search

Administrator cu studii economice: poate semna raportarile catre ANAF?

Prezentam cazul unui administrator de firma cu studii superioare economice, care nu are contract de munca. In cadrul companiei este angajata o persoana cu studii superioare in domeniul economic care detine functia de economist si se ocupa de intreaga evidenta financiar-contabila, de la documentele primare pana la inchiderea balantei, intocmirea bilantului si depunerea declaratiilor financiar-contabile. In trecut, firma avea un contract cu o firma de contabilitate care se ocupa de verificarea evidentei financiar-contabile si de semnarea si depunerea tuturor rapoartelor la ANAF, insa a fost reziliat contractul.

In aceasta situatie, administratorul poate semna rapoartele financiare catre ANAF in colaborare cu economistul, care le intocmeste?

Administrator cu studii economice: poate semna raportarile catre ANAF?

La art. 10(1) din Legea 82/1991, se precizeaza ca raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii la persoanele prevazute la art. 1 alin. (1)-(4) revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii respective.
 
Potrivit prevederilor de la art. 10(2) din acelasi act normativ, contabilitatea se organizeaza si se conduce, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare.
 
Prin persoana imputernicita sa indeplineasca functia de director economic sau contabil-sef se intelege o persoana angajata potrivit legii, care are studii economice superioare si care are atributii privind conducerea contabilitatii entitatii.
 
La alin. 3 se precizeaza ca contabilitatea poate fi organizata si condusa pe baza de contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii, incheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.
 
Raspunderea pentru aplicarea necorespunzatoare a reglementarilor contabile revine directorului economic, contabilului-sef sau altei persoane imputernicite sa indeplineasca aceasta functie, impreuna cu personalul din subordine. In cazul in care contabilitatea este condusa pe baza de contract de prestari de servicii, incheiat cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, raspunderea pentru conducerea contabilitatii revine acestora, potrivit legii si prevederilor contractuale.
 
Prin organizarea contabilitatii se intelege si completarea si depunerea declaratiilor fiscale.
 
Prin urmare, apreciez ca raportarile, declaratiile pot fi semnate de catre persoana cu studii superioare economice, care are functia de director economic, contabil sef sau este persoana imputernicita cu atributii pentru conducerea contabiltatii si de catre administratorul societatii, care are responsabilitatea organizarii si conducerii contabilitatii.


Raspuns oferit in luna octombrie 2023 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Foto: pexels.com


Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice