Conform Ordonantei de urgenta nr. 115/2023, se introduce un stimulent fiscal pentru educatia timpurie, aplicabil incepand cu 1 ianuarie 2024. Angajatorii pot suporta/acorda sume de pana la 1.500 de lei lunar pentru fiecare copil al angajatilor plasati in unitati de educatie timpurie, iar aceste sume sunt incluse in cheltuielile sociale cu deductibilitate limitata la calculul impozitului pe profit.
Astfel, potrivit specialistilor
PortalContabilitate.ro, angajatorii au posibilitatea sa suporte sau sa acorde sume de pana la 1.500 de lei lunar pentru fiecare copil al angajatilor plasati in unitati de educatie timpurie.
Suma alocata pentru stimularea educatiei timpurii este inclusa in cheltuielile sociale ale angajatorului, iar aceste cheltuieli beneficiaza de o deductibilitate limitata la calculul impozitului pe profit. Aceasta facilitate fiscala incurajeaza angajatorii sa sprijine activitatile de educatie timpurie ale angajatilor lor.
Masura intra in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2024.
Facilitatea se aplica societatilor comerciale platitoare de impozit pe profit, care au angajati cu copii inscrise in unitati de educatie timpurie.
Parintii sunt cei care suporta cheltuielile pentru educatia timpurie, platind tariful direct gradinitei.
Incepand cu 1 ianuarie 2024, angajatorii pot suporta cheltuielile pentru plasarea copiilor angajatilor lor in unitati de educatie timpurie conform legii. Suma suportata de angajator nu poate depasi 1.500 lei lunar pentru fiecare copil, dar poate fi mai mica, in functie de hotararea angajatorului.
Daca parintii achita direct sumele pentru cresa/gradinita, angajatorul poate rambursa aceste cheltuieli, avand totusi o limita de 1.500 lei lunar pentru fiecare copil. Rambursarea se face pe baza documentelor justificative prezentate de catre parinte.
Aceasta facilitate se acorda unui singur parinte, in cadrul unui singur loc de munca, prin intermediul unei declaratii pe propria raspundere din partea parintelui. Daca parintele lucreaza la mai multi angajatori, acesta trebuie sa declare ca nu beneficiaza de astfel de plati de la alt angajator.
Important de mentionat este faptul ca suma suportata de angajator este considerata venit neimpozabil si este scutita de contributiile de asigurari sociale, cu conditia ca aceasta sa nu depaseasca 1.500 lei lunar pentru fiecare copil. Totusi, suma trebuie sa se incadreze in plafonul neimpozabil lunar de 33% din salariul de baza. Aceasta facilitate se aplica numai in cazul firmelor platitoare de impozit pe profit, iar compania isi deduce ulterior cheltuielile din impozitul pe profit.
Nu sunt specificate documentele necesare pentru acordarea ajutorului, insa lista poate fi urmatoarea:
a) cerere pentru acordarea sumei pentru educatie timpurie;
b) actul doveditor eliberat de cresa/entitatea asimilata acesteia la care este inscris copilul;
c) documente care sa ateste calitatea de parinte, respectiv certificatul de nastere al copilului, in cazul parintilor naturali, sau hotararea judecatoreasca de incuviintare a adoptiei, in cazul copilului adoptat;
d) documente care sa ateste calitatea de tutore, respectiv hotararea judecatoreasca de instituire a tutelei sau, dupa caz, dispozitia autoritatii tutelare;
e) declaratie pe propria raspundere ca celalalt parinte nu beneficiaza de aceasta suma;
f) alte documente solicitate de angajator, daca este cazul.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia <<