ANAF si Ministerul de Finante fac pasi din ce in ce mai mari catre mutarea tuturor declaratiilor ce tin de zona contabilitate-fiscalitate catre mediul online. Daca pana acum erau incercari timide, eventual dublate de varianta in care se foloseau in continuare hartii si depuneri fizice, de data aceasta lucrurile se schimba.
"Informam contribuabilii ca, incepand cu urmatorul termen legal de depunere, formularul 112 (Declaratia 112) nu se va mai inregistra la sediile locale (ghiseu), declaratia urmand a se depune numai prin mijloace electronice de transmitere la distanta", a anuntat zilele trecute ANAF. Asta inseamna ca, pentru obligatia depunerii pana pe 25 octombrie, toata lumea trebuie sa se conformeze si sa trimita informatiile cerute exclusiv prin mijloace electronice.
Mai mult decat atat, presedintele ANAF, Dragos Doros, a explicat foarte clar faptul ca in 2017 se va extinde aceasta masura. "Vrem sa implementam un dialog informatic cu contribuabilii. De la 1 ianuarie 2017, nu vom mai primi pe format hartie nicio declaratie care se poate depune online".
Asadar, totul se muta online. Ceea ce trebuie sa stie toti contabilii este faptul ca au neaparata nevoie de certificatul digital pentru a putea depune aceste declaratii. Practic, dupa cum anunta Ministerul, fara acesta NU va mai putea face in 2017 nicio actiune legata de "dialogul informatic" cu statul.
Cum puteti obtine rapid certificatul digital pentru a folosi semnatura digitala in relatia cu ANAF?
Relativ simplu, tot online. Este indeajuns sa intrati pe pagina uneia dintre companiile autorizate pentru a emite certificatul digital. In acest moment, AlfaSign are una dintre cele mai bune oferte in ceea ce priveste raportul pret/calitate si, mai ales, rapiditatea livrarii. Intrati, asadar, pe www.alfasign.ro. Veti vedea ca exista o promotie pentru Kitul de Semnatura Electronica, prin care va puteti asigura tot ceea ce va trebuie (certificatul digital, tokenul si aplicatia de semnare. Suportul tehnic pe toata perioada de valabilitate a certificatului si transportul acestuia sunt incluse) cu o reducere de peste 30%.
Pentru a solicita certificatul digital, trebuie mai intai sa completati formularul de aici. Dupa completarea formularului, AlfaSign va trimite prin email link-urile aferente documentelor necesare obtinerii certificatului digital calificat, deja completate cu datele din formularul de inscriere.
-
Imprimati, semnati si dupa caz stampilati Contractul de beneficiar in dublu exemplar;
-
Imprimati si semnati Contractul de utilizator in dublu exemplar;
-
Imprimati si semnati Declaratia de acceptanta;
-
Imprimati si semnati Procesul-verbal de predare-primire;
-
Faceti o copie dupa actul de identitate semnati si marcati "Conform cu Originalul".
Mai ramane sa achitati cei 30 de euro, costul intregului pachet, si, printr-un reprezentant AlfaSing, se vor ridica de la dvs. documentele necesare si veti primi coletul cu certificatul digital si tot ceea ce va trebuie. In doar cateva zile veti fi in posesia semnaturii electronice care devine, dupa cum se vede, cu adevarat obligatorie.
Simplu si cat se poate de rapid, incepand de la un simplu click pe www.alfasign.ro.
Foarte important: conform legislatiei in vigoare, cu un singur certificat se pot semna declaratii fiscale pentru mai multi contribuabilii. Astfel, un contabil poate depune online declaratiile fiscale pentru mai multe companii pentru care presteaza astfel de servicii.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<