Buna ziua.
Revin si eu dupa mai mult timp cu o mare rugaminte. Sunt in fata unei situatii mai complicate si complexe.
E vorba de un leasing operational, dar cu oarece valente de leasing financiar.
Evident ratele sunt de 57 de luni (maxim posibil la leasingul operational), avansul este "camuflat" in prina rata, in sensul ca la prima rata se adauga si avansul.
Contractul mai prevede si "valoarea reziduala" inclusa in rate, plus plata unui asa zis "buget de remediere", care ar insemna un soi de fond din care se va asigura reparatia masinii in cazul in care clietul nu ia masina la finalul contractului sau renunta la masina inainte de finalizarea contractului.
Acum intervin o serie de complicatii.
Toate facturile au fost eliberate pe servicii de tip "chirie". Atat suma pentru bugetul de remediere cat si cea pentru valoarea reziduala au fost incluse in aceasta "rata de chirie". Din acest motiv s-a inregistrat in contabilitate inca de la inceputul contractului cu 612 la 401.
Problema este ca la finale contractului, s-a facut 1) o factura de stornare pentru suma inclusa in acel buget de remediere, care prin contract, se restituia la finele contractului, apoi s-a facut si 2) o alta factura pentru valoarea reziduala, insa banii nu au circulat intre firme conform facturilor, ci doar s-a spus sa se plateasca diferenta intre o factura si alta, care era cam cat este o asa zisa ultima rata. Prin aceasta firma de leasing si-a tinut cuvantul (contractual) si a impartit valoarea reziduala in rate, a stornat bugetul de remediere, a vandut in mod preferential masina acelui client care a avut masina in folosinta, dar la partea contabila se complica lucrurile, cel putin pentru mine, nemafiind intr-o situatie ca asta.
Ce e corect de facut in aceasta situatie?
Daca la factura de stornare se pune pe minus valoarea catre contul 612, imi iese pe credit 121, deci ca si cum as avea un castig, o vanzare, deci ceva de impozitat, ceea ce este ireal, caci nu s-a vandut nimic si nici nu s-a scazut nimic din impozite la timpul acela, firma fiind cu statutul de microintreprindere cu 3% impozit.
Acum, va intreb detaliat:
1. cum fac sa nu imi apara 121 pe credit (cu minus)? Inregistrez stornarea ca si plata in avans (409), PE MINUS... iar cu aceasta valoare acopar si pe 121 si diferenta de valoare intre factura reziduala si cea de stornare? Mai concret, daca am de ex, 10000 valoarea reziduala, iar stornarea este de 900, inregistrez stornarea cu contul 409 (401 la 409), dupa care fac o nota contabila cu 409 la 612 ?
2. cum inchid (prin ce conturi) sumele de plata intre cele doua facturi (cea de stornare buget de remediere si cea de valoare reziduala, practic factura de vanzare a masinii) ? Softul are implicit o functie de introducere la factura in curs o mentiune de "F. stornata", dar nu stiu daca e ok sa pun acolo factura cu valoarea reziduala, ca si cum la aceea se face stornare si nu la cele anterioare, cumulate in timp. Daca fac asa, in balanta imi arata ca la acea factura imi ramane un "rest de plata". Scriptic pare ok, dar in contabilitate (mersul banilor prin conturi) e ok?
3. Este corect sa inregistrez masina in contabilitate la mijloace fixe cu amortizare cu codul 2.3.2.1.1 si amortizare lunara in 48 de luni? Factura o introduc cu conturile 2133 la 401 si 4426 la 401. E ok asa?
4. Cum fac amortizarea lunara la masina (mijlocul fix)? Prin nota contabila lunara cu suma lunara respectiva intre conturile 281 la 2133 ?
Revin la punctul 4, fara sa-l sterg totusi, dupa ce m-am uitat mai multa atentie in balanta si softul de contrabilitate, care face automat amortizarea, dar intr-un mod ciudat: imi debiteaza la 6811, dar imi crediteaza de la 281.2133 ??? De ce mi-a pus 281.2133 ?
In luna urmatoare am la 2133 valoarea masinii pe debit si la 281 am amortizarea lunara pe debit. Inseamna ca aceste valori vor fi la finalul celor 48 de luni mereu una pe credit si una de debit. Este ok asa? Nu ar trebui sa ss inchida cumva intre ele, fie lunar, fie la finele celor 48 de luni de amortizare?
Totusi, de ce imi apare acel 281.2133 ? Este un cont analitic al lui 281, caruia ii este asociat "contul" 2133 pentru a se (sub)intelege la ce anume s-a facut amortizarea?
Multumesc (mult) anticipat.
O zi buna
Merci
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → Vede profil: merci
Community Stats
- Grup: Nou venit
- Postari: 6 (0 pe zi)
- Cel mai activ in: ALTE PROBLEME CONTABILE (6 postari)
- Vizualizari: 1417
- Titlu User Nou
- Varsta Varsta necunoscuta
- Data nasterii Data nasterii necunoscuta
-
Gender
Not Telling
Informatii de contact
0
Neutral
User Tools
Prieteni
merci nu a adaugat prieteni inca
Ultimii vizitatori
Nu exista vizitatori de afisat
Topicele mele
Leasing operational - lamuriri
22 May 2018 - 12:38 PM
Facturare catre societate din UE (nonROI) si inregistrare in contabilitate
18 May 2016 - 01:59 PM
Buna ziua,
Va rog ajutati-ma si pe mine in urmatoarea situatie. E prima oara cand ma confrunt cu o astfel de situatie si nu stim cat de regulata sau aleatorie va fi aceasta situatie. Deocamdata e singulara si nu avem sigurata ca se va mai repeta (prea curand).
Societate din Romania vinde produse la o societate (asociatie) din EU. Sc. din Romania este inscrisa la ROI, cea din UE nu este inscrisa la ROI. Factura s-a facut cu sumele in lei si in euro, si s-a trecut si baza si TVA si suma finala, separat, ca deobicei. Plata s-a facut prin banca. Acum, urmeaza intrebarile si nelamuririle:
1. Cum inregistrez in contabilitate factura, caci sc din UE nefiind in ROI, nu se poate face prin taxare inversa? Ca o factura normala, cum se face catre o sc romana, chiar daca are cod fiscal (cum avem noi ROxxxxx) dintr-o tara UE? In acest caz, defalc sumele ce s-au facut catre sc din Romania de cele din UE, iar pe cele de la UE le completez in decl. 300 la campul 3, anume: "Livrări de bunuri sau prestări de servicii pentru care locul livrării/locul prestării este în afara României (în UE sau în afara UE), precum şi livrări intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin.(2) lit.b) şi c) din Codul fiscal" ? Observ ca prin completarea acelui camp nu se modifica TVA final, deci cum fac inregistrarea in contabilitate? 1) Trec toata suma (baza + TVA) ca si plata cumparator, sau 2) o defalc normal, baza + TVA separat, ca in cazul sc. romanesti? Adica trec si suma de la TVA la contul 411 (prin 370 marfuri), chiar daca pe factura este trecuta si baza si TVA? Daca trec toata suma, baza+tva ca si cum ar fi o factura fara TVA, mai trec aceasta societate si factura in decl. 394?
2. La sc din Romania se depun declaratiile trimestrial. Stiu ca in cazul facturarii catre o sc. din UE inscrisa la ROI, trebuie facuta depunerea lunar, in acea luna. In acest caz in care ma aflu, nu trebuie sa fac si sa depun 390, ci doar depun 100, 300, 394 trimestrial, sau le depun pe toate lunar (luna aceasta), desigur, fara 390? Din cate stiu obligativitatea depunerii lunare este doar in cazul decl. 390, sau odata cu ea, trebuie sa depun si 100, 300 si 394 obligatoriu lunar?
3. In cazul in care trebuie sa depun lunar datorita unei vanzari in UE, incepand cu acea luna in care se face acea factura se va depune MEREU lunar, sau doar in perioadele in care se face o astfel de factura catre sc din UE? In acest caz trebuie sa depun si 010 de fiecare data cand are loc o astfel de schimbare de la depunerea lunara la cea trimestriala?
4. Softul de contabilitate pe care il folosesc genereaza automat decl. 100. 300. 394 si 390... trimestrial. Daca depun declaratiile lunar, datorita lui 390, de ex. in prima luna a unui trimestru, TREBUIE sa depun lunar si in urmatoarele doua luni ale aceluiasi trimestru, chiar daca nu mai am factura catre sc din UE, sau fac o depunere la finele trimestrului? Deci vor fi in total doua depuneri. Una in prima luna, iar a doua in a treia luna a trimestrului? Sau, cum am spus la ptc 3, trebuie sa depun si 010 pentru schimbarea vectorului fiscal, ca sa modific depunerea de la trimestru la luna si invers, cand e cazul? Cat de des pot modifica vectorul fiscal, cu 010?
Va multumesc mult pentru ajutor si indrumari.
O zi buna la toata lumea
Merci
Va rog ajutati-ma si pe mine in urmatoarea situatie. E prima oara cand ma confrunt cu o astfel de situatie si nu stim cat de regulata sau aleatorie va fi aceasta situatie. Deocamdata e singulara si nu avem sigurata ca se va mai repeta (prea curand).
Societate din Romania vinde produse la o societate (asociatie) din EU. Sc. din Romania este inscrisa la ROI, cea din UE nu este inscrisa la ROI. Factura s-a facut cu sumele in lei si in euro, si s-a trecut si baza si TVA si suma finala, separat, ca deobicei. Plata s-a facut prin banca. Acum, urmeaza intrebarile si nelamuririle:
1. Cum inregistrez in contabilitate factura, caci sc din UE nefiind in ROI, nu se poate face prin taxare inversa? Ca o factura normala, cum se face catre o sc romana, chiar daca are cod fiscal (cum avem noi ROxxxxx) dintr-o tara UE? In acest caz, defalc sumele ce s-au facut catre sc din Romania de cele din UE, iar pe cele de la UE le completez in decl. 300 la campul 3, anume: "Livrări de bunuri sau prestări de servicii pentru care locul livrării/locul prestării este în afara României (în UE sau în afara UE), precum şi livrări intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin.(2) lit.b) şi c) din Codul fiscal" ? Observ ca prin completarea acelui camp nu se modifica TVA final, deci cum fac inregistrarea in contabilitate? 1) Trec toata suma (baza + TVA) ca si plata cumparator, sau 2) o defalc normal, baza + TVA separat, ca in cazul sc. romanesti? Adica trec si suma de la TVA la contul 411 (prin 370 marfuri), chiar daca pe factura este trecuta si baza si TVA? Daca trec toata suma, baza+tva ca si cum ar fi o factura fara TVA, mai trec aceasta societate si factura in decl. 394?
2. La sc din Romania se depun declaratiile trimestrial. Stiu ca in cazul facturarii catre o sc. din UE inscrisa la ROI, trebuie facuta depunerea lunar, in acea luna. In acest caz in care ma aflu, nu trebuie sa fac si sa depun 390, ci doar depun 100, 300, 394 trimestrial, sau le depun pe toate lunar (luna aceasta), desigur, fara 390? Din cate stiu obligativitatea depunerii lunare este doar in cazul decl. 390, sau odata cu ea, trebuie sa depun si 100, 300 si 394 obligatoriu lunar?
3. In cazul in care trebuie sa depun lunar datorita unei vanzari in UE, incepand cu acea luna in care se face acea factura se va depune MEREU lunar, sau doar in perioadele in care se face o astfel de factura catre sc din UE? In acest caz trebuie sa depun si 010 de fiecare data cand are loc o astfel de schimbare de la depunerea lunara la cea trimestriala?
4. Softul de contabilitate pe care il folosesc genereaza automat decl. 100. 300. 394 si 390... trimestrial. Daca depun declaratiile lunar, datorita lui 390, de ex. in prima luna a unui trimestru, TREBUIE sa depun lunar si in urmatoarele doua luni ale aceluiasi trimestru, chiar daca nu mai am factura catre sc din UE, sau fac o depunere la finele trimestrului? Deci vor fi in total doua depuneri. Una in prima luna, iar a doua in a treia luna a trimestrului? Sau, cum am spus la ptc 3, trebuie sa depun si 010 pentru schimbarea vectorului fiscal, ca sa modific depunerea de la trimestru la luna si invers, cand e cazul? Cat de des pot modifica vectorul fiscal, cu 010?
Va multumesc mult pentru ajutor si indrumari.
O zi buna la toata lumea
Merci
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ Vede profil: merci
- Regulament



Find content
Afisare istoric nume
