Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
carabela.anca - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


carabela.anca

Inregistrat la: 10 Mar 2005
Offline Ultimul click: Jan 08 2013 12:12 PM
-----

Topicele mele

livrare intracomunitara din custodie la terti

21 January 2011 - 02:31 PM

Am urmatoarea situatie:
-cumpar de la o firma din Sibiu 1 produs. Fizic marfa nu ajunge la mine in gestiune ci ramane in custodia furnizorului.
In baza procesului verbal de custodie si a facturii fac inreg 357 = 401

- trimit cu aviz., din gestiunea mea, 2 produse catre Oradea. Le las in custodie la firma din Oradea
In baza avizului si a procesului de custodie fac inreg 357 = 371

Inchei un contract cu o firma din Ungaria careia ii voi vinde un ansamblu format din produsele din Sibiu+ produsele din Oradea
Firma din Sibiu va efectua transportul ansamblului catre Ungaria.

Ungaria doreste emiterea facturii in luna februarie dar ansamblul sa ii fie livrat fizic in Ianuarie.

Ce document ar trebui sa emit eu pentru a trimite acel subansamblu catre Ungaria in conditiile in care bunurile nu sunt in gestiunea mea, ci sunt lasate in custodie la Sibiu si Oradea?

Multumesc mult

decontare prin centru de compensare extern

06 December 2010 - 02:38 PM

Societatea mea face parte dintr-un grup olandez si va fi inclusa intr-un sistem de compensare multilaterala (Netting on Intercompany invoices), condus de societatea mama din Olanda.
Din cite am inteles, acest sistem de compensare este un pachet software care ne va ajuta sa inchidem facturile din grup in mod regulat (lunar). In acest soft (cu acces online) ficare societate membra a grupului isi va incarca zilnic facturile primite/emise.
Centrul de compensare din Olanda va informa pe fiecare societate membra cat are de primit/de plata.
In loc sa platim fiecare furnizor din grup direct, unul cate unul, in valuta facturii sau sa primim banii de la clientii nostrii (din grup) in acelasi fel, vom plati si primi numai valoarea neta a acestor facturi. Centrul de compensare va primi si va tranfera de la /catre banci aceste sume nete. Softul va emite un raport pentru fiecare suma astfel platita/incasata.

De exemplu : daca am de plata facturi catre X, Y, Z , din contul meu bancar nu vor pleca 3 plati (catre X, Y, Z) ci una singura catre Centrul de compensare. Centrul de compensare va efectua plata catre cele 3 firme (neta in cazul in care una din societati va fi si clientul meu).

Este pentru prima oara cand ma confrunt cu asa ceva si as vrea sa stiu daca este posibil acest lucru in Romania. Daca e nevoie de aprobari pentru a participa la un astfel de sistem de compensare. Cum voi inchide eu facturile in contabilitate? In baza caror documente?



Multumesc

montaj cu tert

29 April 2010 - 01:53 PM

Am o situatie pentru care am nevoie de ajutor.
Nu sunt foarte lamurita ce documente si inregistrari contabile se fac in urmatorul caz:

Am un contract de servicii intre mine si Y. Y se angajeaza sa efectueze pentru mine un montaj de echipament hidraulic pe o masina a unui client de al meu Z.

Conform contract, echipamentul hidraulic si eventuale piese componente sunt trimise de catre mine, lui Y, cu aviz .Mai intocmesc si un proces verbal de lasare in custodie.

In conta am inreg asa:
- trimitere echipament hidraulic
357 = 371 cf aviz si Proces verbal de custodie
- trimitere piese componente
357 = 371 cf aviz si Proces verbal de custodie

Dupa efectuarea montajului , se intocmeste un proces verbal de receptie pe care il semneaza doar Y si societatea mea. Este corect acest lucru? Nu ar trebui sa semneze si clientul final?
Primesc si o factura de la Y cu contravaloarea montajului.

In aceste conditii eu ar trebui sa ma incarc cu acest echipament iar (valoarea lui fiind = valoare echipament + valoare piese componente + montajul)?

Clientului final Z ii emit o factura pe care mentionez "echipament hidraulic cu montaj". Este ok acest lucru sau trebuie sa pun pozitii separate echipament si montaj? Mentionez ca in contractul cu el este stipulata o valoare totala (echip+montaj).


Multumesc mult

Ambalaje fara documente

09 April 2009 - 04:06 PM

Odata cu marfa pe care o achizitionez am si ambalaje (cutii carton, paleti lemn). Pe factura nu apar mentionate aceste ambalaje. Nu am pret pe ele. Eu m-am gandit sa le incarc doar cantitativ intr-un cont extrabilantier (8033). Folosesc pentru incarcare un proces verbal de receptie in care mentionez ca la factura ...... s-au receptionat si x bucati de cutii sau paleti. Parte din paleti ii dau mai departe cu aviz clientilor. Cutiile le dau pe aviz unei firme de colectare carton cu care am contract. Poate cineva sa imi spuna daca este ok modul in care procedez?

Multumesc mult

FORMULAR DE COMANDA OBLIGATORIU?

05 March 2009 - 04:18 PM

Ma poate ajuta cineva cu o baza informatie? As vrea sa stiu daca comanda este obligatorie de intocmit in cazul in care un client doreste sa achizitioneze un produs. Mentionez ca anterior acestui client i s-a trimis o oferta pe mail. El doar a semnat aceasta oferta, aratand astfel acceptul. Nu am contract incheiat cu acest client. Este ok sa facturez in baza unei oferte semnate de mine si de el?
Multumesc

Cometa SQL