Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Gabriella_z - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Gabriella_z

Inregistrat la: 09 Nov 2007
Offline Ultimul click: May 19 2013 09:39 AM
*****

Postari ale mele

In topicul:AMORTIZARE mijloace fixe

05 November 2008 - 01:16 AM

Exista situatia in care 50% dintre utilajele folosite in prezent le vom inlocui cu alte utilaje noi. Pe cele vechi le-am pus de-o parte dar nu le vom folosi, cel putin in urmatoarele luni (posibil ca niciodata sau poate le vom vinde sau le vom repune in functiune peste 1 an, nu se stie inca). Aceste utilaje scoase de pe linia de productie nu sunt amortizare total. Avand in vedere ca noile utilaje vor incepe sa fie amortizate, (cheltuieli in plus si deci pierdere la sfarsitul anului), intrebarea mea ar fii daca exista posibilitatea sa nu mai inregistrez cheltuiala cu amortizarea utilajelor vechi, sa le aman, sau ce alta varianta mai exista pentru a diminua aceasta cheltuiala? Poate ceva de genul opus amortizarii accelerate? Unde pot sa ma documentez in acest sens? Care sunt conditiile pentru a face acest lucru (daca se poate)?
(Atentie, nu vreau sa scot utilajele din gestiune.)
Multumesc.

In topicul:Calcul TVA achizitii intracomunitare

05 November 2008 - 12:43 AM

Vezi postareaadrianan, la Jun 7 2008, 09:53 AM, a spus:

Firma A din Romania face AIC de bunuri de la firma B din Austria.
Pentru aceste bunuri, firma A achizitioneaza din Romania si lipeste (in Romania) etichete pe aceste bunuri si apoi le vinde in Romania.
Se doreste facturarea acestor cheltuieli catre firma B.
Cum se face factura , cu TVA sau fara TVA ? :thumbup: :tongue: :tongue:

Firma A ACHIZITIONEAZA intracomunitar, deci devine proprietara bunurilor, le face ceva si le vinde mai departe in Romania. Nu inteleg de ce factureaza aceste cheltuieli catre firma B? Aceste cheltuieli le recupereaza din pretul de vanzare din Romania.
Numai daca NU este ACHIZITIE intracomunitara (NON TRANSFER), dar atunci este alta poveste.

In topicul:plati facturi import cu numerar

08 July 2008 - 10:10 AM

Vezi postareaeulb, la Jun 29 2008, 08:37 AM, a spus:

am o factura de import textile turcia in valoatre de 50000USD si as vrea sa stiu daca pot sa fac schimbul valutar la o casa de schimb si ma duc in Turcia sa platesc furnizorul respectiv cu numerar in mai multe transe si sa primesc chitanta.ce reglementare ma impiedica sa fac acest lucru? M ULTUMESC!


Dupa cate stiu eu este reglementata numai plata in valuta efectiva (numerar) numai pe teritoriul Romaniei, si stiu ca nu se poate face decat in anumite cazuri exceptionale (de ex. asigurarile se pot plati in valuta efectiva-numerar). In rest singura problema ar fi declararea la vama a numerarului iar cand te intorci sa faci casa in valuta si decont. Poate te ajuta regulamentul nr. 1 din 2004 al BNR care la anexa 6 zice:

ANEXA 6


INSTRUCȚIUNI
privind importul și exportul fizic de instrumente
de plată sub formă de numerar

ART. 1
Instrumentele de plată sub formă de numerar reprezintă valută efectivă/monedă națională (leu), respectiv numerar sub forma bancnotelor și monedelor în circulație.
ART. 2
Persoanele fizice pot introduce sau scoate în/din România sume în valută efectivă, fiind obligate să declare autorităților vamale române sumele în valută efectivă aflate asupra lor care depășesc echivalentul a 10.000 euro/persoană/călătorie.
ART. 3
(1) Persoanele fizice pot introduce sau scoate în/din România sume efective în monedă națională (leu), fiind obligate să declare autorităților vamale române sumele în monedă națională (leu) aflate asupra lor, care depășesc echivalentul a 1.000 euro/persoană/călătorie.
(2) În situația în care, prin acordurile/protocoalele încheiate, este stabilit un alt cuantum al sumelor în lei ce pot fi introduse/scoase în/din România, se aplică prevederile acordului/protocolului în cauză.
(3) Pot fi introduse/scoase în/din România bancnote și monede, indiferent de valoarea lor nominală.
ART. 4
Prezentele instrucțiuni se aplică în mod corespunzător minorilor menționați în pașaportul titularului, când aceștia călătoresc împreună cu titularul pașaportului, precum și persoanelor fizice - reprezentanți sau împuterniciți legali ai persoanelor juridice sau ai altor entități fără personalitate juridică.
ART. 5
Nedeclararea la autoritățile vamale a sumelor în numerar, în valută și/sau în monedă națională (leu), pe care persoanele fizice le au asupra lor la intrarea/ieșirea în/din România și care depășesc limitele stabilite în prezentele instrucțiuni, constituie contravenție și se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

In topicul:Facturi externe

08 July 2008 - 07:46 AM

Vezi postareaTinamaria, la Jul 7 2008, 05:10 PM, a spus:

Vezi postareaiuli73, la Jul 4 2008, 08:24 AM, a spus:

Daca pe factura nu apare numele societatii comerciale nu ai cum sa o inregistrezi in contabilitate,deci cum va apare factura,ad-torul vinde unui client extern sau presteaza serviciu?

Numele societatii emitente apare pe factura, dar nu apare si la beneficiarul sumei. Este vorba despre o factura externa


1). Daca tu ai primit o factura din asta (de la un furnizor), o sa vezi ca banca nu o sa-ti opereze plata pentru ca in momentul in care o sa duci dispozitia de plata externa impreuna cu copia dupa invoice o sa vada diferente intre emitentul facturii si posesorul contului (ei vad diferentele in momentul in care introduc sau autorizeaza plata in sistem - asa mi s-a intamplat mie).
2). Daca tu emiti acest invoice atunci o sa ai probleme la incasare, pentru ca nu vei incasa niciodata aceasta factura pe contul societatii, si nu ai cum sa inregistrezi incasarea de pe contul administratorului (numai daca nu inregistrezi nici tu invoice-ul emis de tine)

In topicul:CM si prezenta in acelasi timp

08 July 2008 - 07:22 AM

Eu intotdeauna platesc orele lucrate, pentru ca medicalul este emis de un medic care nu stie daca omul respectiv a lucrat sau nu ziua respectiva (mai ales daca angajatul nu-i spune nimic), si atunci platesc medicalul din ziua a doua. Si sa fie platit pentru ziua respectiva si pentru ore si pentru medical nu mi se pare corect pentru ca asta ar insemna sa i se plateasca 16 ore.

Cometa SQL