Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
George Popescu - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


George Popescu

Inregistrat la: 15 Dec 2010
Offline Ultimul click: Feb 15 2012 07:23 PM
-----

Postari ale mele

In topicul:restituirea aportului patron este impozabila?

15 February 2012 - 07:24 PM

Multumesc!

Asadar, inteleg ca daca firma obtine un castig X, din el pot sa-mi virez o suma Y, fara ca pentru aceasta suma sa platesc impozit pe profit.

Cu alte cuvinte, din castigul X scad mai intai cat am returnat din imprumut (suma Y) si apoi ce imi ramane, daca ramane ceva, este profitul la care urmeaza sa platesc 16%.

Corect?

In topicul:revenirea la impozit venit micro de 3%

24 January 2011 - 03:46 AM

Ma framanta urmatoarea intrebare:

Avand in vedere faptul ca prin actul normativ emis se spune ca acele microintreprinderi care realizeaza intre altele activitati de consultanta nu pot sa opteze pentru trecerea la impozitul de 3% din venit, ma intreb daca la consultanta se incadreaza si activitatile IT din codul CAEN 6202?

De ce imi pun problema aceasta?

Pentru ca descrierea codului CAEN 6202 este:
"Activitati de consultanta in tehnologia informatiei"

Exista undeva o lista ferme de coduri CAEN care nu pot opta pentru cota de 3%?

As vrea sa stiu exact care coduri CAEN sunt asimilate consultantei pe care o exclude actul normativ in discutie.

De asemenea, as vrea sa stiu daca simpla prezenta in statutul firmei a unui cod CAEN incompatibil cu trecerea la cota de 3% duce la imposibilitatea de a trece la acest sistem de taxare, chiar daca nu se realizeaza venituri pe acel cod CAEN.

Multumesc,
George

In topicul:Contabil angajat part time sau contract cu firma de contabilitate?

05 January 2011 - 09:42 PM

Mulțumesc, domnule Mareș!

Nu am organizat un interviu. Am discutat cu doi posibili contabili dintre care aș prefera unul anume.

Deocamdată nu am discutat despre contract. Aștept să finalizez actele la decembrie 2010, după care să contractez noul contabil.

Vreau să am (și eu) un model de contract, iar clauzele din conținute să oblige contabilul la seriozitate.

Uitându-mă la modelul pe care ați avut amabilitatea să mi-l puneți la dispoziție nu văd evidențiate foarte clar responsabilitățile contabilul, defalcate pe categorii de documente pe care trebuie să le producă.

Ar fi util dacă mă puteți ajuta în acest sens.


Ce ofer eu contabilului:

1) îi dau facturile emise către clienți cu un listing în care sunt centralizate toate facturile, plus totalul etc.;

2) îi dau facturile de la furnizori, atât cei din țară, cât și cei din UE sau din alte părți (ex. USA) și aici cu listing de centralizare a lor;

3) îi dau extrase pentru toate conturile de la Bancă precum și alte instrumente de plată (ex. Paypal) și astea centralizate frumos.


Ce aștept:

1) înregistrarea cu rigurozitate a datelor din facturile emise, precum și din facturile de la furnizori;

2) să știe pentru care facturi plătesc TVA și pentru care nu (ex. plătesc TVA pentru facturi din USA);

3) să producă declarația VIES 390 și s-o depună pentru mine;

4) să producă alte declarații (ex. declarația 100, taxe și impozite, declarația pt ITV etc.);

5) să facă înregistrările în registre (jurnal, clienți etc.);

6) să execute toate operațiunile de înregistrare și procesare a datelor la sediul meu (pe un computer dedicat acestei activități, cu ce software dorește, pe care îl achiziționez de la firma producătoare). Prefer acest punct, pentru că așa am văzut procedându-se în lumea civilizată unde am lucrat o bună bucată de timp.

7) să plătească amenzile pe care le-aș putea lua în cazul în care "uită" să depună vreo declarație (am pățit deja acest lucru din vina contabilului uituc);

8) să plătească penalitățile generate de erori ale sale legate spre exemplu de nedeclararea anumitor sume de plată (ex. TVA). Dacă hanar nu are sau uită să înregistreze ceva vreau să plătească tot ceea ce este în plus față de suma de bază pe care trebuia și consider că este corect s-o plătesc eu.


Dacă îmi scapă ceva, vă rog să-mi spuneți.

Completarea modelului pe care mi l-ați trimis cu o listă clară de drepturi și obligații cred că ar fi bine venită, atât pentru mine cât și pentru alți vizitatori.

Nu cred că exagerez prin ceea ce cer. Mă interesează să știu că dacă eu îmi fac treaba la birou în mod serios vis-a-vis de clienții mei aștept același lucru de la contabilul meu.


Mulțumesc,
George

In topicul:revenirea la impozit venit micro de 3%

05 January 2011 - 07:08 PM

De parcă nu aș avea atâtea ocazii să-mi amintesc faptul că nu trăiesc într-o țară normală ci în România, astăzi mergând la Finanțe am avut surpriza evocată și de alți comentatori mai sus de a afla că au formulare 010 vechi, formulare care nu conțin câmpurile aferente schimbării tipului de impozitare în 3% din venitul micro.

Altă pierdere de timp cu deplasarea, parcarea etc. Cine plătește? NIMENI!

Ca de fiecare dată, deși este o măsură bună, o reparație, a fost făcută în stil heirupist. Adică dau o hotărâre fără a asigura logistica necesară (noile formulare, distribuirea lor în teritoriu ș.a.).

Jenant...

In topicul:Contabil angajat part time sau contract cu firma de contabilitate?

05 January 2011 - 07:02 PM

Pentru c_andra

Am greșit exprimarea. Evident că plăteam dacă știam că am de plată. Dar cum contabilul meu a fost pregătit (să nu calific), nu mi-a spus că am de plată și am ajuns într-o situație neplăcută. Acum mi s-ar părea corect ca acest contabil (să nu-l calific iarăși) să-și asume responsabilitatea și să plătească penalitățile. Te iei cu mâinile de păr când auzi ce penalități sunt!

Pentru Mares Stefan

Ceea ce mă interesează pe mine este ca persoana contractată pe post de contabil să-și folosească mintea (dacă o are), iar unde nu știe ceva să ceară sfaturi de la Finanțe. În schimb, atunci când nu depunde anumite declarații, sau uită de lucruri precum TVA de plată să răspundă pentru asta acoperind costurile generate de *prostia* sa (ex. amenzi sau penalități).

Îmi poate cineva spune unde găsesc un contract de prestări servicii contabile pe care l-aș putea utiliza și care ar conține clauze precum cele la care fac referire?

Nu mai vreau să am de-a face cu contabili neserioși (uită de anumite declarații, habar n-au că la anumite achiziții se plătește TVA etc.).

Cometa SQL