Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
COTA HANDICAPATI - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


COTA HANDICAPATI

42 replies to this topic

#1 GEORGIA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 76 Postari:

Postat 09 December 2005 - 05:18 PM

Buna ziua , ajutati-ma va rog ......
Am angajata o persoana cu handicap .Vreau sa stiu ce cota trebuie sa reduc la fondul de handicapati sau la somaj? La ce numar de angajati cu handicap se reduce cota ,cum se calculeaza aceasta cota ,stiu ca este in limita de 4% .
Acum platim la 4* salariu minim pe economie.
Lamuritima si cu o baza legislativa.
Va multumesc,colegi.



#2 grig

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 40 Postari:

Postat 09 December 2005 - 08:03 PM

daca ai peste 75 de angajati inclusiv trebuie sa ai ca angajati 4% persoane cu handicap sau vei achita pentru personal cu handicap neincadrat 75*4%=3 angajati ori salariul minim pe economie (3*310=930lei) la trezorerie. Suma pe care o declari in declaratia 100 la randul 45.




#3 grig

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 40 Postari:

Postat 09 December 2005 - 08:21 PM

PS: Ordonanta de urgenta nr. 102 din 29/06/1999
Legea nr. 519/2002
Legea nr. 10/2003
O.G. nr. 59/2003
Legea nr. 343/2004



#4 Cristina Grigoras

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 610 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Hmmmmm!!!

Postat 09 December 2005 - 09:18 PM

LEGE nr. 519 din 12 iulie 2002 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protectia speciala si încadrarea în munca a persoanelor cu handicap
Parlamentul României adopta prezenta lege.
Articol unic
Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102 din 29 iunie 1999 privind protectia speciala si încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 310 din 30 iunie 1999, cu urmatoarele modificari si completari:
1.La articolul 1, alineatele (1) si (3) vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 1
(1) Persoanele cu handicap, în întelesul prezentei ordonante de urgenta, sunt acele persoane carora mediul social, neadaptat deficientelor lor fizice, senzoriale, psihice, mentale, le împiedica total sau le limiteaza accesul cu sanse egale la viata sociala, potrivit vârstei, sexului, factorilor materiali, sociali si culturali proprii, necesitând masuri de protectie speciala în sprijinul integrarii lor sociale si profesionale.
................................................................................
............
(3) Masurile de protectie speciala se aplica pe baza încadrarii în categorii de persoane cu handicap, în raport cu gradul de handicap, stabilit în urma evaluarii efectuate de catre comisiile de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti, potrivit criteriilor stabilite prin ordin al ministrului sanatatii si familiei. Pentru copiii cu handicap criteriile de încadrare în gradele de handicap se stabilesc prin ordin comun al ministrului sanatatii si familiei si al secretarului de stat al Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie. Ordinele vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I."
2.Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 2
(1) Încadrarea într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protectie speciala în raport cu gradul de handicap se atesta, atât pentru adulti, cât si pentru copii, potrivit criteriilor de diagnostic anatomo-clinic, diagnostic functional si de evaluare a capacitatii de munca si de autoservire. Gradul de handicap - usor, mediu, accentuat si grav - se atesta prin certificat emis de catre comisiile de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti prevazute la cap. V, respectiv de comisiile pentru protectia copilului, în cazul copiilor cu handicap.
(2) În sensul prezentei ordonante de urgenta, prin copil se întelege persoana care nu a împlinit vârsta de 18 ani si care nu are capacitate deplina de exercitiu.
(3) O data cu eliberarea certificatelor de încadrare în grade de handicap, comisiile de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti, respectiv comisiile pentru protectia copilului, în cazul copiilor cu handicap, au obligatia sa elaboreze un program individual de recuperare, readaptare si integrare sociala, care sa prevada actiunile medicale, educative, profesionale si sociale necesare pentru recuperarea, readaptarea, instruirea si integrarea sau reintegrarea sociala a persoanei cu handicap.
(4) Pentru elaborarea programului individual de recuperare, readaptare si integrare sociala comisiile de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti, respectiv comisiile pentru protectia copilului, în cazul copiilor cu handicap, se vor consulta în mod obligatoriu cu persoana cu handicap si, dupa caz, cu reprezentantii legali ai acesteia, precum si cu specialisti din diferite domenii, în functie de specificul fiecarui caz.
(5) Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, autoritatile administratiei publice centrale de specialitate si ale administratiei publice locale au obligatia de a asigura, pe baza dispozitiilor legale în vigoare, conditiile necesare pentru realizarea programului individual de recuperare, readaptare si integrare sociala pentru fiecare persoana cu handicap."
3.La articolul 3, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 3
(1) Realizarea masurilor de protectie speciala a persoanelor cu handicap, prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, este organizata, coordonata si controlata de catre Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, organ de specialitate al administratiei publice centrale aflat în subordinea Ministerului Sanatatii si Familiei."
4.Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 6
(1) Institutiile de protectie speciala a persoanelor cu handicap se înfiinteaza si functioneaza ca institutii de interes public sub forma de centre-pilot, centre de îngrijire si asistenta, centre de recuperare si reabilitare, centre de integrare prin terapie ocupationala, locuinte protejate de tip familial, centre de zi, centre de interventie timpurie, precum si sub alte forme specifice, cu avizul Ministerului Sanatatii si Familiei, la propunerea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
(2) Institutiile de protectie speciala a persoanelor cu handicap, aflate în coordonarea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, sunt prevazute în anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta."
5.Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7
(1) Institutiile de protectie speciala, prevazute la art. 6, precum si cele care se vor înfiinta ulterior au personalitate juridica si se afla în coordonarea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
(2) Finantarea institutiilor de protectie speciala a persoanelor cu handicap, prevazute în anexa, se asigura din: contributiile proprii ale beneficiarilor sau ale întretinatorilor acestora, care vor fi varsate în contul centrelor, sume alocate de la bugetele autoritatilor administratiei publice locale si din alte venituri realizate în conditiile legii.
(3) Regulamentul-cadru de organizare si functionare pentru fiecare tip de institutie de protectie speciala a persoanelor cu handicap, prevazut la art. 6, se aproba prin hotarâre a Guvernului, la propunerea ministrului sanatatii si familiei.
(4) Salarizarea personalului institutiilor de protectie speciala a persoanelor cu handicap se stabileste potrivit legislatiei aplicabile salariatilor din sistemul bugetar."
6.La articolul 8, litera a) va avea urmatorul cuprins:
"a) hotarâre a Guvernului, la propunerea ministrului sanatatii si familiei;"
7.Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9
(1) Institutiile de protectie speciala a persoanelor cu handicap pot fi înfiintate si în comun de mai multe institutii si persoane juridice dintre cele mentionate la art. 8, prin contract de asociere.
(2) Contractul de asociere se încheie între ordonatorii principali de credite, în cazul consiliilor judetene, consiliilor locale, Ministerului Sanatatii si Familiei si al altor organe ale administratiei publice centrale de specialitate, si reprezentantii legali ai persoanelor juridice.
(3) Contractul de asociere trebuie sa prevada sursele financiare reprezentând contributia fiecarei parti la sustinerea cheltuielilor de investitii si de functionare ale institutiei de protectie speciala care se înfiinteaza prin asociere, durata asocierii si modul de administrare a patrimoniului institutiei. Contractul-cadru de asociere se stabileste prin ordin al ministrului sanatatii si familiei."
8.Articolul 10 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 10
(1) Institutiile de protectie speciala a persoanelor cu handicap înfiintate cu avizul Ministerului Sanatatii si Familiei, la propunerea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, se afla în coordonarea acestuia.
(2) Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap îsi exercita atributia de coordonare prin: elaborarea de norme si metodologii privind organizarea si functionarea institutiilor de protectie speciala a persoanelor cu handicap; numirea si eliberarea din functie a persoanelor cu functii de conducere; asigurarea instruirii si perfectionarii profesionale a personalului de specialitate; verificarea respectarii dispozitiilor prezentei ordonante de urgenta si ale altor acte normative referitoare la activitatea acestora; sprijinirea dezvoltarii acestor institutii în conformitate cu strategia si cu programele nationale de protectie speciala a persoanelor cu handicap.
(3) Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap controleaza activitatea tuturor institutiilor de protectie speciala a persoanelor cu handicap aflate în coordonarea sa, informând Ministerul Sanatatii si Familiei si, dupa caz, Curtea de Conturi asupra aspectelor negative constatate."
9.La articolul 11, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 11
(1) Cladirile institutiilor publice, ale celor culturale, sportive sau de petrecere a timpului liber, locuintele construite din fonduri publice, mijloacele de transport în comun, telefoanele publice, precum si caile de acces vor fi amenajate astfel încât sa permita accesul neîngradit al persoanelor cu handicap. Cladirile de patrimoniu si cele istorice se vor amenaja respectându-se caracteristicile arhitectonice."
10.Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 12
Autoritatile prevazute de lege vor elibera autorizatia de constructie pentru cladirile publice ce urmeaza a se construi, numai în conditiile respectarii normativului în domeniu, aprobat prin ordin al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei si publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I. Fac exceptie de la aceasta prevedere constructiile personale si anexele acestora."
11.La articolul 13, dupa alineatul (2) se introduc alineatele (3) si (4) cu urmatorul cuprins:
"(3) Începând cu data intrarii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante de urgenta se vor respecta prevederile normativului mentionat la art. 12, pentru locuintele care se vor construi sau se vor repara din fonduri de la bugetul de stat.
(4) Cel putin 4% din locuintele construite din fonduri de la bugetul de stat vor fi adaptate, cel mai târziu pâna la 31 decembrie 2010, în conformitate cu normativul mentionat la art. 12."
12.Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 14
Pâna la data de 31 decembrie 2002 toate telefoanele publice vor fi montate si amenajate cu respectarea prevederilor normativului mentionat la art. 12."
13.Articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 15
(1) De la data intrarii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante de urgenta limbajul mimico-gestual si limbajul specific al persoanei cu surdocecitate sunt recunoscute oficial.
(2) Institutiile publice vor asigura, atunci când este cazul, pentru relatiile directe cu persoanele cu deficiente de auz sau cu surdo-cecitate, interpreti autorizati ai limbajului mimico-gestual sau ai limbajului specific al persoanei cu surdo-cecitate. Procedura si conditiile de autorizare vor fi stabilite prin ordin comun al ministrului educatiei si cercetarii si al ministrului sanatatii si familiei, cu consultarea Asociatiei Surzilor din România."
14.Articolul 16 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 16
(1) În termen de 180 de zile de la data intrarii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante de urgenta, în spatiile de parcare de pe lânga institutiile de interes public vor fi amenajate, rezervate si semnalizate prin semnul international minimum 4% din numarul total al locurilor de parcare, dar nu mai putin de doua locuri pentru parcarea gratuita a mijloacelor de transport ale persoanelor cu handicap; totodata, în spatiile de parcare ale domeniului public si cât mai aproape de domiciliu administratorul acestora va repartiza locuri de parcare gratuita persoanelor cu handicap care au solicitat si au nevoie de astfel de parcare.
(2) Pâna la data de 31 decembrie 2003 toate spatiile de parcare organizate vor avea amenajate, rezervate si semnalizate prin semnul international minimum 4% din numarul total al locurilor de parcare, dar nu mai putin de doua locuri pentru parcarea gratuita a mijloacelor de transport ale persoanelor cu handicap.
(3) Este interzisa parcarea altor mijloace de transport pe locuri de parcare amenajate, rezervate si semnalizate prin semnul international pentru persoane cu handicap.
(4) Pâna la data de 31 decembrie 2010 toate statiile mijloacelor de transport în comun vor fi amenajate pentru a permite accesul neîngradit al persoanelor cu handicap, în conformitate cu prevederile normativului mentionat la art. 12.
(5) Pâna la data de 31 decembrie 2005 autoritatile administratiei publice locale au obligatia sa monteze sisteme de semnalizare sonora si vizuala pentru persoanele cu handicap la trecerile de pietoni, precum si panouri de afisaj în mijloacele de transport public si pe drumurile publice."
15.La articolul 17, alineatele (1) si (2) vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 17
(1) Începând cu data de 1 ianuarie 2004, toate societatile sau regiile de transport în comun, urban sau interurban, au obligatia sa achizitioneze mijloace de transport special adaptate pentru accesul neîngradit al persoanelor cu handicap.
(2) În termen de maximum 2 ani de la data intrarii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante de urgenta producatorii de mijloace de transport în comun au obligatia sa introduca în fabricatie mijloace de transport în comun adaptate accesului neîngradit al persoanelor cu handicap."
16.La articolul 17, alineatul (4) se abroga.
17.Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 18
(1) În vederea asigurarii integrarii cu sanse egale în viata sociala, copiii cu handicap beneficiaza de urmatoarele drepturi:
a) acces liber si egal în orice institutie de învatamânt obisnuit, în raport cu restantul functional si potentialul recuperator, cu respectarea prevederilor legislatiei în domeniul învatamântului;
B) pregatire scolara la domiciliu a copiilor cu handicap, nedeplasabili, pe durata învatamântului obligatoriu prevazut de lege; pregatirea scolara la domiciliul copiilor cu handicap, nedeplasabili, se va stabili potrivit normelor ce vor fi aprobate prin ordin comun al ministrului sanatatii si familiei si al ministrului educatiei si cercetarii, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I;
c) alocatie de stat pentru copiii cu handicap, în conditiile si în cuantumul prevazute de lege, majorat cu 100%;
d) alocatie de întretinere pentru copiii cu handicap, aflati în plasament familial sau încredintati, potrivit legii, unei familii ori persoane sau unui organism privat autorizat potrivit legii, în cuantumul prevazut de lege, majorat cu 50%;
e) locuri de odihna gratuite în tabere pentru copiii prescolari, elevi si studenti cu handicap, o data pe an, conform conventiilor încheiate între Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap si Ministerul Educatiei si Cercetarii;
f) asistent personal pentru copilul cu handicap grav, angajat de catre autoritatile administratiei publice locale, cu avizul inspectoratului de stat teritorial pentru persoanele cu handicap, pe baza recomandarilor anchetei sociale realizate de catre o comisie din cadrul compartimentului specializat al primariei în a carei raza teritoriala îsi are domiciliul sau resedinta copilul cu handicap grav; parintii sau reprezentantii legali ai copilului cu handicap grav pot opta pentru primirea unei indemnizatii echivalente cu salariul net al asistentului social debutant din unitatile bugetare sau pentru asistent personal; modalitatea de plata a indemnizatiei se va stabili prin ordin comun al ministrului sanatatii si familiei si al ministrului administratiei publice, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I;
g) bilete de intrare la spectacole, muzee, manifestari artistice si sportive, în aceleasi conditii ca pentru elevi si studenti sau militari în termen;
h) asistenta medicala pentru copilul cu handicap, în conditiile Legii asigurarilor sociale de sanatate nr. 145/1997, cu modificarile si completarile ulterioare;
i) obtinerea gratuita a protezelor, cârjelor, ghetelor ortopedice, carucioarelor din Fondul de asigurari sociale de sanatate, gestionat de casele de asigurari de sanatate de care asiguratul apartine, si asigurarea, cu prioritate si în conditii avantajoase, a aparatelor auditive si a implanturilor cardiace;
j) gratuitatea transportului urban cu mijloace de transport în comun de suprafata sau cu metroul, pentru copiii cu handicap accentuat si grav si pentru asistentii personali ai acestora, acordata pe baza unei anchete sociale realizate de catre asistentul social din cadrul compartimentului specializat al primariei în a carei raza teritoriala îsi are domiciliul sau resedinta copilul cu handicap; modalitatea de acordare a gratuitatii si cuantumul acesteia se stabilesc prin ordin comun al ministrului sanatatii si familiei si al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I;
k) gratuitatea transportului interurban, la alegere, cu tren de persoane, clasa a II-a, cu autobuzele sau cu navele pentru transport fluvial, în limita a 12 calatorii dus-întors pe an pentru copiii cu handicap grav si pentru asistentii personali ai acestora si în limita a 6 calatorii dus-întors pe an pentru copiii cu handicap accentuat si pentru însotitorii acestora; copiii cu afectiuni renale care necesita hemodializa în alte localitati decât cele de domiciliu, precum si asistentii personali ai acestora beneficiaza de gratuitate si peste limita mentionata, în functie de recomandarea centrului de dializa;
l) alocatie lunara de hrana pentru copiii bolnavi de SIDA, calculata pe baza alocatiei zilnice de hrana stabilite pentru consumurile colective din unitatile sanitare publice.
(2) Persoana care are în îngrijire, supraveghere si întretinere un copil cu handicap beneficiaza de urmatoarele drepturi:
a) concediu platit pentru îngrijirea copilului cu handicap, pâna la împlinirea de catre acesta a vârstei de 3 ani;
B) concedii medicale pentru îngrijirea copiilor cu handicap accentuat sau grav, care necesita tratament pentru afectiuni intercurente, pâna la împlinirea de catre copii a vârstei de 18 ani;
c) gratuitatea serviciilor de cazare si masa pentru persoana care însoteste copilul cu handicap grav în spital, pe teritoriul României, la recomandarea medicului specialist; modalitatea de decontare se stabileste prin conventie încheiata între Ministerul Sanatatii si Familiei si Casa Nationala de Asigurari de Sanatate;
d) scutire de plata taxelor de abonament pentru persoana detinatoare de aparat de radio si de televizor, daca copilul are handicap grav;
e) prioritate la instalarea postului telefonic si scutire de plata abonamentului telefonic cu 100 de impulsuri incluse, precum si de costul a 400 de impulsuri pentru nevazatori, daca copilul are handicap grav sau accentuat; modalitatile de decontare a acestora vor fi stabilite prin norme apro-bate prin ordin comun al ministrului sanatatii si familiei si al ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, ce va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I;
f) prioritate la închirierea, construirea si cumpararea locuintelor din fondul de stat, în conditiile legii, daca copilul are handicap accentuat sau grav;
g) stabilirea chiriei, în conditiile legii, pe baza contractelor de închiriere pentru suprafetele locative cu destinatie de locuinta detinute de stat sau de unitatile administrative ale acestuia, la tariful minim prevazut de lege, daca copilul are handicap accentuat sau grav.
(3) De drepturile prevazute la alin. (2) lit. a) si B) beneficiaza, la cerere, unul dintre parinti sau persoanele care au adoptat, carora li s-au încredintat copii spre crestere si educare ori în plasament familial, daca sunt asigurati în cadrul sistemului asigurarilor sociale de stat sau daca sunt cadre militare în activitate.
(4) Persoanele mentionate la alin. (3) beneficiaza de drepturile prevazute la alin. (2) lit. a) si B) în situatia în care nu au în acelasi timp si calitatea de asistent personal.
(5) De drepturile prevazute la alin. (1) lit. B)-f) si la alin. (2) lit. a)-g) nu pot beneficia copiii cu handicap sau persoanele care au în îngrijire, supraveghere si întretinere un copil cu handicap care se afla în institutii de învatamânt special, asistenta sociala si protectie speciala sau în alte institutii cu caracter social în care li se asigura întretinerea completa din partea statului.
(6) De drepturile prevazute la alin. (1) lit. l) poate beneficia copilul bolnav de SIDA numai pe perioada în care este îngrijit în familie."
18.Articolul 19 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 19
(1) ĂŽn vederea asigurarii dreptului la securitate sociala, precum si a dreptului la ocrotirea sanatatii si la instruire, adultii cu handicap beneficiaza de urmatoarele drepturi:
a) adultii cu handicap grav si accentuat, daca nu au alte venituri cu exceptia pensiei de urmas, beneficiaza de o indemnizatie lunara în procent de 50% din salariul minim brut pe tara, pe toata durata handicapului; cei cu venituri pâna la acest cuantum primesc diferenta pâna la nivelul indemnizatiei lunare; pentru afectiuni care creeaza handicap ireversibil indemnizatia lunara se stabileste pe toata durata vietii;
B) nevazatorii cu handicap grav beneficiaza de un venit lunar sub forma unei alocatii sociale în cuantum de 1.279.000 lei, indiferent de vârsta si de veniturile realizate din salarii, pe toata durata handicapului grav, ce va fi actualizata, anual, prin hotarâre a Guvernului, în functie de indicele cresterii preturilor de consum; cei cu handicap accentuat beneficiaza de un venit lunar în cuantum de 50% din venitul stabilit pentru cei cu handicap grav, pe toata durata handicapului; persoanele nevazatoare care cumuleaza salariul cu pensia pentru limita de vârsta, cu pensia I.O.V.R. sau cu pensia pentru pierderea capacitatii de munca vor opta pentru una dintre acestea sau pentru alocatia sociala; nevazatorii care nu desfasoara activitate salarizata cumuleaza alocatia sociala cu una dintre celelalte pensii stabilite potrivit legii; nevazatorul cu handicap grav primeste pentru plata însotitorului, definit la art. 1 din Hotarârea Guvernului nr. 610/1990 privind acordarea unor drepturi nevazatorilor, cu modificarile si completarile ulterioare, o indemnizatie echivalenta cu salariul net al asistentului social debutant din unitati bugetare; nevazatorul poate opta pentru asistentul personal sau pentru însotitor;
c) asistent personal pentru adultul cu handicap grav, angajat de catre autoritatile administratiei publice locale, cu avizul inspectoratului de stat teritorial pentru persoanele cu handicap, pe baza recomandarilor anchetei sociale realizate de catre o comisie din cadrul compartimentului specializat al primariei în a carei raza teritoriala îsi are domiciliul sau resedinta adultul cu handicap grav; persoana cu handicap grav sau reprezentantii legali ai acesteia, cu exceptia nevazatorilor, pot opta pentru primirea unei indemnizatii echivalente cu salariul net al asistentului social debutant din unitatile bugetare sau pentru asistent personal; modalitatea de plata a indemnizatiei se va stabili prin ordin comun al ministrului sanatatii si familiei si al ministrului administratiei publice, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I;
d) introducerea în tara, o data la 8 ani, la alegere, de motociclete, motorete sau autoturisme, în folosinta persoanei cu handicap accentuat sau grav sau, dupa caz, a familiei care are în îngrijire o persoana cu handicap accentuat sau grav, cu scutire de plata taxelor vamale; sunt scutite de plata taxelor vamale aparatura si materialele ajutatoare - compensatorii, denumite generic tiflotehnice; lista acestora si conditiile de acordare a facilitatilor prevazute se stabilesc prin hotarâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Sanatatii si Familiei;
e) scutire de plata taxelor de abonament pentru adultii cu handicap grav, detinatori de aparate de radio si de televizoare; de aceasta facilitate beneficiaza si persoanele care au în întretinere persoane cu handicap grav, daca locuiesc împreuna;
f) prioritate la instalarea postului telefonic si scutire de plata abonamentului telefonic cu 100 de impulsuri incluse, precum si costul a 400 de impulsuri pentru nevazatori, atât pentru adultii cu handicap grav si accentuat, cât si pentru familiile acestora, daca au domiciliul comun; modalitatile de decontare a acestora vor fi stabilite prin norme aprobate prin ordin comun al ministrului sanatatii si familiei si al ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I;
g) gratuitatea transportului urban cu mijloace de transport în comun de suprafata sau cu metroul, pentru adultii cu handicap accentuat si grav si pentru asistentii personali ai acestora, acordata pe baza unei anchete sociale realizate de catre asistentul social din cadrul compartimentului specializat al primariei în a carei raza teritoriala îsi are domiciliul sau resedinta adultul cu handicap; modalitatea de acordare a gratuitatii si cuantumul acesteia se stabilesc prin ordin comun al ministrului sanatatii si familiei si al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I;
h) gratuitatea transportului interurban, la alegere, cu tren de persoane, clasa a II-a, cu autobuzele sau cu navele pentru transport fluvial, în limita a 12 calatorii dus-întors pe an pentru adultii cu handicap grav si pentru asistentii personali ai acestora si în limita a 6 calatorii dus-întors pe an pentru adultii cu handicap accentuat si pentru însotitorii acestora; adultii cu afectiuni renale care necesita hemodializa în alte localitati decât cele de domiciliu, precum si asistentii personali ai acestora beneficiaza de gratuitate si peste limita mentionata, în functie de recomandarea centrului de dializa;
i) pregatire scolara la domiciliu, pe durata învatamântului general obligatoriu, la cerere, a adultilor cu handicap grav, nedeplasabili, potrivit normelor ce vor fi aprobate prin ordin comun al ministrului sanatatii si familiei si al ministrului educatiei si cercetarii, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I;
j) asistenta medicala, în conformitate cu prevederile Legii nr. 145/1997, cu modificarile si completarile ulterioare;
k) medicamente gratuite atât pentru tratament ambulatoriu, cât si pe timpul spitalizarii;
l) bilete de tratament gratuite, în limita posibilitatilor existente, în statiuni balneoclimaterice, pe baza reglementarilor stabilite de Ministerul Sanatatii si Familiei;
m) obtinerea gratuita a protezelor, cârjelor, ghetelor ortopedice, carucioarelor, la pretul etalon stabilit de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, si asigurarea, cu prioritate si în conditii avantajoase, a aparatelor auditive si a implanturilor cardiace;
n) acordarea unei camere în plus, în conditiile legii, pe baza contractelor de închiriere pentru suprafetele locative cu destinatie de locuinta detinute de stat sau de unitatile administrative ale acestuia, la solicitarea persoanelor cu handicap grav, precum si a familiilor care au în întretinere un copil cu handicap grav;
o) stabilirea chiriei, în conditiile legii, pe baza contractelor de închiriere pentru suprafetele locative cu destinatie de locuinta, detinute de stat sau de unitatile administrative ale acestuia, la tariful minim prevazut de lege, daca persoana are handicap accentuat sau grav;
p) prioritate la închirierea, construirea si cumpararea locuintelor din fondul de stat si repartizarea, la cerere, a apartamentelor la niveluri inferioare ale imobilelor, pentru persoanele cu handicap accentuat sau grav;
q) pentru nevazatorii cu handicap grav care realizeaza venituri salariale în baza unui contract individual de munca se acorda o indemnizatie lunara în valoare de 200.000 lei, suportata din creditele bugetare alocate cu aceasta destinatie;
r) pentru nevazatorii cu handicap grav se acorda scutire de plata taxei pentru abonamentul la curentul electric; decontarea abonamentului se face pe baza de documente justificative în limita creditelor bugetare alocate cu aceasta destinatie; documentele justificative, precum si modalitatea de decontare se stabilesc prin ordin comun al ministrului sanatatii si familiei si al ministrului industriei si resurselor, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I;
s) acordarea a 25% din fondul de locuinte sociale persoanelor cu handicap grav, conform legilor în vigoare.
(2) De drepturile prevazute la alin. (1) lit. a), c), d), e), f), n), o), p), q), r) si s) nu pot beneficia persoanele cu handicap care se afla în institutii de învatamânt special, asistenta sociala si protectie speciala sau în alte institutii cu caracter social, în care li se asigura întretinere completa din partea statului.
(3) Persoanele cu handicap grav care au si calitatea de pensionari de invaliditate gradul I pot opta între indemnizatia pentru însotitor prevazuta de art. 61 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, sau pentru asistent personal. Dreptul de optiune se mentine si în cazul trecerii pensionarilor de invaliditate la pensia pentru limita de vârsta."
19.Articolul 20 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 20
(1) Drepturile acordate conform art. 18 alin. (1) lit. c) si e), art. 18 alin. (2) lit. c) si art. 19 alin. (1) lit. a), B), e), f) si h) se suporta din bugetul de stat.
(2) Drepturile acordate conform prevederilor art. 18 alin. (1) lit. f) si j) si ale art. 19 alin. (1) lit. c) si g) se suporta din bugetele locale.
(3) Drepturile acordate conform prevederilor art. 18 alin. (1) lit. d) se suporta de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale.
(4) Drepturile acordate conform art. 18 alin. (2) lit. a) si B) se suporta din bugetul asigurarilor sociale de stat.
(5) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor prevazute la art. 19 alin. (1) lit. j), k), l) si m) se suporta din Fondul de asigurari sociale de sanatate, gestionat de casele de asigurari de sanatate de care asiguratul apartine. Modalitatile de decontare vor fi stabilite prin ordin comun al ministrului sanatatii si familiei si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I."
20.La articolul 21, literele a) si B) vor avea urmatorul cuprins:
"a) sa se prezinte la comisiile de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti, care functioneaza în subordinea inspectoratelor de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap, prevazute la cap. V, respectiv la comisiile pentru protectia copilului, pentru încadrarea într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protectie speciala în raport cu gradul de handicap, precum si la reevaluarea periodica, potrivit criteriilor prevazute la art. 1 alin. (3);
B) sa urmeze programul individual de recuperare, readaptare si integrare sociala stabilit de comisiile de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti, respectiv de comisiile pentru protectia copilului, sub supravegherea asistentilor sociali din cadrul inspectoratelor de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap sau ai organizatiilor neguvernamentale autorizate, potrivit legii, sa desfasoare activitati de protectie speciala a persoanelor cu handicap, care colaboreaza cu aceste inspectorate;"
21.Titlul capitolului V va avea urmatorul cuprins:
"Organizarea si functionarea comisiilor de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti"
22.Articolul 22 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 22
(1) Pentru încadrarea adultilor într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protectie speciala, în raport cu gradul de handicap, se înfiinteaza, la nivel judetean si al sectoarelor municipiului Bucuresti, comisii de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti.
(2) Comisiile prevazute la alin. (1) au urmatoarea componenta:
- un presedinte, medic specialist în expertiza capacitatii de munca, desemnat de catre Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, la propunerea inspectoratului de stat teritorial pentru persoanele cu handicap;
- doi membri, medici de specialitate, în functie de afectiunea care produce handicapul, desemnati de conducerea inspectoratelor de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap;
- un membru cu statut de observator, desemnat de organizatiile neguvernamentale autorizate potrivit legii, care desfasoara activitati de protectie speciala a persoanelor cu handicap în judetul sau în sectoarele municipiului Bucuresti;
- un secretar desemnat de conducerile inspectoratelor de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap."
23.Articolul 23 se abroga.
24.Articolul 24 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 24
Presedintele si membrii comisiilor prevazute la art. 22 au dreptul la o indemnizatie de sedinta. Cuantumul lunar al indemnizatiilor de sedinta, pentru fiecare membru al comisiei, cu exceptia membrului cu statut de observator, nu poate depasi cuantumul câstigului salarial mediu net pe economie, comunicat de Institutul National de Statistica, corespunzator lunii ianuarie a fiecarui an."
25.Articolul 25 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 25
Comisiile de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti, prevazute la art. 22, functioneaza în subordinea inspectoratelor de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap."
26.Articolul 26 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 26
(1) Comisiile de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti se afla în coordonarea Comisiei superioare de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti, care va functiona pe lânga Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
(2) Comisia superioara de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti are urmatoarea componenta:
- un presedinte, medic de expertiza medicala si de recuperare a capacitatii de munca, angajat de Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, prin concurs;
- un membru, medic specialist în functie de afectiunea care produce handicapul;
- un membru, medic din cadrul Institutului National de Studii si Strategii privind Problemele Persoanelor cu Handicap;
- un secretar, angajat prin concurs de Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
(3) Membrii cu caracter nepermanent, convocati în functie de nevoile comisiei, sunt:
- un reprezentant al Ministerului Sanatatii si Familiei; - un reprezentant al Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale;
- un reprezentant al Institutului National de Expertiza Medicala si Recuperare a Capacitatii de Munca;
- un reprezentant al Institutului National de Medicina Legala "Mina Minovici" Bucuresti;
- un reprezentant al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
(4) Membrii comisiei prevazuti la alin. (2) si (3) beneficiaza de o indemnizatie de sedinta în conditiile art. 24.
(5) Presedintele si secretarul Comisiei superioare de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti lucreaza permanent, cu program de lucru zilnic."
27.Articolul 27 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 27
(1) Încadrarea sau respingerea încadrarii într-o categorie de persoane cu handicap, care necesita protectie speciala în raport cu gradul de handicap, se atesta prin certificat emis de comisiile prevazute la art. 22. Eliberarea certificatului este scutita de taxa de timbru.
(2) Certificatele emise potrivit alin. (1) pot fi contestate, în termen de 30 de zile de la comunicare, la Comisia superioara de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti. Contestatia va fi solutionata prin decizie, în termen de 45 de zile lucratoare de la data înregistrarii.
(3) Deciziile emise de catre Comisia superioara de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti pot fi atacate potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990, cu modificarile si completarile ulterioare, cererile adresate instantei fiind scutite de taxa judiciara de timbru."
28.Articolul 28 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 28
Indemnizatiile de sedinta prevazute la art. 24 si la art. 26 alin. (4) se suporta din creditele bugetare alocate cu aceasta destinatie."
29.Articolul 29 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 29
Regulamentul de organizare si functionare a comisiilor prevazute la art. 22 si 26 se aproba prin ordin al secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, în termen de 90 de zile de la data publicarii legii de aprobare a prezentei ordonante de urgenta în Monitorul Oficial al României, Partea I."
30.Articolul 30 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 30
În cazul eliberarii de certificate de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protectie speciala în raport cu gradul de handicap, fara respectarea criteriilor stabilite prin ordin al ministrului sanatatii si familiei, membrii comisiilor de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti, respectiv ai comisiilor pentru protectia copilului, vor fi obligati, în conditiile legii, la: restituirea indemnizatiilor de sedinta încasate pentru participare la activitatea comisiilor; excluderea definitiva din cadrul acestor comisii; suportarea sumelor reprezentând drepturile încasate necuvenit de catre beneficiari, ca urmare a încadrarii acestora cu nerespectarea dispozitiilor legale."
31.La articolul 31, alineatele (1) si (3) vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 31
(1) Asistentul personal al persoanei cu handicap este persoana care supravegheaza, acorda asistenta si îngrijire copilului sau adultului cu handicap grav.
................................................................................
............
(3) Asistentul personal îsi desfasoara activitatea pe baza contractului individual de munca, încheiat cu autoritatile administratiei publice locale în a caror raza teritoriala îsi are domiciliul sau resedinta persoana cu handicap grav."
32.La articolul 32, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 32
(1) Asistentul personal al persoanei cu handicap este salarizat în raport cu dispozitiile legale privind salarizarea asistentului social debutant, cu studii medii, din unitatile bugetare."
33.La articolul 33, partea introductiva si litera a) vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 33
Asistentul personal are, în raport cu persoana cu handicap careia îi acorda supraveghere, asistenta si îngrijire, urmatoarele obligatii: a) de a presta persoanei cu handicap toate activitatile si serviciile prevazute în contractul individual de munca încheiat cu autoritatile publice prevazute la art. 31 alin. (3);"
34.Articolul 34 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 34
Încalcarea oricareia dintre obligatiile prevazute la art. 33 si a celor prevazute în contractul individual de munca atrage raspunderea juridica a asistentului personal, în conditiile legii."
35.La articolul 36, dupa alineatul (3) se introduce alineatul (4) cu urmatorul cuprins:
"(4) În sensul prezentei ordonante de urgenta si numai în contextul încadrarii în munca, prin persoana cu handicap se întelege si persoana invalida gradul III; prin contract individual de munca se întelege si conventia individuala privind raporturile de munca din organizatiile cooperatiei mestesugaresti, iar prin angajat se întelege si membru cooperator."
