Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
vde - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


vde

Inregistrat la: 19 Feb 2007
Offline Ultimul click: May 26 2012 11:56 AM
-----

Postari ale mele

In topicul:stagiu anul I

12 November 2011 - 05:26 PM

Buna emavy68,

Te rog trimite-mi rezolvarea la urmatoarea problema:

Să se calculeze fluxul de numerar de gestiune și cel disponibil în cazul unei întreprinderi pentru care se cunosc următoarele elemente: cifra de afaceri 40000 u.m., cheltuieli materiale 20000 u.m., cheltuieli salariale 10000, cheltuieli cu amortizarea 1500 u.m., cheltuieli cu dobânzi 800 u.m., impozit pe profit 1000 u.m.imobilizărila începutul anului 2000 u.m., imobilizări la sfârșitul anului 2100 u.m., creșterea activului circulant net 100 u.m.

Am vazut ca ai avut aceasta problema, ai facut rost de rezolvare?


Multumesc,

Dana

In topicul:stagiu anul II

13 May 2011 - 12:03 AM

Vezi postareamariana07, la 27 May 2009 - 01:19 PM, a spus:

Ma puteti ajuta cu cateva idei pt. intrebarile de control intern de mai jos?

1. Receptia presupune:
a) Asigurarea ca se primesc numai materiale comandate;
b) Asigurarea ca se primesc numai materiale de calitatea specificata in ordinele de achizitii;
c) Asigurarea ca toate materialele receptionate si transmise la alte departamente sunt correct inregistrate;
d) Protejarea materialelor primate;
e) Asigurarea ca informatiile privitoare la facturile de cumparare, stoc si dispozitiile de achizitie sunt consecvente;
f) Returnarea prompte a materialelor necorespunzatoare;
g) Documentarea completa si corecta a tuturor transferurilor catre deposit si de la deposit;
h) Existenta cererilor de transfer in productie si onorarea acestora la timp;
i) Conditii de munca sigure si depozitarea corespunzatoare a materialelor periculoase.

Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

2. Activitatea de vinzare , la nivelul unei entitati, presupune:
a) Implementarea strategiilor de marketing;
b) Atingerea sau depasirea vinzarilor intr-o maniera eficienta;
c) Predarea in timp util a comenzilor de la clienti departamentului care se ocupa cu prelucrarea lor.

Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

3. Activitatea de dezvoltare a tehnologiei in cadrul unei entitati presupune:
a) Identificarea tehnologiilor existente sau dezvoltarea unei noi tehnologii in vederea satisfacerii cererii reclamate de studiile de marketing;
b) Mentinerea unui nivel inalt al cunoasterii legate de dezvoltarea actuala a tehnologiilor care ar putea afecta entitatea;
c) Asigurarea ca dezvoltarea tehnologiilor este in spiritual sustinerii licentelor sau patentelor existente;
d) Repartizarea resurselor pentru cele mai eficiente proiecte.

Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.
Buna,

In atasament se gasesc raspunsurilor celor subiecte.

In topicul:stagiu anul II

19 September 2010 - 05:21 PM

Vezi postareadanadrian74, la Jun 30 2009, 03:09 PM, a spus:

2. O întreprindere produce anual un număr de 100000 de produse la un preț unitar de 5 u.m. întreprinderea înregistrează cheltuieli cu materii prime și materiale în valoare de 200000 u.m., cheltuieli de personal de 100000 u.m. din care 85% reprezintă salariile personalului direct productiv, cheltuieli cu utilități și chirii în cuantum de 20000 u.m., cheltuieli cu amortizarea de 50000 u.m. și cheltuieli cu dobânzi de 40000 u.m. să se calculeze și să se interpreteze pragul de rentabilitate financiar și operațional exprimat în unități fizice și valorice.

3. O întreprindere produce anual un număr de 5000 de produse la un preț unitar de 40 u.m. întreprinderea înregistrează cheltuieli cu materii prime și materiale în valoare de 60000 u.m., cheltuieli de personal de 80000 u.m. din care 90% reprezintă salariile personalului direct productiv, cheltuieli cu utilități și chirii în cuantum de 5000 u.m., cheltuieli cu amortizarea de 4000 u.m. și cheltuieli cu dobânzi de 5000 u.m. să se calculeze și să se interpreteze pragul de rentabilitate financiar și operațional exprimat în unități fizice și valorice și nivelul rezultatului de exploatare și curent așteptat la o creștere la 5500 a numărului de produse vândute.
help me.....

Buna,


Te rog trimite-mi si mie ezolvarile la cele doua probleme postate de tine pe adresa elena.daniela@gmail.com

Multumesc.

In topicul:stagiu anul I

19 September 2010 - 04:53 PM

[quote name='AnaB' date='Sep 8 2010, 08:08 PM' post='230966']
[quote name='vde' date='Jul 12 2010, 11:05 AM' post='228228']
[quote name='mihatudoroniu' date='Jun 16 2010, 11:23 PM' post='227007']
buna
sunt stagiara an I si nu ma descurc la contabilitate.ma poate ajuta cinve va rog frumos
multumesc


ai reusit sa rezolvi prima problema?

Buna,

Nu am facut acesta lucrare si nu am predat-o, dar va trebui sa aloc timp sa o rezolv si sa o dau.
Adresa mea de e-mail este: elena.daniela@gmail.com...poate colaboram

In topicul:stagiu anul I

12 July 2010 - 10:05 AM

[quote name='mihatudoroniu' date='Jun 16 2010, 11:23 PM' post='227007']
buna
sunt stagiara an I si nu ma descurc la contabilitate.ma poate ajuta cinve va rog frumos
multumesc

1.Se dau următoarele operații:
(1)vânzarea unui teren la prețul de vânzare de 1.000.000 lei, TVA 19% (factură); costul de achiziție al activului vândut este de 800.000 lei;
(2)vânzarea de investiții financiare pe termen scurt achiziționate în cursul anului: 100 acțiuni la cursul bursier de 10 lei/buc; cursul de la data achiziției este de 8 lei/buc;
(3)vânzarea de imobilizări financiare: 1.000 acțiuni la cursul de 15 lei (acestea fuseseră cumpărate anul trecut la cursul de 16 lei și depreciate în bilanțul anului trecut cu 2 lei/acțiune);
(4)la sfârșitul anului întreprinderea deține investiții financiare pe termen scurt cotate: 200 acțiuni; cursul bursier la sfârșitul anului este de 20 lei/acțiune (ele fuseseră cumpărate la cursul de 18 lei în cursul anului);
(5)la sfârșitul anului întreprinderea deține 500 acțiuni reprezentând imobilizări financiare cumpărate în anul anterior; cursul de închidere este de 15 lei/acțiune;
(6)întreprinderea deține o clădire achiziționată în urmă cu 5 ani la costul de 500.000 lei. În bilanțul anului trecut clădirea fusese adusă la valoarea justă de 700.000 lei, reprezentând o rezervă din reevaluare pozitivă de 200.000 lei. Amortizarea anului curent a fost de 70.000 lei. La sfârșitul anului curent, valoarea justă a fost estimată la 300.000 lei. Rezerva din reevaluare disponibilă este de 180.000 lei;
(7)întreprinderea a vândut în cursul anului produse finite la preț de vânzare de 8.000.000 lei, TVA 19%; costul producției vândute este de 5.000.000 lei;
(8)întreprinderea a beneficiat în cursul anului de reduceri comerciale în valoare de 200.000 lei, TVA 19%, primite pe facturi ulterioare pentru materiile prime achiziționate de la furnizori;
(9)întreprinderea a acordat clienților în cursul anului reduceri comerciale de 600.000 lei, TVA 19%, în baza unor facturi ulterioare, pentru vânzările efectuate în anul anterior;
(10)întreprinerea a primit factura privind un contract de leasing financiar. Chiria este de 100.000 lei, din care rambursarea de datorie 80.000 lei, dobânda 20.000 lei, TVA 19%;
(11)la sfârșitul anului întreprinderea înregistrează un provizion pentru litigii estimat la 10.000 lei;
(12)se actualizează soldul contului de provizion pentru dezafectarea unei linii de producție ca urmare a trecerii timpului: soldul contului de provizion în bilanțul anului anterior era de 15.000 lei, rata efectivă a dobânzii pentru o finanțare echivalentă cu rambursare la scadență este de 12%;
(13)se încasează dobâni aferente obligațiunilor achiziționate de la societatea Gama, rambursabile după 5 ani, în sumă de 20.000 lei, din care dobânda cuvenită pentru perioada de deținere a instrumentului purtător de dobândă este de 5.000 lei;
(14)în cursul anului s-au obținut produse finite la costul de 6.000.000 lei;
(15)la sfâșitul anului, întreprinderea decide ca în anul următor să vândă o clădire. Aceasta are un cost de 160.000 lei, amortizare cumulată 40.000 lei. Valoarea justă estimată la 31.12.N este de 110.000 lei iar cheltuielile estimate cu cesiunea sunt de 5.000 lei;
(16)managerii decid ca în anul N+1 să plătească suma de 170.000 lei reprezentând prime privind participarea salariaților la profit;
(17)cheltuiala cu impozitul pe profit este de 842.900 lei.
Se cere:
a)să se contabilizeze operațiile de mai sus;
b)să se prezinte incidența acestor operații asupra contului de profit și pierdere întocmit conform OMFP 3055/2009.

