Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Cr1st1anD - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Cr1st1anD

Inregistrat la: 23 Aug 2014
Offline Ultimul click: Oct 24 2018 01:54 PM
-----

Topicele mele

Impozit nerezidenti - redevente transfer software

07 June 2017 - 04:09 PM

Hello,

Va retin atentia cu o speta (generala) cu privire la impozitul pe nerezidenti.

Nu am ceva concret, insa ma lovesc frecvent de redevente de la nerezidenti si desi am citit tot ce se putea pe acest subiect (cod fiscal+norme, diferite raspunsuri anaf, forumuri etc.) tot am dubii (mici, dar exista:)) atunci cand este vorba de un transfer de software daca trebuie sau nu sa retin impozit.

In cazul meu este vorba despre o firma producatoare de aplicatii/jocuri pentru telefon/calculator. Unele dezvoltari sunt pentru aplicatiile proprii, altele pentru aplicatiile unor clienti.
O parte din dezvoltari le realizeaza ei, altele sunt subcontractate. Majoritatea colaboratorilor sunt din U.E.
Pentru aceste dezvoltari sunt achizitionate tot felul de licente pentru programe (de exemplu Photoshop, antivirus), integrare de soft cu diferite platforme, butoane, diferite scheme de functionare, video, foto etc.

Poate ma ajutati voi sa privesc aceste redevente din alt unghi si sa inteleg exact cand retin acest impozit si cand nu.
Exemple din practica voastra m-ar ajuta.

Daca este mai usor, pot sa revin eu cu spete, dar ma intereseaza sa inteleg principiul, nu doar sa primesc raspunsuri pentru ele.

Merci mult!

Vanzare in Romania cu livrare in UE

25 March 2016 - 06:05 PM

Am urmatoarea speta: o societate A din Romania vinde marfuri catre o societate B din Romania, dar livreaza marfurile, prin intermediul unui transportator, din depozitul propriu direct catre clientul lui B, aflat in Germania. Toate societatile sunt platitoare de TVA, inregistrate in ROI.

As vrea sa stiu cum se vor face facturile (cu/fara TVA), atat la societatea A, cat si la societatea B si care sunt documentele necesare pentru a justifica faptul ca este vorba de o livrare intracomunitara si ca marfurile au parasit Romania.

Multumesc.

Plata amenda in 48h, dar refuzata de Trezorerie

04 November 2015 - 04:28 PM

Din rubrica unde nu-i cap, vai de picioare, hai sa va povestesc ce-am mai facut zilele astea.

Saptamana trecuta am primit o amenda de la ANPC Iasi in valoare de 5.000 lei (1.000 lei daca se plateste in maxim 48h).
Ca un contribuabil constiincios am platit, in aceeasi zi, in contul de la trezorerie indicat pe procesul verbal, iar copia ordinului de plata am trimis-o drept dovada la adresa de e-mail trecuta tot in procesul verbal.

Toate bune si frumoase, pana ieri, cand am primit telefon de la banca si mi-au spus ca ordinul de plata a fost refuzat de trezorerie, fara sa specifice si motivul.

Am aflat "repede" motivul de refuz: am sunat la Trezorerie, nu m-au ajutat telefonic, am facut o adresa, m-am deplasat la trezorerie, am depus adresa la registratura, m-am rugat de o tanti de la ghiseu sa se uite peste ordinul de plata sa vada care a fost problema si intr-un final, dupa cateva insistente, aleluia, misterul a fost elucidat....CUI-ul trecut pe ordinul de plata trebuia sa fie cel al firmei platitoare, nu al ANPC Cluj.

In speranta ca de data aceasta am completat corect documentul, am refacut astazi ordinul de plata.

Minunat, doar ca ce sa vezi, cele 48 h, de la data procesului verbal au trecut demult. Oare nu cumva peste putin timp ma voi trezi cu o poprire pe cont pentru plata diferentei de 4000 lei!?!

Nu de alta dar, "ghinion de nesansa", tot ieri, inainte de telefonul de la banca, am mai platit o amenda primita tot de la ANPC, de la Brasov de data aceasta, ordinul de plata a fost completat la fel de corect ca si prima oara si conform experientei vaste dobandite cu prima ocazie si acesta va fi refuzat de Trezorerie.

V-ati mai intalnit in practica cu asa ceva? Daca da, cum a fost rezolvata toata povestioara?

Multumesc!!!

Protocol training angajati

12 October 2015 - 03:29 PM

Buna ziua,

Ajutati-ma, va rog, cu cateva informatii legate de speta de mai jos.

Societatea la care lucrez a efectuat timp de 3 zile un training pentru angajati. Acestia s-au deplasat la Bucuresti, au fost cazati si au venit la cateva cursuri organizate de catre persoanele din conducere.
Sigur ca in afara cheltuielilor de transport, cazare, inchirierea salii care inteleg ca sunt deductibile in totalitate, au existat si cheltuieli de genul: masa la cursurile de training, cina la restaurant etc.

Le pot considera cheltuieli de protocol si le pot deduce in limita a 2%? Dar din punct de vedere al TVA?

Multumesc!!!

Cometa SQL