Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mariuscalina - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


mariuscalina

Inregistrat la: 04 Aug 2011
Offline Ultimul click: Dec 09 2020 10:50 PM
-----

Postari ale mele

In topicul:depunere declaratie 318

13 March 2014 - 01:02 AM

Vezi postareaCristina Grigoras, la 12 March 2014 - 10:54 PM, a spus:

In cererea rectificativa se rectifica facturile/documentele care au fost acoperite de o
cerere de rambursare precedenta. Cererea rectificativa nu trebuie să contin facturi/documente noi.

http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/transparenta/A4_Instructiuni_318_319.pdf

1.-cererea nu o depun eu si societatea care se ocupa cu recuperarea TVA-ului
2.-cererea a fost inregistrata si validata
3.-intrebarea mea este daca mai poate fi trimisa o a doua cerere cu facturile neincluse in prima cerere.

In topicul:depunere declaratie 318

12 March 2014 - 07:33 PM

Titlul topicului deschis vine de la urmatoarea speta:
- pentru perioada ianuarie - decembrie 2013 societatea imputernicita pentru recuperarea TVA din UE a depus o cerere de rambursare a TVA in data de 05.03.2014, in urma punctajului facut am constatat ca nu au fost incluse toate facturile aferente anului 2013.

Doresc sa stiu daca se mai poate depune inca o cerere anuala de rambursare a TVA (Declaratia 318) pentru facturile neincluse in declaratia 318 din 05.03.2014?

Pun aceasta intrebare avand in vedere ca data maxima de depunere a D_318 pentru recuperarea TVA aferenta anului 2013 este 30.09.2014.

In asteptarea unor opinii avizate va multumesc anticipat.

In topicul:Revenire la impozit profit in 2013

15 July 2013 - 11:25 PM

Cred ca la deschiderea topicului nu am fost prea explicit, rationamentul de la care am plecat cand am spus ca societatea va deveni platitoare de impozit pe profit incepand cu trim.III a fost acesta:
- avand in vedere ca societatea realizeaza aproximativ o CA lunara de 11.500 euro, in perioada 01.februarie 2013 - 31.iulie 2013 veniturile supuse impozitului pe veniturile microîntreprinderilor se vor situa undeva in jurul a 69.000 euro, iar la finele lunii septembrie 2013 vor fi undeva peste 90.000 euro.
In art.112^6 se spune ca "Calculul și plata impozitului pe profit se efectuează începând cu trimestrul în care s-a depășit limita prevăzută în prezentul articol."
Astept opiniile d-voastra.

In topicul:Revenire la impozit profit in 2013

15 July 2013 - 12:56 AM

Am urmatoarea speta pe care doresc sa o supun dezbaterii d-voastra pentru a vedea daca inerpretarea data de mine art.112'6 din CF este corecta:
- o societate a realizat venituri supuse impozitului pe veniturile microîntreprinderilor dupa cum urmeaza:
  • in perioada 01.01.2013 -30.06.2013 = 309.750,22 lei (echivalent 69.941,51 euro la un curs de 4,4287 lei)
  • in perioada 01.02.2013 - 30.06.2013 =255.962,41 lei ( echivalent 57.796,28 euro la un curs de 4,4287 lei)
Mentionez ca la 31.12.2012 cifra de afaceri a fost sub 65.000 euro, pana la acea data fiind platitoare de impozit pe profit, fiind obligata sa devina platitoare de impozit pe venituri incepand cu 01.02.2013.

Interpretarea data de mine articolului mai sus mentionat este ca societatea va redeveni platitoare de impozit pe profit incepand cu trim.III / 2013.

Pentru a putea urmari mai usor prevederile articolului mai sus amintit inserez in acest topic si alte articole la care CF face trimitere.

ART. 112^2 Reguli de aplicare a sistemului de impunere pe veniturile microîntreprinderii
.....................................................................................................
(3) Pentru anul 2013, persoanele juridice române plătitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2012 îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 112^1 sunt obligate la plata impozitului reglementat de prezentul titlu începând cu 1 februarie 2013, urmând a comunica organelor fiscale teritoriale modificarea sistemului de impunere, potrivit prevederilor Codului de procedură fiscală, până la data de 25 martie 2013 inclusiv. Până la acest termen se va depune și declarația privind impozitul pe profit datorat pentru profitul impozabil obținut în perioada 1 ianuarie 2013 - 31 ianuarie 2013, prin excepție de la prevederile art. 34 și 35.
............................................................................................................
(5) Microîntreprinderile nu mai aplică acest sistem de impunere începând cu anul fiscal următor anului în care nu mai îndeplinesc una dintre condițiile prevăzute la art. 112^1.
................................................................................................................
(7) Persoanele juridice române care au optat pentru acest sistem de impunere potrivit reglementărilor legale în vigoare până la data de 1 februarie 2013 păstrează acest regim de impozitare pentru anul 2013.


ART. 112^6 Impunerea microîntreprinderilor care realizează venituri mai mari de 65.000 euro
Prin excepție de la prevederile art. 112^2 alin. (5) și (7), dacă în cursul unui an fiscal o microîntreprindere realizează venituri mai mari de 65.000 euro, aceasta va plăti impozit pe profit luând în calcul veniturile și cheltuielile realizate de la începutul anului fiscal. Calculul și plata impozitului pe profit se efectuează începând cu trimestrul în care s-a depășit limita prevăzută în prezentul articol. Impozitul pe profit datorat reprezintă diferența dintre impozitul pe profit calculat de la începutul anului fiscal până la sfârșitul perioadei de raportare și impozitul pe veniturile microîntreprinderilor datorat în cursul anului respectiv. În cazul contribuabililor prevăzuți la art. 112^2 alin. (3), limita de 65.000 euro și impozitul pe profit datorat se calculează în mod corespunzător de la 1 februarie 2013.


Norme metodologice
ART. 112^6
11. În situația în care, în cursul anului fiscal, o microîntreprindere realizează venituri mai mari de 65.000 euro, contribuabilul va comunica, în termen de 30 de zile de la data de la care nu mai este îndeplinită condiția respectivă, organului fiscal ieșirea din sistemul de impunere pe veniturile microîntreprinderilor prin depunerea unei declarații de mențiuni, cu respectarea termenului legal, potrivit Codului de procedură fiscală.
12. Veniturile luate în calcul la stabilirea limitei de 65.000 euro sunt aceleași cu cele care constituie baza impozabilă prevăzută la art. 112^7 din Codul fiscal.
Pentru anul 2013, veniturile luate în calcul la stabilirea limitei de 65.000 euro sunt cele de natura celor prevăzute la art. 112^7 din Codul fiscal, înregistrate:
- începând cu 1 ianuarie 2013, de către persoanele juridice care aplică sistemul de impunere pe veniturile microîntreprinderilor de la această dată inclusiv;
- începând cu 1 februarie 2013, de către persoanele juridice care aplică sistemul de impunere pe veniturile microîntreprinderilor de la această dată inclusiv.
13. Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului în euro este cel de la închiderea exercițiului financiar precedent.

In topicul:Inregistrare FACTURI EXTERNE la firma transport rutier marfa_URGENT

21 March 2013 - 05:50 PM

Vezi postareaesteconta, la 21 March 2013 - 04:32 AM, a spus:

tva-ul de recuperat l-am inregistrat in contul 461.celelalte inregistrari sunt identice cu cele mentiionate inaintea mea pe forum
Si eu am avut intentia de a inregistra in 461, dar am folosit 473 pentru ca nu tot ce se solicita spre recuperare se si accepta, urmand ca diferenta sa fie trecuta atunci pe cheltuieli....
Dar ce parere aveti despre cea de a 2-a speta?

Cometa SQL