Conform Ordonantei de urgenta nr. 115/2023, se introduce un stimulent fiscal pentru educatia timpurie, aplicabil incepand cu 1 ianuarie 2024. Angajatorii pot suporta/acorda sume de pana la 1.500 de lei lunar pentru fiecare copil al angajatilor plasati in unitati de educatie timpurie, iar aceste sume sunt incluse in cheltuielile sociale cu deductibilitate limitata la calculul impozitului pe profit.
Astfel, potrivit specialistilor
PortalContabilitate.ro, angajatorii au posibilitatea sa suporte sau sa acorde sume de pana la 1.500 de lei lunar pentru fiecare copil al angajatilor plasati in unitati de educatie timpurie.
Suma alocata pentru stimularea educatiei timpurii este inclusa in cheltuielile sociale ale angajatorului, iar aceste cheltuieli beneficiaza de o deductibilitate limitata la calculul impozitului pe profit. Aceasta facilitate fiscala incurajeaza angajatorii sa sprijine activitatile de educatie timpurie ale angajatilor lor.
Masura intra in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2024.
Facilitatea se aplica societatilor comerciale platitoare de impozit pe profit, care au angajati cu copii inscrise in unitati de educatie timpurie.
Parintii sunt cei care suporta cheltuielile pentru educatia timpurie, platind tariful direct gradinitei.
Incepand cu 1 ianuarie 2024, angajatorii pot suporta cheltuielile pentru plasarea copiilor angajatilor lor in unitati de educatie timpurie conform legii. Suma suportata de angajator nu poate depasi 1.500 lei lunar pentru fiecare copil, dar poate fi mai mica, in functie de hotararea angajatorului.
Daca parintii achita direct sumele pentru cresa/gradinita, angajatorul poate rambursa aceste cheltuieli, avand totusi o limita de 1.500 lei lunar pentru fiecare copil. Rambursarea se face pe baza documentelor justificative prezentate de catre parinte.
Aceasta facilitate se acorda unui singur parinte, in cadrul unui singur loc de munca, prin intermediul unei declaratii pe propria raspundere din partea parintelui. Daca parintele lucreaza la mai multi angajatori, acesta trebuie sa declare ca nu beneficiaza de astfel de plati de la alt angajator.
Important de mentionat este faptul ca suma suportata de angajator este considerata venit neimpozabil si este scutita de contributiile de asigurari sociale, cu conditia ca aceasta sa nu depaseasca 1.500 lei lunar pentru fiecare copil. Totusi, suma trebuie sa se incadreze in plafonul neimpozabil lunar de 33% din salariul de baza. Aceasta facilitate se aplica numai in cazul firmelor platitoare de impozit pe profit, iar compania isi deduce ulterior cheltuielile din impozitul pe profit.
Nu sunt specificate documentele necesare pentru acordarea ajutorului, insa lista poate fi urmatoarea:
a) cerere pentru acordarea sumei pentru educatie timpurie;
b) actul doveditor eliberat de cresa/entitatea asimilata acesteia la care este inscris copilul;
c) documente care sa ateste calitatea de parinte, respectiv certificatul de nastere al copilului, in cazul parintilor naturali, sau hotararea judecatoreasca de incuviintare a adoptiei, in cazul copilului adoptat;
d) documente care sa ateste calitatea de tutore, respectiv hotararea judecatoreasca de instituire a tutelei sau, dupa caz, dispozitia autoritatii tutelare;
e) declaratie pe propria raspundere ca celalalt parinte nu beneficiaza de aceasta suma;
f) alte documente solicitate de angajator, daca este cazul.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia <<