga si tel daca stii cat va fii astfel 626=408 in ian si feb 2005 cand am primit fact am facut 408=401 la materiale si mat aux la fel am procedat. aici in schimb am facut contracte du diversi furnizori care au semnat ca incep livrarea materialelor si factureaza o data pe luna.ulterior am avut inclusiv si pna si nu au putut face nimic pentru acest lucru



#29 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 02 November 2005 - 07:49 PM

ctanela a spus:

.......iar contabilul face pe plac patronului.  :shock: ...............

Dar numai pana la anumite limite considerate cat-de-cat acceptabile de fiecare dintre noi!!!

O seara buna!
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#30 RUIU MARIETA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 207 Postari:

Postat 02 November 2005 - 08:01 PM

Ocsi, tu faci ce vrei. Cum adica este evaziune fiscala daca voi n-ati consumat nimic? Povestea cu chiria pe un an, este doar un exemplu. Planul de conturi este un indreptar si nu poate cuprinde toate situatiile. De fapt cred ca nu vrei sa recunosti in fata patronului ca exista o solutie simpla. Sa fii sanatos sau sanatoasa si tine-o tot asa.



#31 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 02 November 2005 - 08:19 PM

RUIU MARIETA a spus:

Ocsi, tu faci ce vrei. Cum adica este evaziune fiscala daca voi n-ati consumat nimic? Povestea cu chiria pe un an, este doar un exemplu. Planul de conturi este un indreptar si nu poate cuprinde toate situatiile. De fapt cred ca nu vrei sa recunosti in fata patronului ca exista o solutie simpla. Sa fii sanatos sau sanatoasa si tine-o tot asa.

Te rog nu fii suparata!!! Nu am avut intentia sa te ofensez, daca cumva asa ai simtit sa sti ca nu a fost cu intentie si I-MI CER SCUZE!!!
Nu e vorba ca sa nu recunosc ceva in fata patronului, ca doar discutiile pe tema asta nu sunt incheiate inca, dar vreau sa rezolv situatia intr-un fel in care la un caz de adica SA NU FIU EU CEL CARE PICA DE FAZAN!
Si asa orice se intampla in cazul unui control mereu contabilul e de vina!!! Cred ca cunoasteti fenomenul.

O seara buna!
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#32 rucsandra

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 174 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 02 November 2005 - 08:40 PM

RUIU MARIETA a spus:

. Cand o sa luati marfa si intr-adevar a sa lucrati, emiti factura reala si inchizi 472 cu un cont de venit.
Marieta,
de aici rezulta partial refuzul lui Ocsi de a folosi solutia ta. asta pt ca anul viitor NU SE MAI POATE emite o factura reala , deoarece beneficiarul lucrarii nu ar dori o , el foloseste factura din acest an ca fiind cea definitiva pt realizarea lucrarii.
ca atare solutia trebuie gasita , IN ACTE , anul acesta. si asa Ocsi ar fi acoperit ! :roll:
ramine doar responsabilitatea patronului si a beneficiarului faptul ca lucrarea real se va efectua anul viitor...



#33 alone

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 64 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Oradea

Postat 02 November 2005 - 09:18 PM

Ocsi, si eu zic sa o treci pe 472 si pe masura ce inregistrezi cheltuielile aferente sa faci nota contabila 472=704 proportional cu stadiul realizarii lucrarii; dar sa-i explici patronului tau ca exista urmatoarele variante:
1. Vine fiscul si sunt baieti rai si va baga la evaziune fiscala , dar se rezolva cu :
-o amenda cu chitanta;
-o amenda" fara chitanta"
-calculul penalizarilor si majorarilor de intarziere pentru impozitul declarat eronat si neplatit la termen;

2.Vine fiscul si sunt baieti buni, va baga numai la penalizari si majorari pentru impozitul declarat eronat;

3.Vine fiscul si inteleg care e situatia si nu va dau decat o amenda minima pentru ... altceva(nu ati trecut initiala prenumelui tatalui delegatului pe o factura, de ex.)

