Va expun urmatoarea speta:
Cum este corect sa inregistrez facturile emise, cu TVA, de o firma din Spania, pentru combustibilul achizitionat si folosit pentru un autotractor?
1. Eu am facut urmatoarele inregistrari:
% = 401
6022
Ch.cu combustibilul
473
TVA de recuperat din UE
Mentionez ca avem incheiat un contract cu o firma de recuperare a TVA din UE.
Urmand ca la recuperarea TVA sa fac urmatoarea inregistrare:
5124 = 473 ,
iar in cazul in care raman sume nerecuperate sa le trec atunci pe cheltuieli
658 = 473
SAU
2. Inregistrari sugerate de alti contabili:
% = 401
6022
658 (c/v tva-ului)
La recuperarea tva urmand a se face urmatoarea inregistrare:
5124 = 758
Mentionez ca sustin efectuarea inregistrarilor de la pct.1 pentru a nu influenta rezultatul financiar al anului anterior exemplificand prin faptul ca facand aceste inregistrari am urmatoarele date concrete la finele anului 2012:
- profit fiscal: 15.000 lei,
- tva de recuperat: 40.000 lei, rezultand un impozit pe profit de 2.400 lei.
Daca aplic inreg.de la pct 2 atunci ar rezulta o pierdere de 25.000 lei.
Astept opinii......
Va multumesc.
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → Vede profil: mariuscalina
Community Stats
- Grup: Members
- Postari: 15 (0 pe zi)
- Cel mai activ in: Arhiva (9 postari)
- Vizualizari: 4346
- Titlu User Membru junior
- Varsta Varsta necunoscuta
- Data nasterii Data nasterii necunoscuta
-
Gender
Not Telling
Informatii de contact
Topicele mele
Inregistrare FACTURI EXTERNE la firma transport rutier marfa_URGENT
20 March 2013 - 10:13 PM
presedinte C.A.R.P. - activitate (in)dependenta ?
23 January 2013 - 01:12 AM
Am umatoarea nedumerire in legatura cu incadrarea unei convetii civile incheiate de presedintele (care este si pensionar) unei Case de Ajutor Reciproc, ca fiind activitate dependenta sau independenta.
Avand in vedere ca, conventia civila a fost incheiata in baza deciziei Adunarii generale a CARP, activitatea se desfasoara in sediul CARP in baza unui program, se utilizeaza bunuri ale CARP (calculator, program informatic), eu am considerat aceasta activitate ca fiind dependenta, ceea ce implica plata contributiilor de asigurari sociale, sanatate, impozit pe venit.
Dilema consta in faptul ca presedintele CARP nu doreste sa acccepte punctul meu de vedere si considera ca activitatea desfasurata de dumnealui este una independenta si ca ar trebui sa plateasca doar impozit pe venit 16% si asig.de sanatate 5,5%.
Astept puncte de vedere si sfaturi in aceasta problema.
Avand in vedere ca, conventia civila a fost incheiata in baza deciziei Adunarii generale a CARP, activitatea se desfasoara in sediul CARP in baza unui program, se utilizeaza bunuri ale CARP (calculator, program informatic), eu am considerat aceasta activitate ca fiind dependenta, ceea ce implica plata contributiilor de asigurari sociale, sanatate, impozit pe venit.
Dilema consta in faptul ca presedintele CARP nu doreste sa acccepte punctul meu de vedere si considera ca activitatea desfasurata de dumnealui este una independenta si ca ar trebui sa plateasca doar impozit pe venit 16% si asig.de sanatate 5,5%.
Astept puncte de vedere si sfaturi in aceasta problema.
Monografie FIRMA TRANSPORT intern si international - URGENT puncte de vedere
16 October 2012 - 12:44 AM
Va solicit opinii din punct de vedere contabil si fiscal in legatura cu inregistrarile contabile si declaratiile fiscale ce trebuie facute de o firma inregistrata in Romania (inreg.in ROI) care efectueaza servicii de transport pentru o firma din Spania (inreg.in ROI), efectueaza transport de marfuri Spania - Italia, Spania - Franta, a-si dori sa-mi spuneti daca inregistrarile propuse de mine sunt corecte:
1. facturare servicii transport efectuate
4111 = 704 15.000 euro ( in lei la cursul BNR din data facturilor)
- se raporteaza in declaratia 390 si se inregistreaza in decontul de Tva 300 la rd.3 si rd.3.1
2.achizitie si plata combustibil din spatiul UE, cu factura, achitata cu cash:
% = 401 12.100 euro
6022 10.000
461 2.100 (tva din factura)
"Debitori din TVA de
recuperat din spatiul comunitar"
401 = 5134 12.100
- dpdv fiscal se inregistreaza in decontul de TVA la rd.26 (a-si dori sa stiu daca se raporteaza si in D390)
3. inregistrare taxe de autostrada, tuneluri, poduri, etc (avand ca document contabil tichete si bonuri fiscale):
% = 542 1.210 euro
628 1.000
461 210 (tva din bonuri)
"Debitori din TVA de
recuperat din spatiul comunitar"
- dpdv fiscal se inregistreaza in decontul de TVA la rd.26 ???????
