Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
George Popescu - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


George Popescu

Inregistrat la: 15 Dec 2010
Offline Ultimul click: Feb 15 2012 07:23 PM
-----

Topicele mele

restituirea aportului patron este impozabila?

12 February 2012 - 03:47 PM

Buna Ziua,

Am trecut de la micro la impozit pe profit incepand de la sfarstiul anului trecut.

In cursul anului trecut am imprumutat firma cu o suma de bani in Euro, destul de frumusica.

Banii i-am virat in contul de la Banca drept "aport patron" dupa ce am completat un contract dat de ei pentru a "imprumuta firma".

Intrebarile mele ar fi:

1) imi pot vira inapoi banii tot in valuta, in contul meu, pe masura ce firma incepe sa produca acesti bani;

2) platesc impozit pe profit 16% pentru acesti bani pe care mi-i restitui, sau nu ceea ce restitui scad din profit, si deci nu platesc impozit pe profit pentru ei?

De asemenea, am mai venit cu alte sume mici de bani ca aport patron in lei, anul acesta, cand deja devenisem impozitat pe profit.

3) Pot sa-mi recuperez aceste sume mici facand transfer in contul meu?

4) Cu sau fara plata impozitului de 16% pe profitul pe care mi-l restitui in contul aportului?

Multumesc,
George

Stornare factură declarată prin VIES 390

26 January 2011 - 10:57 AM

Spre finalul lunii noiembrie 2010 am avut o factură emisă către un client dintr-un alt stat membru UE.

Având în vedere faptul că acest client este înregistrat în scop de TVA, ca și mine, am perceput TVA 0% și am declarat factura prin VIES 390.

Între timp, clientul a decis că nu mai are nevoie de job, mai ales datorită restricțiilor bugetare și mă roagă să anulez factura.

Cum procedez?

Pentru că tot nu am făcut încheierea de an și de trimestru încă (o facem azi), putem oare emite o factură storno cu aceeași dată și serie ca și cea emisă? Adică datată tot noiembrie 2010, chiar dacă astăzi suntem în ianuarie?

Presupun că ar fi mai ușor așa, decât să plătesc aiurea impozit pe profit la ea pentru 2010.

Dacă este posibil să o fac storno cu aceeași dată ca și cea de emitere, trebuie să depun vreo rectificativă la VIES 390 din noiembrie în care să nu se mai regăsească acea factură?

Cum mă sfătuiți să procedez? Obiectivul meu ar fi dacă e posibil să nu plătesc aiurea impozit pe profit la ceva ce nu voi încasa niciodată.

revenirea la impozit venit micro de 3%

03 January 2011 - 02:06 PM

Bună ziua,

Un prieten îmi spunea că a fost astăzi la Finanțe în ideea de a-și trece microîntreprinderea în sistemul de impozitare cu 3% a venitului, dar că a avut surprinderea să i se spună că deocamdată lucrurile sunt ambigue.

Am mers și eu să văd în ce măsură întâmpin aceeași problemă și într-adevăr mi s-a spus că sunt două acte normative cu clauze opune.

Pe de altă parte mi s-a spus că există o clauză care specifică faptul că numai microîntreprinderile care nu au mai fost taxate cu sistemul de 3% din venituri pot să aleagă acel sistem.

Ce părere aveți?

Mulțumesc,
George

Contabil angajat part time sau contract cu firma de contabilitate?

03 January 2011 - 02:01 PM

Bună ziua,

Doresc să colaborez cu un contabil nou, având în vedere că persoana care îmi ține contabilitatea acum nu prea are timp.

Ce tip de colaborare este oare mai util pentru mine?

Mă interesează să mă asigur că persoana care îmi va ține contabilitatea va face treabă bună, iar în cazul în care greșește ceva să răspundă (ex. nu știe că se plătește TVA la un produs software din import, atunci să plătească ea acel TVA)...

Am luat legătura cu cineva care are firmă de contabilitate.

Să fac un contract cu firma domniei sale, sau să o angajez part time? În mod normal nu aș avea nevoie de mai mult de 3-4 ore pe lună. Care ar fi minimul pentru contract part time, în cazul în care mă sfătuiți să merg pe această pistă?

Mulțumesc,
George

Vreau să cumpăr apartamentul de pe firmă

16 December 2010 - 06:58 PM

Nu mai pot duce pe firmă un credit ipotecar al unui imobil. Dobânda este mult mai mare, impozitul local de 24 de ori mai mare decât vecinii (persoane fizice).

Vreau să-l cumpăr pe persoană fizică pe baza dividendelor de anul trecut și a salariului...

În prezent soldul creditului ipotecar este puțin sub 70.000 euro. Să spunem 70.000 euro.

Ar mai fi și un comision de rambursare anticipată de aproape 1.000 euro.

Mă gândeam să cumpăr acest apartament la prețul de 71.000 euro + 5% TVA în ideea că m-ar costa mult mai puțin creditul și alte dări.

Acești 71.000 euro + 3550 euro (TVA 5%) ar însemna 305300,00 + 15265,00 (TVA). Ar fi vorba de un total de 320565,00 RON.

De asemenea, în ultima balanță am așa:

211 - Terenuri => solduri finale debitoare 20915,00
212 - Mijloace fixe => solduri finale debitoare 319109,00
281 - Amortizare mijloace fixe => solduri finale creditoare 67366,84


Întrebări:

1) Având în vedere ce am în balanță, iar terenul de la 211 fiind cel de sub bloc, din cota indiviză, pot eu oare să vând apartamentul la cei 71.000 euro + TVA 5%?

Întreb pentru că spre exemplu valoarea de la mijloace fixe este mai mare. Să nu mai spun și de valoarea terenului. Sau probabil că se adună 211 cu 212 și apoi se scade 281...


2) Pot încheia un antecontract cu mine însumi (eu îl cumpăr de la firma mea), fără să merg și la notar unde să dau alți bani, altă distracție?

Dacă da, pot să scriu în el avans 2.000 euro (adică 1.904 euro + TVA 5%)?

Presupun că o să pot factura numai avansul, adică numai 2.000 euro pentru moment, factura finală urmând să fie emisă după ce obțin finanțarea...


Mulțumesc,
George

Cometa SQL