Faptul ca atitudinea angajatilor "sufera" schimbari din ce in ce mai vizibile, si devin tot mai constienti de propriile valori, atragerea si motivarea de noi oameni va deveni cea mai semnificativa problema cu care se vor confrunta marile firme, releva studiul Best Employers. Astfel, conform analizei mentionate, 83 la suta dintre specialistii de resurse umane, care lucreaza in companiile cu un ritm accelerat de crestere din regiune, considera ca in urmatorii 3-5 ani atragerea fortei de munca va deveni cea mai acuta problema pentru marile firme. De altfel, varianta cu care 71% dintre liderii companiilor sunt de acord. Cele mai mari "lupte" se vor da pentru profesionistii cu abilitati de leadership, vanzari sau din domeniul tehnic.
Angajatului i-au crescut pretentiileSpecialistii din resurse umane avertizeaza pe cai statistice ca managerii vor fi dezamagiti de performante, daca vor esua in a tine pasul cu modificarea rapida a factorilor motivationali ai angajatilor intr-o Uniune Europeana aflata in extindere. Asta, mai ales daca tinem cont si de faptul ca dorinta de mobilitate a salariatului a crescut odata cu o constientizare mai accentuata a propriilor randamente profesionale. 47 procente dintre angajati cred ca le-ar fi usor sa isi gaseasca un nou loc de munca daca il parasesc pe cel actual, in timp ce alti 33% considera ca este posibil, cu toate ca ar trebui sa depuna eforturi in acest sens. Totodata, doar 8% au declarat ca le-ar fi teama sa isi caute un nou serviciu.
Bunii angajatori capata profitConform studiului Best Employers, cei mai buni angajatori genereaza un profit cu 24% mai mare pentru actionari decat celelalte companii. Diferenta este data de corectitudinea fata de angajati, abilitatea de a inspira oamenii si recunoasterea si recompensarea performantelor remarcabile, gradul ridicat de incredere in acestia si satisfactia oferita de liderii companiei. Printre factorii care ar determina cresteri semnificative ale implicarii angajatilor sunt revizuirea si completarea planurilor de beneficii financiare si non-financiare, cu 30% dintre repondenti; punerea la dispozitia angajatilor a unor reale oportunitati de dezvoltare a carierei (29%) si imbunatatirea metodelor de valorizare in cadrul companiei, au raspuns 28% dintre cei chestionati.
InstabilitateTot din analiza reiese ca numai unul din 3 angajati din esantionul studiat crede ca este corect platit in functie de rezultatele sale si tot unul din 3 angajati crede ca in actualul loc de munca este corect platit, in comparatie cu alte posibile locuri de munca. Acest lucru explica in mare masura deciziile multor angajati de a-si schimba locul de munca pentru promisiunea unui salariu mai generos decat precedentul. O alta concluzie a studiului este ca 62% dintre participanti nu se pot imagina in conditiile de a munci mai mult de un an in cadrul organizatiilor din care fac parte si numai 19% dintre ei plaseaza locul de munca actual pe o pozitie superioara fata de alte posibile companii pentru care ar putea sa lucreze. Pluri Consultants, partener strategic al Hewitt, in colaborare cu revista Biz, partener media exclusiv, a implementat in Romania studiul de implicare Best Employers, derulat la nivel mondial de Hewitt Associates International, companie cu peste 60 de ani de experienta in domeniul resurselor umane. Studiul de implicare a fost realizat in 2006/2007 in Europa Centrala si de Est in 10 tari: Austria, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Slovacia, Slovenia, Turcia, Polonia, Romania si Rusia.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<