search
conta.ro cauta meniu
search

Auditul intern: Cine il efectueaza, sanctiuni si cerinte legale esentiale

Majorarea capitalului social din profit nerepartizat: Care sunt etapele de urmat?
Auditul financiar si exercitarea independenta a profesiei de auditor financiar, de catre persoanele care au dobandit aceasta calitate, este reglementat prin OUG 75/1999.
 
Potrivit art. 3 din OUG 75/1999:
 
- auditorul financiar este persoana fizica ce dobandeste aceasta calitate in conditiile legii; 
- firma de audit este persoana juridica ce se autorizeaza in conditiile legii.
 

Cine efectueaza auditul financiar

Auditul financiar se efectueaza de catre auditorii financiari autorizati sau de firmele de audit autorizate si care sunt membri ai Camerei Auditorilor Financiari din Romania (CAFR) si consta, in principal, din urmatoarele activitati:
 
a) auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate;
b) auditul situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate, in masura in care acesta nu constituie un audit statutar;
c) misiuni de revizuire a situatiilor financiare anuale, a situatiilor financiare consolidate, precum si a situatiilor financiare interimare;
d) misiuni de asigurare si alte misiuni si servicii profesionale, in conformitate cu standardele internationale in domeniu si cu alte reglementari adoptate de CAFR;
e) audit intern, altul decat auditul public intern.
Auditorii financiari si firmele de audit pot desfasura si alte activitati, precum:
a) consultanta financiar-contabila;
b) management financiar-contabil;
c) pregatire profesionala de specialitate in domeniu;
d) expertiza contabila, evaluare, reorganizare judiciara si lichidare, precum si consultanta fiscala. Persoanele fizice si juridice care au calitatea de auditor financiar pot efectua activitatile de expertiza contabila, evaluare, reorganizare judiciara si lichidare, precum si consultanta fiscala, numai dupa dobandirea calitatii de expert contabil, evaluator, practician in insolventa sau consultant fiscal, dupa caz, si inscrierea ca membri in organizatiile care coordoneaza profesiile liberale respective.
 
Atentie! Auditul intern este obligatoriu la entitatile supuse auditului statutar! Potrivit art. 65 alin. 7) din Legea nr. 162/2017, entitatile ale caror situatii financiare anuale sunt supuse, potrivit legii, auditului statutar (respectiv entitatile de interes public definite conform art. 2 pct. 12 din Legea nr. 162/2017 si entitatile care indeplinesc criteriile de marime pentru auditare) sunt obligate sa organizeze si sa asigure exercitarea activitatii de audit intern.

Auditul intern - sanctiuni

Nerespectarea cerintelor privind organizarea activitatii de audit intern constituie, potrivit art. 44 din Legea nr. 162/2017, contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 50.000 lei la 100.000 lei.

De asemenea, conform OUG 75/1999 privind activitatea de audit financiar, responsabilii pentru organizarea activitatii de audit intern, coordonarea lucrarilor/angajamentelor si semnarea rapoartelor de audit intern, trebuie sa aiba calitatea de auditor financiar activ.

La regiile autonome, companiile/societatile nationale, precum si la celelalte entitati economice cu capital majoritar de stat, activitatea de audit intern se organizeaza si functioneaza potrivit cadrului legal privind auditul public intern din entitatile publice.


In acest context, auditorii financiari trebuie sa comunice persoanelor responsabile cu guvernanta din cadrul entitatii auditate, cerintele legale cu privire la organizarea activitatii de audit intern, precum si sanctiunile care pot fi aplicate.

 Cat este de important Auditul Intern pentru organizatia dvs.?

  • Ce este Auditul Intern?
  • Ce rost (rol) are in functionarea corecta / dezvoltarea organizatiei?
  • Ce documente legale il reglementeaza? 
  • Il facem? Nu-l facem? Este obligatoriu? In ce conditii?
  • Riscam daca nu-l organizam? Ce riscam?
  • Intern sau externalizat?


Sunt, poate, primele intrebari de care va ciocniti. Acestora si multora, la raspunde prompt si documentat lucrarea Auditul Intern. Arbitraj Judiciar – cel mai recent ghid practic pentru organizarea si exercitarea auditului intern in conditiile precizate in Legea 75/1999 cu modificarile ulterioare.

Tipuri de probleme rezolvate in lucrare. Raspunsuri punctuale pentru intrebarile care va framanta

Fiind un ghid complet, axat pe auditul intern, lucrarea propusa de specialistii Rentrop&Straton acopera:

  • legislatie in vigoare interpretata, comentata - pentru concordanta cu legea, facilitarea procesului de implementare si protectie financiara
  • studii de caz – pentru rezolvarea punctuala a problemelor cu care va confruntati in proces
  • formularistica uzuala in auditul intern – economie de timp, siguranta si simplificarea muncii.


Descoperiti, cu doar 1 simplu click, raspunsuri clare, avizate, de la specialisi acreditati, privind subiecte de maxima importanta precum:

  • Cadrul legal care reglementeaza Auditul Intern
  • Ce este Auditul Intern. Tipuri de audit
  • Cine desemneaza/ demite auditorul ...detalii aici >>
  • Cine poate fi auditor/  Ce atributii ii revin
  • Cui ii revine prin lege obligativitatea auditului intern
  • Ce riscati daca incalcati legea
  • Care sunt cerintele de etica si independenta
  • Care sunt standardele de audit aplicabile
  • Care va sunt obligatiile 
  • Cum va pregatiti / faceti fata controalelor ANAF  ...detalii aici >>
  • Arbitrajul judiciar si problematica asociata

 Rezolvati rapid si punctual, cu doar 1 singur click, probleme de actualitate generate de procesul de audit intern.


...Click aici pentru Formularul de Comanda >>

 

Esential pentru contabili - Monografii contabile complete

 

Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie

Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia <<
 

Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor

Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia <<


Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
TOP 12 Monografii Contabile