4.inregistrare factura comisionar angajat pentru recuperarea TVA comunitar:
628 = 401
4426 = 4427
- dpdv fiscal se declara in D390, iar in D300 se inregistreaza la rd.7 si 7.1, si rd.20 si 20.1
5. recuperare Tva intracomunitar
5124 = 461
"Debitori din TVA de
recuperat din spatiul comunitar"
Mentionez ca am demarat procedurile de semnarea a unui contract cu un comisionar pentru recuperarea TVA din spatiul comunitar.
Astept urgent opiniile d-voastra.
1. facturare servicii transport efectuate
4111 = 704 15.000 euro ( in lei la cursul BNR din data facturilor)
- se raporteaza in declaratia 390 si se inregistreaza in decontul de Tva 300 la rd.3 si rd.3.1
2.achizitie si plata combustibil din spatiul UE, cu factura, achitata cu cash:
% = 401 12.100 euro
6022 10.000
461 2.100 (tva din factura)
"Debitori din TVA de
recuperat din spatiul comunitar"
401 = 5134 12.100
- dpdv fiscal se inregistreaza in decontul de TVA la rd.26 (a-si dori sa stiu daca se raporteaza si in D390)
3. inregistrare taxe de autostrada, tuneluri, poduri, etc (avand ca document contabil tichete si bonuri fiscale):
% = 542 1.210 euro
628 1.000
461 210 (tva din bonuri)
"Debitori din TVA de
recuperat din spatiul comunitar"
- dpdv fiscal se inregistreaza in decontul de TVA la rd.26 ???????
4.inregistrare factura comisionar angajat pentru recuperarea TVA comunitar:
628 = 401
4426 = 4427
- dpdv fiscal se declara in D390, iar in D300 se inregistreaza la rd.7 si 7.1, si rd.20 si 20.1
5. recuperare Tva intracomunitar
5124 = 461
"Debitori din TVA de
recuperat din spatiul comunitar"
Mentionez ca am demarat procedurile de semnarea a unui contract cu un comisionar pentru recuperarea TVA din spatiul comunitar.
Astept urgent opiniile d-voastra.
Achizitie intracomunitara mijloc transport platita de persoana fizica
14 October 2012 - 06:01 PM
Astept opinii pentru urmatoarea speta:
- o societatea comerciala cu sediul in Romania a achizitionat din Spania, de la o firma, un mijloc de transport marfuri second (un autotractor MAN) in valoare de 47.000 euro;
- ambele firme sunt inregistrate in ROI, factura a fost emisa fara TVA , toate bune pana aici ........... problemele cred ca incep odata cu plata acestei facturi . Plata catre furnizorul extern fiind facuta in numerar (avans - 5.000 euro + 42.000 euro la ridicarea autotractorului) de catre asociatul unic al firmei din surse proprii (pe chitanta apare numele asociatului unic).
Mentionez ca am facut un contract prin care asociatul unic crediteaza firma cu suma de mai sus, insa asi dori sa stiu daca sunt probleme in ceea ce priveste Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalari Banilor (Legea 656/2002 modificata si completata cu OUG 53/2008) deoarece nu sa facut nici o raportare, mai concret a-si dori sa stiu daca este sau nu obligatorie aceasta raportare in cazul de mai sus si daca "da" ce sanctiuni risca asociatul pentru ca nu a facut aceasta raportare?
A-si dori sa stiu si daca inregistrarile de mai jos sunt corecte:
1. achizitie autotractor:
2133 = 404
4426 = 4427
2.plata furnizor (cam fortata fara sa treaca prin registrul de casa):
404 = 455 42.000 euro
sau ar fi corect asa:
5134 = 455 42.000 euro
404 = 5134 42.000 euro
- o societatea comerciala cu sediul in Romania a achizitionat din Spania, de la o firma, un mijloc de transport marfuri second (un autotractor MAN) in valoare de 47.000 euro;
- ambele firme sunt inregistrate in ROI, factura a fost emisa fara TVA , toate bune pana aici ........... problemele cred ca incep odata cu plata acestei facturi . Plata catre furnizorul extern fiind facuta in numerar (avans - 5.000 euro + 42.000 euro la ridicarea autotractorului) de catre asociatul unic al firmei din surse proprii (pe chitanta apare numele asociatului unic).
Mentionez ca am facut un contract prin care asociatul unic crediteaza firma cu suma de mai sus, insa asi dori sa stiu daca sunt probleme in ceea ce priveste Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalari Banilor (Legea 656/2002 modificata si completata cu OUG 53/2008) deoarece nu sa facut nici o raportare, mai concret a-si dori sa stiu daca este sau nu obligatorie aceasta raportare in cazul de mai sus si daca "da" ce sanctiuni risca asociatul pentru ca nu a facut aceasta raportare?
A-si dori sa stiu si daca inregistrarile de mai jos sunt corecte:
1. achizitie autotractor:
2133 = 404
4426 = 4427
2.plata furnizor (cam fortata fara sa treaca prin registrul de casa):
404 = 455 42.000 euro
sau ar fi corect asa:
5134 = 455 42.000 euro
404 = 5134 42.000 euro
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ Vede profil: mariuscalina
- Regulament



Find content
Afisare istoric nume