2. La începutul exercițiului N, societatea ALFA a achiziționat un echipament tehnologic la costul de achiziție de 200.000 u.m.
Managerii estimează că durata de utilitate va fi de 5 ani și că, la expirarea acestei perioade, vor fi angajate cheltuieli cu dezafectarea echipamentului tehnologic și refacerea amplasamentului în valoare de 10.000 u.m. Metoda de amortizare utilizată este cea liniară. Pentru o finanțare echivalentă, rata curentă a dobânzi de piață este de 10% La sfârșitul exercițiului N, valoarea de piață a echipamentului este de 150.000 u.m.
La sfârșitul exercițiului N+1, cheltuielile cu dezafectarea echipamentului sunt reestimate la 15.000 u.m. iar rata dobânzii de piață pentru o finanțare echivalentă va fi din exercițiul următor 15%:
La sfârșitul exercițiului N+2, cheltuielile cu dezafectarea echipamentului sunt reestimate la 8.000 u.m. Valoarea de piață la 31.12.N+2 este de la 120.000 u.m.
La sfârșitul exercițiului N+3, cheltuielile cu dezafectarea echipamentului sunt reestimate la 5.000 u.m. iar durata de utilizare a echipamentului este reestimată la 7 ani. Rata curentă de piață este de 25%.
La sfârșitul exercițiului N+4, cheltuielile cu dezafectarea echipamentului sunt reestimate la 7.000 u.m.
a)să se precizeze care sunt regulile din OMFP 3055/2009 aplicabile rezolvării acestui caz;
b)să se prezinte înregistrările contabile.

3. Întreprinderea Alfa vinde societății mamă un stoc de marfă la prețul de 100.000 lei cu opțiunea de a-l putea răscumpăra după 12 luni.
Se cere:
a)să se precizeze care sunt regulile din OMFP 3055/2009 aplicabile rezolvării acestui caz;
b)să se prezinte înregistrările contabile dacă opțiunea de răscumpărare este sau nu exercitată.

4. Întreprinderea Alfa deține un teren evaluat la valoarea justă de 50.000 lei, rezerva din reevaluare disponibilă fiind de 10.000 lei. Pe teren va fi construită o clădire. Costurile construcției se ridică la 200.000 lei.
Se cere:
a)să se precizeze care sunt regulile din OMFP 3055/2009 aplicabile rezolvării acestui caz;
b)să se prezinte înregistrările contabile.

5. Pe 1.07.N, o societate a semnat un contract de leaseback pentru un utilaj, în următoarele condiții: preț de vânzare 42.171 u.m., durata contractului de închiriere 4 ani, chiria trimestrială 3.500 u.m, rata de actualizare este 3,55%. La sfârșitul perioadei de locație, societatea va redeveni proprietara bunului. La data vânzării, utilajul avea o valoare contabilă netă de 34.000 u.m.
Se cere:
a)să se precizeze care sunt regulile din OMFP 3055/2009 aplicabile rezolvării acestui caz;
b)să se prezinte înregistrările privind tranzacția de leaseback și primirea primei facturi de leasing.

6. Pe 1.07.N, o societate a semnat un contract de leaseback pentru un utilaj, în următoarele condiții: preț de vânzare 42.171 u.m., durata contractului de închiriere 4 ani, chiria trimestrială 3.500 u.m, rata de actualizare este 3,55%. La sfârșitul perioadei de locație, societatea nu va redeveni proprietara bunului. Pe durata contractului riscurile semnificative sunt în sarcina locatorului. La data vânzării, utilajul avea o valoare contabilă netă de 34.000 u.m (cost 40.000 u.m., amortizare cumulată 6.000 u.m.).
Se cere:
a)să se precizeze care sunt regulile din OMFP 3055/2009 aplicabile rezolvării acestui caz;
b)să se prezinte înregistrările privind tranzacția de leaseback și primirea primei facturi de leasing.

7. Întreprinderea Alfa achiziționează la începutul exercițiului N un utilaj la costul de 1.000 lei, TVA 19% (factură). Managerii estimează o durată de utilizate de 5 ani și decid să amortizeze liniar activul. La finalul anului N, datorită creșterii valorii juste, managerii decid să reevalueze activul. Valoarea justă la 31.12.N a fost estimată la 1.200 lei. La finalul anului N+1 există indicii că activul a fost depreciat.Valoarea justă a fost estimată la 400 lei. Datorită incertitudinilor de pe piață și a modificărilor procesului de fabricație managerii au decis că o estimare a valorii de utilitate nu este fiabilă. La finalul anului N+2 valoarea justă a fost estimată la 500 lei. Se decide numirea unui evaluator independent care să estimeze valoarea de utilitate a activului. Evaluatorul estimează că în anul N+3 se vor obține încasări de 1.800 lei iar în anul N+4 încasările vor fi de 1.600 lei. Plățile ocazionate de costurile operaționale atașate activului sunt estimate la 1.000 lei în N+3 și respectiv 900 în N+4. Rata de rentabilitate economică așteptată este de 30%. Utilajul a fost finanțat dintr-un credit bancar al cărui cost a fost de 20%. În anul N+3 întreprinderea plănuiește să facă o modernizare a activului, operație din care se speră să se obțină un plus de încasări de 5% față de estimarea evalutorului. Cota de impozit este de 16%.
Se cere:
a)să se înregistreze în contabilitate operațiile de mai sus conform OMFP 3055/2009;
b)să stabilească valoarea în bilanț a activului la sfârșitul fiecărui an.

Buna,

Am aceleasi probleme de rezolvat pentru stagiu si nu ma descurc.Ai resuit sa le rezolvi, poti, te rog, sa ma ajuti si pe mine?


Multumesc

Cometa SQL