Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Cristina M.Z. - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Cristina M.Z.

Inregistrat la: 26 Jul 2006
Offline Ultimul click: Feb 27 2017 06:15 PM
-----

Postari ale mele

In topicul:raport Z

15 July 2009 - 04:59 PM

Vezi postareaa.d.n., la Jul 15 2009, 12:58 PM, a spus:

Iata toata filiera:
1.inregistrarea veniturilor din vanzare cu amanuntul
411=% 707,4427
concomitent,
5311.002 analitic "casa magazin" = 411 , pentru incasari de numerar
Multumesc pentru raspuns si promptitudine.Eu imi mentin parerea in ceea ce priveste inregistrarea in contabilitate a vanzarilor in numerar in cazul comerului cu amanuntul,asa cum am precizat in postarea anterioara, cu nc clasica : 5311=707/4427 si nu 4111=707/4427 Vezi si OMEF 2374_plan de conturi+normele de functionare ale conturilor (531,512) ,OMEF 3512 ("chitanta")precum si nenumaratele monografii contabile in domeniu.Nu spun ca nu se poate si asa,sa folosesti contul 'clienti'(generic:cl. amanuntul) in loc de contul 'casa', in corespondenta cu conturile de venituri si TVA ,,dar tot nu mi se pare corect sa modificam logica si modalitatea legal prevazuta de inregistrare in contabilitate a vanzarilor IN NUMERAR (de aceea se numesc asa !!!) doar si numai pentru ca ' undeva,candva' garda interpreteaza intr-un mod 'interesant' si specific legile si da niste amenzi pentru lipsa chitantei care sa insoteasca Z-ul care e insotit oricum de monetar ,pe langa existenta "borderoului de incasari-vanzari in numerar",a raportului de gestiune,etc.Daca eventual se 'taie' si chitanta ,e ok,atesta doar predarea banilor de catre gestionar-vanzator casierului si nu incasarea contravalorii marfurilor vandute ,pentru care avem deja documentul justificativ ,raportul Z cu anexele de rigoare,bonul de casa fiind si document de... casa,nu doar fiscal. Nu vorbesc aici de incasarile POS-card de debit,doar strict de vanzarile=incasarile in numerar,in speta la un magazin 'only'.Parerea mea e ca garda ar trebui sa aplice si sa interpreteze legea in spiritul ei,nu sa ne incurce si mai mult :lostit (13): :smile: .
Multumesc pentru amabilitate,o zi buna !

In topicul:impozitul minim

15 July 2009 - 11:48 AM

A mai depus cineva declaratia 100 cu val. 0 la impozitul minim?

In topicul:raport Z

15 July 2009 - 11:19 AM

Vezi postareaa.d.n., la Jul 15 2009, 10:55 AM, a spus:

Eu asa am decis sa fac.
In momentul in care vanzatorii de la punctele de lucru depun banii la casieria unitatii, primesc chitanta pentru banii depusi.
Trecem "Am primit de la Popescu Maria, vanzator la pct. de lucru Magazin Piata Dunarea...., reprezentand numerar din vanzare cu amanuntul".
Chitanta este documentul din registrul de casa. Am pastrat si monetarul, deoarece cu ajutorul lui se verifica mai usor cupiurile pentru sumele depuse.
Dar monetarul nu il folosim ca document de inregistrare a sumelor in contabilitate.
Daca vanzatorul nu depune banii la casierie, ci la banca, atunci avem documentul "depunere numerar".
Pentru inregistrarea veniturilor, folosim un "document de vanzari zilnice" pentru care am dat decizie de inseriere si numerotare, la care atasam raportul Z emis de casa de marcat.
Si ce inregistrari contabile faci???Toata filiera...Dupa cum stim ,in contabilitate veniturile se inregistreaza in corespondenta cu ceva...fie cu ct.4111 /pe clienti _pe baza facturilor emise pe fiecare client _fie cu ct.5311 in comertul cu amanuntul -servicii ,in care caz veniturile se inregistreaza ca venituri incasate deja si nu DE INCASAT , in momentul inregistrarii x.:incasari in numerar din vanzari cu amanuntul.
Raportul Z in acest caz sta la baza inregistrarii atat a veniturilor,a taxei pe valoarea adaugata cat si a incasarii acestora , in acelasi timp,sub forma
pretului de vanzare cu amanuntul, nc. 5311=707/4427 . Daca se intocmeste chitanta pentru predarea banilor in casierie atunci asta presupune un alt mod de inregistrare a veniturilor din comertul cu amanuntul (si nu e cazul), anume :4111/(global="toti clientii magazinului") =707/4427 ,pe baza raportului Z
si o alta inregistrare 5311=4111 pentru incasare (de la "toti clientii magazinului"),pe baza chitantei ....Predarea sumei la casierie se poate face cu
monetarul intocmit de casier in momentul primirii sumei de la vanzator ,monetar care se anexa la raportul Z,fara a fi inregistrat in contab.separat .In ceea ce priveste depunerea la banca a banilor de catre vanzator,in primul rand acesti bani trebuie incasati in casierie si dupa aceea depusi la banca,prin depunere de numerar,altfel cum inregistrezi in contab. ,direct 5121=4111 ? nu !pentru ca nu clientii ti-au virat suma in contul tau bancar.Deci mai intai iti intra in caserie.
Alte conturi de ex.debitori nu pot fi folosite pentru inregistrarea vanzarilor in numerar -cu amanuntul-(cum ar fi ,ad absurdum:461/vanzator=707/4427 si incasarea cu chitanta :5311=461 ..) Deci,'ramane cum am stabilit '??

In topicul:deducere personala

23 October 2008 - 01:16 PM

Vezi postareagrozutza, la Oct 22 2008, 11:27 PM, a spus:

Imi puteti spune va rog care este deducerea personala la functia de baza - un salariu brut de 1080 lei, norma - 8 ore, nu are persoane in intretinere ?
Multumesc.
Deducerea personala este 240. (formula: 1-[(1080-1000/2000)]=0.96*250=240

Exista o formula de calcul :
1-[(salariu brut-1000)/2000]*250 in cazul in care nu are persoane in intretinere ,suma rezultata se rotunjeste (in sus) in favoarea angajatului. Coeficientul se inmulteste cu 350 in cazul unei persoane in intretinere,cu 450 la 2 persoane in intretinere,etc.
de exemplu la un salariu brut de 1070 lei cu o persoana aflata in intretinere, deducerea este de 340 ron :
1-[(1070-1000)/2000)]=0.965
0.965*350=337.75 si se rotunjeste la 340

In topicul:fact. fitness

06 June 2008 - 03:02 PM

Vezi postareasasha, la Jun 6 2008, 09:48 AM, a spus:

Eu am intalnit un caz, care mie mi se pare cam bizar, dar poate nu stiu eu...:
-mai nou cu declaratiile 100 si 102, persoana care tinea evidenta contabila, introducea sumele din aceste declaratii in conturi analitice de banca (cu inchiderea celor de clasa 4 aferente):
Ex: % = 5121.100
444
441
% =5121.102
4311
4312
etc si apoi cand efectua plata le :inchidea 5121.100=5121, 5121.102=5121
-si avea cateva cheltuili de transport efectuate de catre asociat (in acelasi timp si angajat), pe care ulterior le factura altei societati cu care avea contract de prestari servicii (iar chelt de transport contribuiau la efectuarea serviciilor), pana aici nimic deosebit....dar contabila nu inregistra sumele cheltuite pt transport in societate, ci le platea asociatul (care imprumuta astfel firma pt efectuarea acestor cheltuieli). Adica nu se inregidtrau in contabilitate ca si cheltuiala, ci doar se decontau...???????

Daca a mai auzit cineva ceva :smile: .....astept posta romana :thumbup:
Conturile 43*,44*..se debiteaza la plata efectiva ,nu la declararea sumelor datorate Deci atunci cand se efectueaza plata se inregistreaza 43* si 44*=5121 /analitic banca .Analiticele bancare ar trebui sa sa se refere la bancile la care are conturi deschise societatea ,din care vireaza sumele si nu la conturile de trezorerie ale Ministerului Finantelor ,in care se vireaza!l In legatura cu transportul efectuat de asociat(=angajat),intrebarea este daca a efectuat transportul in calitate de angajat ?sau n-are legatura.??cheltuielile de transport facturate ulterior clentilor ,sigur ca trebuiau inregistrate in contabilitate la efectuarea lor,daca au o baza legala,un document(o factura ,un bon de carburant,un decont de cheltuieli,etc)...

Cometa SQL