search

ANAF: Formularul 088 intra in vigoare de la 1 august

Impozitul minim pe cifra de afaceri: situatii sensibile care creeaza dificultati in practica

Formularul 088 simplificaT, valabil de la 1 august 2016, va avea 12 intrebari fata de cele 20 de intrebari in forma actuala cu 4 documente anexate, fata de 11 cate sunt in prezent.

La nivel de formular se elimina obligativitatea anexarii oricaror documente cu exceptia celor prevazute la:

- pct. 1A lit. c) care trebuie sa se justifice tipul activitatii desfasurate in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare;

- pct. 3 care trebuie sa ateste tipul de viza si scopul sederii in Romania a administratorilor cetateni non-UE;

- pct. 5 a), respectiv contractul de prestari servicii incheiat de persoana impozabila cu prestatorul de servicii in domeniul contabilitatii;

- pct. 7, respectiv contractul de prestari servicii incheiat de persoana impozabila cu prestatorul de servicii in domeniul punerii la dispozitie de personal calificat.

O alta modificare importanta face referire la faptul ca se renunta la solicitarea Formularului 088 atunci cand o societate comerciala isi schimba sediul social sau administratorii si/sau asociatii.

Conform OPANAF 2048/2016, in cazul entitatilor care sunt deja platitoare de TVA, Formularul 088 se depune la solicitarea organului fiscal competent, in situatia in care societatea prezinta risc fiscal, in urma selectiei efectuate in mod automat, prin intermediul aplicatiei informatice dezvoltata la nivel central, in baza criteriilor stabilite de organul fiscal in acest scop.

Formularul va avea doua noi intrebari:

- Precizati daca detineti active in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate (tipul activelor si valoarea acestora);
- Precizati daca efectuati sau intentionati sa efectuati, in urmatoarele 12 luni:
a) operatiuni intracomunitare
b) achizitii de bunuri/servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE (import/export)


In cadrul cartusului "Date de identificare a persoanei impozabile" a fost introdusa o caseta care permite reprezentantului legal al entitatii sa declare daca societatea se afla sau nu se afla in procedura insolventei prevazuta de Legea nr. 85/2014. Datele cu privire la asociati si/sau administratori se vor completa pentru persoanele care indeplineau aceasta calitate la momentul declansarii procedurii insolventei.


Sursa: ANAF  Salaj



Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice