Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Carmen N - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Carmen N

Inregistrat la: 14 Feb 2006
Offline Ultimul click: Jun 03 2015 12:52 PM
-----

Topicele mele

Mai este necesar sa depun Contestatie la judecatorie?

03 June 2015 - 11:41 AM

Buna ziua,

Ma confrunt cu urmatoarea situatie: am primit de curand din partea ANAF sect. 3 o somatie insotita de un Titlu executoriu cu privire la cca 2800 lei reprezentand Contributii la asigurarile sociale de stat (pensii) datorate de PFA-ul pe care il detin (birou individual de arhitectura). De fapt nu datorez aceasta suma pentru ca este greseala lor – au introdus gresit in sistemul lor informatic o declaratie rectificativa astfel incat mi-au aplicat o dubla impozitare pt. anul 2013. In loc sa inlocuiasca sumele din prima declaratie (D600 depusa la inceputul lui 2013) cu cele din decl. D600 rectificativa (depusa la jumatatea lui 2013 - ca urmare a lipsei de activitate nu mai aveam obligatia sa platesc contributie la pensie), functionarii ANAF au introdus in sistemul informatic ambele declaratii ca si cum as avea doua obiecte de activitate (ceea ce nu este cazul) si prin urmare sumele s-au cumulat. La sfarsitul anului 2013 le-am sesizat greseala si am depus la ei o Cerere de Reglare de Rol care timp de un an jumatate a ramas nesolutionata – bineinteles ca au inceput sa apara si penalitati de intarziere la plata... Desi si-au recunoscut greseala m-au tot trimis de la un birou la altul … ca dureaza pana se face corectura in sistemul informatic … sa am rabdare ca se rezolva … etc.

Acum o saptamana am primit aceasta somatie si am fost la ei sa rezolv situatia. Dupa doua zile de stat la ANAF cate 3-4 ore, am primit de la ei urmatoarele:
- Situatie analitica debite plati si solduri – semnata, datata + parafa registratura + scrie de mana: ”conforma cu baza de date”. Din asta rezulta ca nu sunt datoare la pensii cu nimic ci trebuie sa mi se restituie 109 lei.
- Un fel de adresa cu antet ANAF S3 + parafa rotunda + semnatura Sef Administratie Adjunct (asa scrie). In asta mi se da in scris ca “va facem cunoscut faptul ca la data de 27.05.2015 in contul CAS figurati cu suma achitata in plus in suma de 109 lei”.

Functionarii ANAF mi-au spus ca nu mai este cazul sa atac Somatia pe cale juridica (prin contestatie), pt. ca s-a rezolvat pe cale administrativa. Ma ingrijoreaza insa (oarecum…) fraza finala din acea adresa : “ Prezenta adresa nu este act administrativ in sensul art. 41 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau act administrativ de autoritate, in sensul art. 1 din Legea 554/2004 si nu este opozabila tertilor”.

Sunt suficiente aceste acte pe care le-am obtinut de la ANAF sau trebuie sa depun Contestarea somatiei la Judecatoria de sector ?

Multumec anticipat!

Regularizare plati CASS pe ultimii 5 ani - ABUZ SAU LEGAL?

15 June 2010 - 01:22 PM

Buna ziua !

In data de 01.04.2010 am infiintat un PFA in Sec. 3 (Birou Individual de Arhitectura) neplatitor de TVA.
Pana la 01.04.2010 am avut contract de munca cu un SRL, contract care a incetat incepand cu aceasta data, in ideea ca voi desfasura activitate doar pe PFA si voi incheia contract cu Casa de Sanatate si cu Casa de Pensii.
Astazi am fost la Casa de Sanatate (Calea Mosilor - cladirea Nufarul) cu decizia de impunere primita de la Fisc, pentru a fi luata in evidenta, si pentru a depune declaratia, a incheia contractul, si pentru a plati contributia pentru primul trimestru. Cu aceasta ocazie, mi s-a verificat cartea de munca pentru a se vedea daca in ultimii 5 ani am avut perioade neacoperite. Am avut trei luni de intrerupere in 2008, dupa ce am iesit din concediul de cresterea copilului si pana la reangajare, si inca o luna in anul 2005. Functionara de la ghiseu mi-a spus ca trebuie sa platesc contributiile la zi, impreuna cu majorarile de intarziere aferente – in total 200 ron (pe langa prima contributie trimestriala).

Am incercat sa-I explic functionarei ca in lunile respective eu nu am avut nici un venit care sa fie impozitat la sanatate, si nu exista la vremea respectiva nici un contract intre mine si casa de sanatate pe care eu sa trebuiasca sa-l onorez lunar. Mi s-a raspuns ca in calitate de cetatean al statului roman, sunt obligata sa platesc contributia lunara la sanatate chiar daca nu am nici un venit.
As vrea sa stiu daca e adevarat ceea ce mi-a spus functionara respectiva si conform carei legi / art. este obligatoriu sa platesti contributia lunara la sanatate chiar daca nu ai nici un venit ?

Mie personal mi se pare un abuz, pentru ca in sistemul public de sanatate nu beneficiezi de servicii gratuite decat daca faci dovada platii asigurarii de sanatate (pe baza de adeverinta de salariat sau adev. de platitor pe baza unui contract direct cu Casa de Sanatate). Implicit, ca cetatean al statului roman pot opta pentru plata lunara a unei asigurari de sanatate in sistemul public sau, in situatia in care nu am venituri, pentru plata spitalizarii si a altor servicii de sanatate (in sistemul public sau privat – este alegerea fiecaruia) atunci cand e cazul.

De exemplu in cazul casnicelor care nu au un venit o perioada de timp, dupa care se angajeaza la o firma privata, sa inteleg ca firma respectiva ar trebui sa plateasca contributiile din urma ale noii angajate? Sau daca casnica respectiva se hotaraste sa isi deschida un PFA, ea nu poate face lucrul acesta decat daca plateste contributia lunara pe ultimii 5 ani calculata la venitul min. + penalitati de intarziere ????

Multumesc anticipat
Carmen Nazare

Cometa SQL