36.Articolul 37 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 37
(1) Persoanele fizice sau juridice care angajeaza persoane cu handicap pot înfiinta unitati protejate. Unitatile protejate pot fi:
a) agenti economici cu personalitate juridica, indiferent de forma de organizare si de proprietate, care au cel putin 30% din numarul total de angajati persoane cu handicap încadrate cu contract individual de munca;
B) sectii, ateliere sau alte structuri fara personalitate juridica din cadrul agentilor economici sau din cadrul organizatiilor neguvernamentale, care au contabilitate proprie si cel putin 30% din numarul total de angajati persoane cu handicap încadrate cu contract individual de munca;
c) asociatii familiale, asociatii sau fundatii fara scop lucrativ, constituite de cel putin o persoana cu handicap, precum si persoana cu handicap care este autorizata, potrivit legii, sa desfasoare activitati economice independente, cu conditia achitarii contributiilor de asigurari sociale prevazute de lege; criteriile de încadrare si modul de autorizare ale acestor unitati se stabilesc prin ordin comun al ministrului sanatatii si familiei si al ministrului muncii si solidaritatii sociale, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) În sensul prezentei ordonante de urgenta, prin unitati protejate se întelege si centrele de integrare prin terapie ocupationala aflate în coordonarea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap."
37.Articolul 38 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 38
(1) Unitatile protejate prevazute la art. 37 beneficiaza de urmatoarele drepturi:
a) scutire de plata impozitului pe profit, cu conditia ca cel putin 75% din fondul obtinut prin scutire sa fie reinvestit pentru achizitionarea de echipamente tehnologice, masini, utilaje, instalatii de lucru si/sau pentru amenajarea locurilor de munca protejate;
B) scutire de plata taxelor vamale pentru importurile de materii prime, materiale, semifabricate, utilaje si parti componente ale acestora necesare procesului de productie; este interzisa înstrainarea lor pe timp de 5 ani, sub sanctiunea platii retroactive a taxelor vamale;
c) scutire de T.V.A. a operatiunilor desfasurate în unitatile protejate autorizate;
d) alte facilitati ce pot fi acordate de autoritatile administratiei publice locale din fondurile proprii.
(2) Anual sau ori de câte ori este nevoie Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap împreuna cu Ministerul Finantelor Publice vor controla modul în care unitatile protejate au folosit sumele rezultate din drepturile de care au beneficiat, putând ridica autorizatia de functionare a acestora ca unitati protejate în cazul nerespectarii prevederilor alin. (1)."
38.Articolul 39 se abroga.
39.Articolul 40 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 40
(1) La începutul fiecarui an calendaristic unitatile protejate au obligatia sa prezinte inspectoratelor de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap o informare care va cuprinde datele necesare pentru a dovedi respectarea dispozitiilor legale referitoare la functionarea unitatii si masurile întreprinse pentru realizarea adaptarilor si înlesnirilor necesare pentru desfasurarea activitatii persoanelor cu handicap.
(2) Nerespectarea obligatiei prevazute la alin. (1) se sanctioneaza cu retragerea autorizatiei de functionare ca unitati protejate."
40.Articolul 41 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 41
(1) Unitatile protejate pot organiza cursuri de calificare la locul de munca pentru persoanele cu handicap adulte, cu avizul Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, Ministerului Educatiei si Cercetarii si al Ministerului Sanatatii si Familiei.
(2) Cursurile de calificare organizate de unitatile protejate vor fi finantate din bugetul asigurarilor pentru somaj, pentru persoanele aflate în cautarea unui loc de munca."
41.Articolul 42 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 42
(1) Persoanele juridice care au un numar de cel putin 100 de angajati au obligatia de a angaja persoane cu handicap cu contract individual de munca într-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati.
(2) Persoanelor cu handicap angajate cu contract individual de munca li se asigura toate adaptarile si înlesnirile necesare pentru înlaturarea oricaror impedimente în activitatea pe care o desfasoara."
42.Articolul 43 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 43
(1) Persoanele juridice care nu respecta prevederile art. 42 alin. (1) au obligatia de a plati lunar catre bugetul de stat o suma egala cu salariul minim brut pe tara înmultit cu numarul de locuri de munca în care nu au încadrat persoane cu handicap.
(2) Sunt exceptate de la plata obligatorie prevazuta la alin. (1) persoanele juridice care fac dovada ca au solicitat trimestrial la Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca repartizarea de persoane cu handicap."
43.La articolul 44, literele B) si f) se abroga.
44.La articolul 45, alineatele (3) si (4) vor avea urmatorul cuprins:
"(3) Activitatile specifice de pregatire, formare si orientare profesionala si de încadrare în munca a persoanelor cu handicap se finanteaza în limita creditelor bugetare alocate cu aceasta destinatie.
(4) Componenta comisiilor de integrare socioprofesionala a persoanelor cu handicap si regulamentul de organizare si functionare a acestora se stabilesc prin ordin al ministrului sanatatii si familiei, la propunerea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap."
45.Articolul 46 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 46
În activitatea de protectie speciala a persoanelor cu handicap Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap întretine relatii de dialog si parteneriat cu organizatiile neguvernamentale, în mod special cu cele ale persoanelor cu handicap sau care au ca obiect de activitate protectia speciala a persoanelor cu handicap."
46.Articolul 47 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 47
(1) La nivel national se constituie, pe lânga Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, Consiliul National Consultativ de Dialog Social pentru Problemele Persoanelor cu Handicap, denumit în continuare Consiliul national. Consiliul national este un organism consultativ de interes public, constituit în scopul institutionalizarii dialogului social privind protectia persoanelor cu handicap.
(2) ĂŽn componenta Consiliului national intra reprezentanti desemnati de Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, de organizatiile neguvernamentale, care au ca obiect de activitate protectia speciala a persoanelor cu handicap, de ministere si de alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, precum si ai unor organizatii patronale, caritabile sau profesionale, care sprijina activitatea de protectie speciala a persoanelor cu handicap.
(3) Consiliul national se întruneste trimestrial sau ori de câte ori este necesar, la convocarea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
(4) Numarul reprezentantilor în Consiliul national si regulamentul de organizare si functionare se aproba prin ordin al ministrului sanatatii si familiei, la propunerea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap."
47.La articolul 48, literele a) si c) vor avea urmatorul cuprins:
"a) contribuie la elaborarea si urmarirea realizarii strategiei, politicilor si programelor nationale privind persoanele cu handicap;
................................................................................
...........
c) sprijina buna functionare a institutiilor de protectie speciala a persoanelor cu handicap;"
48.La articolul 49, alineatele (1) si (2) vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 49
(1) La nivel judetean si al municipiului Bucuresti se pot constitui, pe lânga inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap, consilii consultative de dialog social, denumite în continuare consilii.
(2) Consiliile sunt formate din reprezentanti desemnati de inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap, de organizatiile neguvernamentale, care au ca obiect de activitate protectia speciala a persoanelor cu handicap, de prefecturi, de consilii judetene, de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, precum si de serviciile descentralizate ale ministerelor sau ale altor autoritati ale administratiei publice locale care au legatura cu activitatea de protectie speciala a persoanelor cu handicap."
49.Articolul 51 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 51
Organizatiile neguvernamentale ale persoanelor cu handicap sau care au ca obiect de activitate protectia speciala a persoanelor cu handicap au dreptul, cu avizul Ministerului Sanatatii si Familiei, de a primi subventii de la bugetul de stat sau, dupa caz, de la bugetele locale, în cazul în care înfiinteaza si administreaza unitati de asistenta, îngrijire sau recuperare a persoanelor cu handicap, în conditiile prevazute de Legea nr. 34/1998 privind acordarea unor subventii asociatiilor si fundatiilor române cu personalitate juridica, care înfiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala."
50.Dupa articolul 51 se introduce articolul 511 cu urmatorul cuprins:
"Art. 511
Asociatia Nevazatorilor din România, Asociatia Invalizilor de Razboi Nevazatori din România, Asociatia Surzilor din România si Liga Nationala a Organizatiilor cu Personal Handicapat din Cooperatia Mestesugareasca pot primi, potrivit legilor bugetare anuale, subventii de la bugetul de stat, prin Ministerul Sanatatii si Familiei."
51.Titlul capitolului IX va avea urmatorul cuprins:
"Surse pentru finantarea protectiei speciale a persoanelor cu handicap"
52.Articolul 53 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 53
(1) Sursele pentru finantarea protectiei speciale a persoanelor cu handicap se constituie din:
a) o cota de 2% aplicata asupra fondului de salarii realizat lunar, inclusiv asupra câstigurilor realizate lunar de colaboratori persoane fizice, de catre agentii economici, organizatiile cooperatiste, organizatiile economice straine cu sediul în România, reprezentantele autorizate în România, potrivit legii, ale persoanelor juridice straine care angajeaza personal român si de persoanele fizice care utilizeaza munca salariata, precum si de alte persoane juridice care realizeaza activitati economice în România, cu exceptia unitatilor protejate prevazute la art. 37;
B) penalitati si majorari datorate, potrivit legii, pentru neplata la termen a obligatiei prevazute la lit. a);
c) donatii ale persoanelor fizice si juridice din tara si din strainatate, în conditiile legii, cu respectarea destinatiilor stabilite de donatori;
d) sumele datorate de societatile comerciale, regiile autonome, societatile si companiile nationale, de alti agenti economici, conform art. 43.
(2) Pentru nevarsarea la termen a sumelor prevazute la art. 43 si la alin. (1) lit. a) si d) se percep penalitatile si majorarile de întârziere prevazute de dispozitiile legale în vigoare pentru neplata impozitelor si taxelor cuvenite bugetului de stat."
53.Articolul 54 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 54
(1) Constituie contraventii urmatoarele fapte, daca nu au fost savârsite în astfel de conditii încât, potrivit legii penale, sa fie considerate infractiuni:
a) nerespectarea dispozitiilor art. 11 alin. (1), art. 13, 14, art. 15 alin. (2), art. 16 alin. (1), (2), (4) si (5) si ale art. 17 si se sanctioneaza cu amenda de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei;
B) eliberarea de certificate de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protectie speciala în raport cu gradul de handicap, cu încalcarea criteriilor prevazute la art. 1 alin. (3), si se sanctioneaza cu amenda de la 2.000.000 lei la 10.000.000 lei.
(2) Sanctiunile prevazute la alin. (1) se aplica persoanelor fizice sau juridice vinovate.
(3) Constatarea contraventiei prevazute la alin. (1) lit. a) si aplicarea amenzii contraventionale se fac de catre organele specializate ale Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei. Constatarea contraventiei prevazute la alin. (1) lit. B) si aplicarea amenzii contraventionale se fac de catre personalul din cadrul Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, împuternicit prin ordin al secretarului de stat pentru persoanele cu handicap.
(4) Sumele obtinute din aplicarea amenzilor se fac venit la bugetul de stat.
(5) Prevederile prezentului articol se completeaza cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002."
54.Articolul 55 se abroga.
55.La articolul 57, alineatul (2) se abroga.
56.Articolul 58 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 58
În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante de urgenta Ministerul Sanatatii si Familiei va elabora normele metodologice de aplicare a ordonantei de urgenta si le va supune spre aprobare prin hotarâre a Guvernului."
57.Anexa va avea urmatorul cuprins:



-****-
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor în sedinta din 27 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Aceasta lege a fost adoptata de Senat în sedinta din 27 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia României.
p.PRESEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TARACILA
Publicat în Monitorul Oficial cu numarul 555 din data de 29 iulie 2002



#5 Cristina Grigoras

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 610 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Hmmmmm!!!

Postat 09 December 2005 - 09:27 PM

LEGE nr. 10 din 9 ianuarie 2003 pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protectia speciala si încadrarea în munca a persoanelor cu handicap
Parlamentul României adopta prezenta lege.
Art. I
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102 din 29 iunie 1999 privind protectia speciala si încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 310 din 30 iunie 1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 519/2002, se modifica dupa cum urmeaza:
1.Litera l) a alineatului (1) al articolului 18 va avea urmatorul cuprins:
"l) alocatia lunara de hrana pentru copiii bolnavi de HIV/SIDA, calculata pe baza alocatiei zilnice de hrana stabilite pentru consumurile colective din unitatile sanitare publice."
2.Alineatul (1) al articolului 20 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 20
(1) Drepturile acordate conform art. 18 alin. (1) lit. c), e), k) si l), art. 18 alin. (2) lit. c), d) si e) si art. 19 alin. (1) lit. a), B), e), f), h), q) si r) se suporta din bugetul de stat."
Art. II
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protectia speciala si încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 310 din 30 iunie 1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 519/2002, cu modificarile aduse prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.
-****-
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor în sedinta din 26 noiembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia României.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR

VALER DORNEANU


Aceasta lege a fost adoptata de Senat în sedinta din 12 decembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia României.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,

DORU IOAN TARACILA


Publicat în Monitorul Oficial cu numarul 32 din data de 22 ianuarie 2003



#6 Cristina Grigoras

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 610 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Hmmmmm!!!

Postat 09 December 2005 - 09:28 PM

LEGE nr. 343 din 12 iulie 2004 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protectia speciala si încadrarea în munca a persoanelor cu handicap
Parlamentul României adopta prezenta lege.
Art. I
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protectia speciala si încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 310 din 30 iunie 1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 519/2002, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1.Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4
Protectia speciala a persoanelor cu handicap se realizeaza prin acordarea de prestatii în bani sau în natura, precum si de servicii sociale în conditiile prezentei ordonante de urgenta si ale altor acte normative, la domiciliu sau în cadrul institutiilor de protectie sociala."
2.Titlul capitolului II va avea urmatorul cuprins:
"CAPITOLUL II: Institutiile de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap"
3.Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 5
Protectia speciala a persoanelor cu handicap, în forma institutionalizata, se realizeaza prin acordarea de servicii sociale în cadrul institutiilor de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap."
4.Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 6
(1) Institutiile de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap se înfiinteaza si functioneaza în subordinea consiliilor judetene, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, sub forma de centre-pilot, centre de îngrijire si asistenta, centre de recuperare si reabilitare, centre de integrare prin terapie ocupationala, locuinte protejate de tip familial, centre de zi, centre de interventie timpurie, precum si sub alte forme specifice, cu avizul si în coordonarea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap.
(2) Institutiile de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap, aflate în coordonarea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap, sunt prevazute în anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta.
(3) Modul de organizare si functionare a institutiilor de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap se stabileste de catre autoritatile sau institutiile care le înfiinteaza.
(4) Institutiile de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap se vor reorganiza ca structuri fara personalitate juridica în subordinea consiliilor judetene, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, cu avizul conform al Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap, începând cu data de 1 ianuarie 2005."
5.Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7
(1) Finantarea institutiilor de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap se asigura din:
a) sume alocate de la bugetele autoritatilor administratiei publice locale;
B) sume alocate de la bugetul de stat;
c) contributiile proprii ale beneficiarilor sau ale întretinatorilor acestora, care vor fi varsate în contul centrelor;
d) alte venituri realizate în conditiile legii.
(2) Finantarea institutiilor de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap se face direct de consiliile judetene, respectiv de consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti."
6.Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 8
(1) Institutiile de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap pot fi înfiintate prin:
a) hotarâre a Guvernului, la propunerea ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei;
B) hotarâre a consiliului judetean sau a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, dupa caz;
c) hotarâri ale unor organizatii neguvernamentale sau care au ca obiect de activitate si protectia speciala a persoanelor cu handicap;
d) hotarâri ale cultelor recunoscute, potrivit legii, în România.
(2) Regulamentul-cadru de organizare si functionare pentru fiecare tip de institutie de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap se aproba prin hotarâre a Guvernului, la propunerea ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei.
(3) Salarizarea personalului institutiilor de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap se stabileste potrivit legislatiei aplicabile salariatilor din sistemul bugetar."
7.La articolul 9, alineatele (1) si (2) vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 9
(1) Institutiile de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap pot fi înfiintate si în comun de mai multe institutii si persoane juridice dintre cele mentionate la art. 8, prin contract de asociere, cu avizul conform al Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap.
(2) Contractul de asociere se încheie între ordonatorii principali de credite, în cazul consiliilor judetene, consiliilor locale, Ministerului Sanatatii si al altor organe ale administratiei publice centrale de specialitate si reprezentantii legali ai persoanelor juridice."
8.Articolul 10 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 10
(1) Institutiile de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap, înfiintate cu avizul Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap, se afla în coordonarea acesteia.
(2) Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap îsi exercita atributia de coordonare prin: elaborarea de norme si metodologii privind organizarea si functionarea institutiilor de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap; asigurarea instruirii si perfectionarii profesionale a personalului de specialitate; verificarea respectarii dispozitiilor prezentei ordonante de urgenta si ale altor acte normative referitoare la activitatea acestora; sprijinirea dezvoltarii acestor institutii în conformitate cu strategia si cu programele nationale de protectie speciala a persoanelor cu handicap.
(3) Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap controleaza activitatea tuturor institutiilor de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap aflate în coordonarea sa, informând Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei si, dupa caz, Curtea de Conturi, asupra aspectelor negative constatate."
9.La articolul 11, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 11
(1) Cladirile institutiilor publice si private, ale celor culturale, sportive sau de petrecere a timpului liber, locuintele construite din fonduri publice, mijloacele de transport în comun, telefoanele publice, precum si caile de acces vor fi amenajate astfel încât sa permita accesul neîngradit al persoanelor cu handicap. Cladirile de patrimoniu si cele istorice se vor amenaja respectându-se caracteristicile arhitectonice."
10.La articolul 15, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Institutiile publice si private vor asigura, atunci când este cazul, pentru relatiile directe cu persoanele cu deficiente de auz sau cu surdo-cecitate, interpreti autorizati ai limbajului mimico-gestual sau ai limbajului specific al persoanei cu surdo-cecitate. Procedura si conditiile de autorizare vor fi stabilite prin ordin comun al ministrului educatiei si cercetarii si al ministrului sanatatii, cu consultarea Asociatiei Surzilor din România."
11.La articolul 19 alineatul (1), literele a), B), g), h) si l) vor avea urmatorul cuprins:
"a) adultii cu handicap grav sau accentuat, care nu realizeaza venituri din salarii sau pensii, cu exceptia pensiei de urmas, beneficiaza de o indemnizatie lunara de 1.400.000 lei; adultii cu handicap grav sau accentuat care realizeaza venituri din salarii sau pensii, cu exceptia pensiei de urmas, beneficiaza de o indemnizatie lunara de 50 %, respectiv de 30 % din valoarea indemnizatiei lunare; indemnizatia lunara se indexeaza anual prin hotarâre a Guvernului, în raport cu indicele de crestere a preturilor de consum stabilit de Institutul National de Statistica;
B) adultii nevazatori cu handicap grav beneficiaza de o alocatie sociala în cuantum de 1.584.000 lei, indiferent de veniturile realizate din salarii, indemnizatie ce va fi actualizata anual prin hotarâre a Guvernului, în functie de indicele cresterii preturilor de consum, stabilit de Institutul National de Statistica; adultii cu handicap accentuat beneficiaza de o alocatie sociala de 50 % din cuantumul alocatiei stabilite pentru adultii cu handicap grav; adultii nevazatori cu handicap grav sau accentuat, care cumuleaza salariul cu pensia pentru limita de vârsta, cu pensia I.O.V.R. sau cu pensie pentru pierderea capacitatii de munca, vor opta pentru una dintre acestea sau pentru alocatia sociala; adultii nevazatori cu handicap grav sau accentuat care nu desfasoara activitate salarizata cumuleaza alocatia sociala cu una dintre celelalte pensii stabilite potrivit legii; nevazatorul cu handicap grav primeste, pentru plata însotitorului definit la art. 1 din Hotarârea Guvernului nr. 610/1990 privind acordarea unor drepturi nevazatorilor, cu modificarile ulterioare, o indemnizatie echivalenta cu salariul net al asistentului social debutant din unitati bugetare; nevazatorul poate opta pentru asistentul personal sau pentru însotitor;
.........................................
g) gratuitatea transportului urban cu mijloace de transport în comun de suprafata si cu metroul, pentru adultii cu handicap grav si pentru asistentii personali sau însotitorii acestora si pentru adultii cu handicap accentuat, acordata pe baza unei anchete sociale realizate de catre asistentul social din cadrul compartimentului specializat al primariei în a carei raza teritoriala îsi are domiciliul sau resedinta adultul cu handicap; modalitatea de acordare a gratuitatii si cuantumul acesteia se stabilesc prin ordin comun al ministrului sanatatii si al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, ce va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I;
h) gratuitatea transportului interurban, la alegere, cu tren de persoane, clasa a II-a, cu autobuzele sau cu navele pentru transport fluvial, în limita a 12 calatorii dus-întors pe an pentru adultii cu handicap grav; de aceleasi drepturi beneficiaza asistentii personali sau însotitorii persoanelor cu handicap grav atunci când calatoresc împreuna cu acestea; adultii cu handicap accentuat au dreptul la jumatate din numarul de calatorii acordate persoanelor adulte cu handicap grav; adultii cu afectiuni renale care necesita hemodializa în alte localitati decât cele de domiciliu, precum si asistentii personali ai acestora beneficiaza de gratuitate si peste limita mentionata, în functie de recomandarea centrului de dializa;
.........................................
l) începând cu data de 1 ianuarie 2005, un bilet de tratament gratuit, în cursul unui an, care se atribuie persoanei cu handicap, pe baza recomandarii medicale, de catre casele teritoriale de pensii. Numarul biletelor de tratament gratuit ce se acorda persoanelor cu handicap se stabileste proportional cu numarul potentialilor beneficiari fata de numarul total al biletelor de tratament gratuit stabilite prin legea anuala a bugetului asigurarilor sociale de stat;"
12.Articolul 21 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 21
Persoanele cu handicap au urmatoarele obligatii:
a) sa se prezinte la comisiile de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti, care functioneaza în subordinea consiliilor judetene si a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, respectiv la comisiile pentru protectia copilului, pentru încadrarea într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protectie speciala în raport cu gradul de handicap, precum si la reevaluarea periodica, potrivit criteriilor prevazute la art. 1 alin. (3);
B) sa urmeze programul individual de recuperare, readaptare si reintegrare sociala stabilit de comisiile de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti, respectiv de comisiile pentru protectia copilului, sub supravegherea asistentilor sociali din cadrul serviciilor publice de asistenta sociala sau ai organizatiilor neguvernamentale autorizate, potrivit legii, sa desfasoare activitati de protectie speciala a persoanelor cu handicap, care colaboreaza cu aceste servicii;
c) sa se încadreze în munca, în conditiile legii, în raport cu pregatirea si cu posibilitatile fizico-senzoriale si psihice ale acestora, dupa evaluarea capacitatii de munca si stabilirea incapacitatii adaptative de catre medicul expert al asigurarilor sociale;
d) sa colaboreze cu asistentii sociali si sa aduca la cunostinta serviciilor publice de asistenta sociala, în termen de 10 zile, orice modificare cu privire la gradul de handicap, domiciliu, stare materiala, situatia veniturilor realizate si alte situatii de natura sa modifice acordarea drepturilor prevazute de lege."
13.Articolul 30 va avea urmatorul cuprins:
"Al 30
În cazul eliberarii de certificate de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protectie speciala în raport cu gradul de handicap, fara respectarea criteriilor stabilite prin ordin al ministrului sanatatii, membrii comisiei de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti vor fi obligati, în conditiile legii, la: restituirea indemnizatiilor de sedinta încasate pentru participare la activitatea comisiei; excluderea definitiva din cadrul acestei comisii; suportarea sumelor reprezentând drepturile încasate necuvenit de catre beneficiari, ca urmare a încadrarii acestora cu nerespectarea dispozitiilor legale."
14.La articolul 40, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 40
(1) La începutul fiecarui an, unitatile protejate au obligatia sa prezinte inspectiilor regionale o informare care va cuprinde datele necesare pentru a dovedi respectarea dispozitiilor legale referitoare la functionarea unitatii si masurile întreprinse pentru realizarea adaptarilor si înlesnirilor necesare pentru desfasurarea activitatii persoanelor cu handicap."
15.La articolul 42, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 42
(1) Agentii economici care au cel putin 75 de angajati, precum si autoritatile si institutiile publice care au cel putin 25 de functii contractuale, au obligatia de a angaja persoane cu handicap cu contract individual de munca într-un procent de cel putin 4 % din numarul total de angajati, respectiv din numarul de functii contractuale prevazute în statul de functii."
16.Articolul 43 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 43
(1) Agentii economici, autoritatile si institutiile publice care nu respecta prevederile art. 42 alin. (1) au obligatia de a plati lunar catre bugetul de stat o suma egala cu salariul minim brut pe tara înmultit cu numarul de locuri de munca în care nu au încadrat persoane cu handicap.
(2) Sunt exceptati de la plata obligatorie prevazuta la alin. (1) agentii economici, autoritatile si institutiile publice care fac dovada ca au solicitat trimestrial la agentiile judetene de ocupare a fortei de munca, respectiv a municipiului Bucuresti, repartizarea de persoane cu handicap calificate în meseriile respective si ca acestea nu au repartizat astfel de persoane în vederea angajarii."
17.La articolul 44, dupa litera f) se introduce litera g) cu urmatorul cuprins:
"g) angajarea cu prioritate în profesiunile specifice acestora. Lista acestor profesiuni, conforme fiecarui tip de handicap, se va stabili de catre comisiile de integrare socioprofesionala a persoanelor cu handicap."
18.Articolul 45 se abroga.
19.La articolul 52, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 52
(1) Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap poate finanta programe si proiecte proprii în domeniul protectiei speciale si integrarii socioprofesionale a persoanelor cu handicap si poate participa, în parteneriat cu organizatiile neguvernamentale ale persoanelor cu handicap, la finantarea unor proiecte comune privind realizarea strategiei si a programelor de protectie speciala si integrare socioprofesionala a persoanelor cu handicap."
20.Articolul 54 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 54
(1) Constituie contraventii urmatoarele fapte, daca nu au fost savârsite în astfel de conditii încât, potrivit legii penale, sa fie considerate infractiuni:
a) nerespectarea dispozitiilor art. 11 alin. (1), art. 13, 14, art. 15 alin. (2), art. 16 alin. (1), (2), (4) si (5) si ale art. 17 si se sanctioneaza cu amenda de la 30.000.000 lei la 60.000.000 lei;
B) eliberarea de certificate de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protectie speciala în raport cu gradul de handicap, cu încalcarea criteriilor prevazute la art. 1 alin. (3), si se sanctioneaza cu amenda de la 10.000.000 lei la 30.000.000 lei.
(2) Sanctiunile prevazute la alin. (1) se aplica persoanelor fizice sau juridice vinovate.
(3) Constatarea contraventiei prevazute la alin. (1) lit. a) si aplicarea amenzii contraventionale se fac de catre organele specializate ale Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Autoritatii Nationale de Control si Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap. Constatarea contraventiei prevazute la alin. (1) lit. B) si aplicarea amenzii contraventionale se fac de catre personalul din cadrul Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap, împuternicit prin ordin al presedintelui.
(4) Sumele obtinute din aplicarea amenzilor se fac venit la bugetul de stat.
(5) Prevederile prezentului articol se completeaza cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare."
Art. II
(1)În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi se constituie comisii de integrare socioprofesionala a persoanelor cu handicap, dupa cum urmeaza:
a)la nivel central, pe lânga Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap;
b)la nivel judetean si al sectoarelor municipiului Bucuresti, pe lânga consiliile judetene si consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti.
(2)Comisiile de integrare socioprofesionala a persoanelor cu handicap coordoneaza activitatile de pregatire, formare, orientare profesionala si de încadrare în munca a persoanelor cu handicap.
(3)Componenta comisiilor de integrare socioprofesionala a persoanelor cu handicap si regulamentul lor de organizare si functionare se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, la propunerea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap.
(4)Activitatile de pregatire, formare si orientare profesionala si de încadrare în munca a persoanelor cu handicap se finanteaza în cadrul proiectelor, programelor si creditelor bugetare cu aceasta destinatie.
-****-
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia României, republicata.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR

VALER DORNEANU

p. PRESEDINTELE SENATULUI,

DORU IOAN TARACILA


Publicat în Monitorul Oficial cu numarul 641 din data de 15 iulie 2004



#7 cr1st1na

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 295 Postari:

Postat 04 January 2007 - 07:11 PM

Vezi postareagrig, la Dec 9 2005, 08:21 PM, a spus:

PS: Ordonanta de urgenta nr. 102 din 29/06/1999
Legea nr. 519/2002
Legea nr. 10/2003
O.G. nr. 59/2003
Legea nr. 343/2004



Va rog mult sa ma ajutati culegea 448 din 6.12.2006 cu privire la protectia si incadrarea handicapatilor si cota de 4%. Multumesc!



#8 GAMA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 675 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov
  • Interests:Dialogul este cea mai buna cale de a ajunge mai repede la solutii pozitive

Postat 04 January 2007 - 07:20 PM

Vezi postareacr1st1na, la Jan 4 2007, 09:11 PM, a spus:

Va rog mult sa ma ajutati culegea 448 din 6.12.2006 cu privire la protectia si incadrarea handicapatilor si cota de 4%. Multumesc!
Eu te ajut cu placere,dac-mi dai adresa de mail,nu stiu de ce drak de cate ori doresc sa atasez ceva,imi apare ca am spatiu numai 2,18 k,deci nu mai pot atasa documente
Cum nimeni din admin.nu se preocupa de acest lucru,cu regret o spun ca nu mai pot posta nici un act normativ
Da-mi adresa de mail si ti-o trimit imediat



#9 cr1st1na

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 295 Postari:

Postat 04 January 2007 - 07:24 PM

kandya2@yahoo.com
Multumesc!

Aceasta postare a fost editata de Ocsi: 05 January 2007 - 08:11 PM




#10 GAMA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 675 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov
  • Interests:Dialogul este cea mai buna cale de a ajunge mai repede la solutii pozitive

Postat 04 January 2007 - 07:38 PM

ti-am trimis acum,te ro0g sa verifici



#11 GAMA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 675 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov
  • Interests:Dialogul este cea mai buna cale de a ajunge mai repede la solutii pozitive

Postat 04 January 2007 - 08:13 PM

http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...mp;#entry112790
incearca aici



#12 cr1st1na

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 295 Postari:

Postat 04 January 2007 - 08:23 PM

Multumesc din suflet!!!



#13 costyyy24

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 26 Postari:

Postat 05 January 2007 - 10:13 AM

Lucrez intr-o institutie publica cu 82 de posturi si 65 de angajati dintre care 1 cu handicap. Trebuie sa mai platesc ceva?



#14 iren

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 112 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:contabilitate si Florenta (nu radeti, ca-s indragostita de orasul ala si am un interes la el)

Postat 05 January 2007 - 10:34 AM

Vezi postareacostyyy24, la Jan 5 2007, 10:13 AM, a spus:

Lucrez intr-o institutie publica cu 82 de posturi si 65 de angajati dintre care 1 cu handicap. Trebuie sa mai platesc ceva?

(2) Autorităţile şi instituţiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel puţin 50 de angajaţi, au obligaţia de a angaja persoane cu handicap într-un procent de cel puţin 4% din numărul total de angajaţi.


65*4%=2.6


Parerea mea este ca DA



#15 anaconda

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 05 January 2007 - 10:36 AM

buna ziua...si la multi ani la toata lumea!
eu nu am inteles dc prevederile legii 448 trebuie aplicate incepand din ianuarie pt raportarile aferente lunii decembrie sau din februarie pt luna ianuarie?

multumesc



#16 iren

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 112 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:contabilitate si Florenta (nu radeti, ca-s indragostita de orasul ala si am un interes la el)

Postat 05 January 2007 - 11:14 AM

"Lucrez intr-o institutie publica cu 82 de posturi si 65 de angajati dintre care 1 cu handicap. Trebuie sa mai platesc ceva?"



In Legea 343/2004
16. Articolul 43 va avea următorul cuprins:
"Art. 43. - (1) Agenţii economici, autorităţile şi instituţiile publice care nu respectă prevederile art. 42 alin. (1) au obligaţia de a plăti lunar către bugetul de stat o sumă egală cu salariul minim brut pe ţară înmulţit cu numărul de locuri de muncă în care nu au încadrat persoane cu handicap.

Scuze, mi-a cazut net-ul.

Deci, 2.6 inseamna 3 persoane, iar tu ai angajat doar 1 persoana, prin urmare platesti 2 * sal min pe ec, care-i 390 lei.

Aceasta postare a fost editata de iren: 05 January 2007 - 11:21 AM




#17 anaconda

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 05 January 2007 - 11:36 AM

In Legea 343/2004
16. Articolul 43 va avea următorul cuprins:
"Art. 43. - (1) Agenţii economici, autorităţile şi instituţiile publice care nu respectă prevederile art. 42 alin. (1) au obligaţia de a plăti lunar către bugetul de stat o sumă egală cu salariul minim brut pe ţară înmulţit cu numărul de locuri de muncă în care nu au încadrat persoane cu handicap.

Scuze, mi-a cazut net-ul.

Deci, 2.6 inseamna 3 persoane, iar tu ai angajat doar 1 persoana, prin urmare platesti 2 * sal min pe ec, care-i 390 lei.
[/quote]


pai dc tot ai aplicat noua lege cand a venit vorba de nr de angajati de ce nu aplici si textul urmator:

(3)Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care nu angajeaza persoane cu handicap în conditiile prevazute la alin. (2), pot opta pentru îndeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii:
a)sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentând 50% din salariul de baza minim brut pe tara înmultit cu numarul de locuri de munca în care nu au angajat persoane cu handicap;
b)sa achizitioneze produse sau servicii de la unitati protejate autorizate, pe baza de parteneriat, în suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat în conditiile prevazute la lit. a).

-> 2*(50% * 390)

imi spune si mie cineva de la raporatile carei luni va trebui sa aplicam legea 448/2006? decembrie 2006 sau ianuarie 2007? sau alta luna? :lostit (13):



#18 ciprian

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 405 Postari:

Postat 05 January 2007 - 05:30 PM

noile prevederi se aplica si pt slariile lunii decembrie. pentru decembrie avem nr de persoane*330(ca e sal minim pt 2006). pt sal din ianuarie nr persoane*390.



#19 RadoiM.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 07 January 2007 - 01:33 PM

daca nu aplici legea intocmai , sa zicem ca ai 100 de angajati si ai doar 1 om cu dizabilitati , dar nu platesti cota respectiva , cine te controleaza?



#20 mickyyyy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 07 January 2007 - 02:08 PM

scuze ciprian...sper ca nu am inteles eu gresit din legea 448:
pentru dec. avem 4% x nr de angajati( dc acesta depaseste 50) x 330/2
pentru ian. avem 4% x nr de angajati( dc acesta depaseste 50) x 390/2

"pot opta pentru îndeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii:
a)sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentând 50% din salariul de baza minim brut pe tara înmultit cu numarul de locuri de munca în care nu au angajat persoane cu handicap;"
A conclusion is simply the place where you got tired of thinking!






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL