ANAF si Ministerul de Finante fac pasi din ce in ce mai mari catre mutarea tuturor declaratiilor ce tin de zona contabilitate-fiscalitate catre mediul online. Daca pana acum erau incercari timide, eventual dublate de varianta in care se foloseau in continuare hartii si depuneri fizice, de data aceasta lucrurile se schimba.
"Informam contribuabilii ca, incepand cu urmatorul termen legal de depunere, formularul 112 (Declaratia 112) nu se va mai inregistra la sediile locale (ghiseu), declaratia urmand a se depune numai prin mijloace electronice de transmitere la distanta", a anuntat zilele trecute ANAF. Asta inseamna ca, pentru obligatia depunerii pana pe 25 octombrie, toata lumea trebuie sa se conformeze si sa trimita informatiile cerute exclusiv prin mijloace electronice.
Mai mult decat atat, presedintele ANAF, Dragos Doros, a explicat foarte clar faptul ca in 2017 se va extinde aceasta masura. "Vrem sa implementam un dialog informatic cu contribuabilii. De la 1 ianuarie 2017, nu vom mai primi pe format hartie nicio declaratie care se poate depune online".
Asadar, totul se muta online. Ceea ce trebuie sa stie toti contabilii este faptul ca au neaparata nevoie de certificatul digital pentru a putea depune aceste declaratii. Practic, dupa cum anunta Ministerul, fara acesta NU va mai putea face in 2017 nicio actiune legata de "dialogul informatic" cu statul.
Cum puteti obtine rapid certificatul digital pentru a folosi semnatura digitala in relatia cu ANAF?
Relativ simplu, tot online. Este indeajuns sa intrati pe pagina uneia dintre companiile autorizate pentru a emite certificatul digital. In acest moment, AlfaSign are una dintre cele mai bune oferte in ceea ce priveste raportul pret/calitate si, mai ales, rapiditatea livrarii. Intrati, asadar, pe www.alfasign.ro. Veti vedea ca exista o promotie pentru Kitul de Semnatura Electronica, prin care va puteti asigura tot ceea ce va trebuie (certificatul digital, tokenul si aplicatia de semnare. Suportul tehnic pe toata perioada de valabilitate a certificatului si transportul acestuia sunt incluse) cu o reducere de peste 30%.
Pentru a solicita certificatul digital, trebuie mai intai sa completati formularul de aici. Dupa completarea formularului, AlfaSign va trimite prin email link-urile aferente documentelor necesare obtinerii certificatului digital calificat, deja completate cu datele din formularul de inscriere.
-
Imprimati, semnati si dupa caz stampilati Contractul de beneficiar in dublu exemplar;
-
Imprimati si semnati Contractul de utilizator in dublu exemplar;
-
Imprimati si semnati Declaratia de acceptanta;
-
Imprimati si semnati Procesul-verbal de predare-primire;
-
Faceti o copie dupa actul de identitate semnati si marcati "Conform cu Originalul".
Mai ramane sa achitati cei 30 de euro, costul intregului pachet, si, printr-un reprezentant AlfaSing, se vor ridica de la dvs. documentele necesare si veti primi coletul cu certificatul digital si tot ceea ce va trebuie. In doar cateva zile veti fi in posesia semnaturii electronice care devine, dupa cum se vede, cu adevarat obligatorie.
Simplu si cat se poate de rapid, incepand de la un simplu click pe www.alfasign.ro.
Foarte important: conform legislatiei in vigoare, cu un singur certificat se pot semna declaratii fiscale pentru mai multi contribuabilii. Astfel, un contabil poate depune online declaratiile fiscale pentru mai multe companii pentru care presteaza astfel de servicii.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia <<