search
conta.ro cauta meniu
search

ANAF: Noua procedura privind transmiterea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice

ANAF a emis Ordinul nr. 2213/2025, prin care a aprobat noua procedura privind transmiterea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice.
 
Inregistrarea semnaturilor electronice ca utilizatori ai serviciului "Depunere declaratii on-line" existent pe portalul ANAF se realizeaza prin depunerea Cererii pentru utilizarea unui certificat calificat (formular 150).
 
Anterior, aprobarea cererii pentru utilizarea unui certificat calificat (formular 150) se realiza la sediul organului fiscal, prin prezentarea de catre titularul certificatului a cererii, a documentului de imputernicire, precum si a documentului de identitate.
 
Ca urmare a aparatiei acestui ordin, cererea va putea fi transmisa electronic, insotita daca este cazul de documentul de imputernicire sau de documentul care atesta calitatea persoanei care reprezinta contribuabilul.

Principalele prevederi ale Ordinului ANAF nr. 2213/2025

Noua procedura simplifica intreg procesul, eliminand necesitatea deplasarii la sediul ANAF:

 
  • Cererea poate fi transmisa electronic, insotita, daca este cazul, de documentul de imputernicire sau documentul care atesta calitatea de reprezentant al contribuabilului.
     
  • Documentele necesare obtinerii dreptului titularului certificatului calificat de a depune declaratii se semneaza electronic, utilizand certificatul calificat emis de un prestator de servicii de incredere.
     
  • Procedura a fost actualizata tinand cont de prevederile Legii nr. 214/2024 privind utilizarea semnaturii electronice, a marcii temporale si prestarea serviciilor de incredere.

Autor: Ionut Jinga
Sursa: PortalContabilitate.ro

Esential pentru contabili - Monografii contabile complete



Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Mapare contabila SAF-T. TOP 6 Studii de caz