4. si cea mai rea; preastimatul tau patron face afaceri politice si atunci exista posibilitatea ca unui graur mare din partidul opozant celui din care face patronul tau sa i se puna pata pe el si atunci sa tina cu tot dinadinsul sa-l bage putin la racoare sa-i limpezeasca mintea putin.

So, eu i-as spune toate astea patronului si i-as zice ca trebuie sa semneze toate actele si sa-si asume raspunderea; crede-ma ca nu cred ca e cazul sa-ti risti pielea tu.
Tu doar ii spui care e solutia si ce riscuri implica; dar raspunderea sa si-o asume el.

Oricum faci, tot lasa loc de interpretari pentru ca si daca iei uncredit si te apuci sa cumperi materiale la greu si safaci consumuri, tot va poate baga la evaziune.

Fii rational si gandeste in avantajul tau; gandeste-te cine ia grosul din afacerea asta:tu sau patronul? ia sa raspunda el atunci pentru riscuri,nu?
ca la bursa:riscul este direct proportional cu castigul.



#34 RUIU MARIETA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 207 Postari:

Postat 03 November 2005 - 12:52 PM

Ocsi, nu m-am suparat, dar mi-e necaz cand se intampla lucruri din astea, cu patroni care ameninta, si cu tot felul de chestii dubioase. Iarta-ma ca-ti spun, dar eu am o experienta ceva mai mare in acest domeniu, si mi s-a intamplat de cateva ori ca patronul sa nu recunoasca in fata organelor fiscale ceva de care eu i-am atras atentia. Mai ales unul, il si vad, se uita la mine inocent pana la Dumnezeu si ma intreba de ce am facut asa? Imi venea sa-i dau cu ceva dupa el. Evident ca s-a rezolvat altfel, dar tu ramai cu umilinta inghitita.
Daca imi permiti, citeste bine contractul si vezi ce spune cu privire la modalitati de plata, de facturare si preturile folosite. Eu ti-am spus de "factura reala", presupunand ca vei mai veni cu modificari.
Cu bine,



#35 lorenzo

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 786 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 06 November 2005 - 12:01 AM

Ocsi, ma bag si eu cu o opinie.

Spune-i patronului asa:

Impozitul/profit pt.trim.IV 2005 se va plati oricum pana in 25.01.2006 la nivelul celui calculat pt.trim.III 2005. Bineinteles, in ipoteza ca nu se va finaliza bilantul pe 2005 pana nu stiu cand in ian sau feb.2006.
Diferenta pana la impozitul/profit conform bilantului se plateste pana la data depunerii bilantului pe 2005, ceea ce inseamna aprilie 2006.

Fara a face nici un artificiu in contabilitate, adica fara a face inreg.cheltuielilor cu stocurile cumparate acum si neconsumate in fapt, sau chiar inexistente - adica fara a le achizitiona in 2005 -, firma va avea per total 2005 un profit mai mare decat cel real, tocmai datorita facturilor emise cf.sit.de lucrari "finalizate" in 2005.

Roaga-l sa analizeze faptul ca acest profit suplimentar inregistrat in 2005 ii genereaza un impozit/profit suplimentar X de plata prin aprilie 2006. Pana atunci va putea fie sa obtina finantare din credit bancar, fie chiar sa incaseze facturile buclucase emise in 2005, ceea ce ii va permite sa achizitioneze stocurile necesare si sa le si consume in trim.I 2006, astfel incat - mai ales daca obiectivele respective nu se finalizeaza in 2005 - per total lucrare contractata sa poata justifica in mod corect devizul final. Mai mult ca sigur ca astfel, pt. trim.I 2006, datorita acestor costuri cu stocurile, va avea impozit/profit de plata mult mai mic decat in mod real. Adica, fara a face nici o inreg. fictiva in costurile lui 2005, in aprilie 2006 va avea aprox.tot atat de plata ca impozit/profit, deoarece dif. in plus pt.2005 se poate compensa cu dif.in minus pt.trim.I 2006. Ambele avand scadenta in aprilie 2006.
In plus, exista avantajul (daca-l intereseaza) de a avea dividende mai mari in 2006 din profitul lui 2005.

Poate se sensibilizeaza daca ii arati ca te gandesti la buzunarul lui...



#36 florina m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:

Postat 16 November 2005 - 01:37 PM

Eu cred ca ar fi bine sa lucrezi cu 471, din moment ce lucrarea nu este gata, bineinteles atasat devizul de lucrari si le treci pe venit pe masura finalizarii lucrarii.



#37 grig

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 40 Postari:

Postat 16 November 2005 - 02:49 PM

Solutia data de Anci este cea mai buna in cazul tau, tu ai nevoie de contracte pentru materiale cu furnizorii tai obisnuiti pe care le inregistrezi ca si primite la un anumit pret 3xx=408 (ar fi bine sa obtii si avize), faci descarcare de gestiune pentru materiale iesite 6xx=3xx, la anul cand primesti efectiv materialele inregistrezi factura primita 408=401. A doua problema, ai grija la impozit pe profit, daca lai obtinut in trim III pe 25.01.06 tb sa platesti impozit pe profit la nivelul trim III sau trebuie sa definitivezi bilantul pana pe 15.02.06 cand platasti suma exacta pentru impozit pe trim IV.



#38 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 16 November 2005 - 09:15 PM

E timpul sã revin asupra problemei, mai ales cã în ultimele zile au avut loc câteva evenimente............... Eu am reuºit sã-mi rezolv problema, dar am bãgat pe un coleg in belea fãrã sã vreau (dacã cumva ºi respectivul e pe forum, precis se va recunoaºte dupã situaþia creatã, aº vrea sã-i spun ºi pe aceastã cale cã NU A FOST CU INTENÞIE DIN PARTEA MEA ªI MII DE SCUZE!!!). Dar sã incep de la capãt (oare are?).
Am depus actele la o bancã pt. credit de vreo 10 zile, dupã promisiune sãptãmâna asta ar trebui sã am banii în cont. Materialele comandate au început sã vinã, ºi tot bazându-mã pe promisiunile furnizorilor, nu va fi problemã, pânã la mijlocul lui decembrie o sã am cca 70% din mat. necesare, deci pot face consumurile.
Plus zilele trecute am primit o facturã de 80.000 RON emis de o soc. concurentã (cel puþin eu aºa-l consideram pânã acum cã doar nu odatã am fost :smt062 la unele licitaþii) cu explicaþia cum cã ne-ar fi executat niºte lucrãri in subantreprizã. Toate bune, cheltuielile tocmai bine au picat, la fel ºi TVA-ul, numai cã azi m-am trezit cu un telefon foarte-foarte neplãcut de la contabilul firmei respective. Am fost fãcut cu ou ºi oþet pe un ton nu prea amical (noroc cã telefonul meu e din start de culoare roºie, cã altfel ar fi roºit de cuvintele care mi-au fost adresate :D ) pe seama facturii respective. Practic el acum din cauza facturii a ajuns in aceeaºi situaþie în care am fost ºi eu, deci venituri fãrã cheltuieli. Am avut ºi cu patronul probleme pe seama facturii de subantreprizã. Când a venit factura am intrebat de contract ºi sit. de lucrãri. O zis cã existã dar eu sã nu mã amestec in afacerile lui! Nu m-am lãsat convins ºi am cerut cu insistenþã sã vãd ºi eu contractul ºi eventual sã anexez o copie a lui la facturã. Am fost refuzat categoric. I-am spus, cã dacã nu primesc o copie, la calculul impozitului o sã socotesc cheltuiala ca ºi nedeductibilã. Ieri am revenit asupra subiectului ºi surprizã, am primit un exemplar. Surprizã ºi mai mare, era datat cu data contractului nostru!!! Nu am mai vrut sã lungesc vorba, deºi mi-a fost pe limbã cã dacã contractul era deja fãcut, de ce m-a lãsat sã "fierb" atât etc,etc.............................
Noroc cã nu sunt pe post de contabil ºef........................ mai este cineva peste mine...................deci..................

Vã mulþumesc pentru opinii ºi sfaturi. E al naibi de binevenit câteodatã acest forum!!!!!

O searã bunã!
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL