Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
search

Bechtel intelegerea dintre hoti s-a rupt. Care hot raspunde?

Cazul Bechtel ar putea intra in istorie ca unul dintre cele mai mari greseli ale unui guvern. S-ar putea preda la scoala de economie, la stiinte politice dar si la drept. Bechtel a fost o teapa cu toate actele in regula, iar presa a scris despre asta timp de zece ani, fara contenire. Realitatea venea si ea sa confirme de fiecare data faptele semnalate de presa si consecintele financiare dezastruoase.

In mod implacabil, simpla trecere a timpului a insemnat pentru Bechtel castiguri financiare extraordinare iar pentru Romania pierderi incredibile. Ajunsesem, cum recunoaste acum presedintele Basescu, sa avem cea mai scumpa autostrada din lume. La preturile trecute in contract se adaugau penalitati de neplata dar si de nemunca.

Fireste, guvernul Boc, presedintia si ambasada SUA au meritul de a fi oprit frauda aceasta. Au lucrat bine impreuna, iar compania Bechtel s-a retras pe cateva portiuni, fericita. Se poate pune intrebarea, puteau sa o faca mai demult si mai salveze timp si bani? Poate ca se putea, dar am fi carcotasi sa le reprosam tot celor care au facut ceva.

Acest capitol negru din istoria contractuala a Romaniei are cativa autori clar indicati de semnaturi, are autori, coautori. Poarta responsabilitatea unui premier si a unui ministru. A fost formulat de un jurist care a incasat 6 milioane de dolari pentru cele trei pagini scrise. Cine va plati pagubele?

Bechtel ar putea crea un precedent benefic, in final, macar atata lucru bun si cei 45 de kilometri de autostrada sa ramana dupa ei. Ar putea crea precedentul responsabilitatii penale. Cineva ar trebui sa raspunda penal pentru ca a angajat Romania intr-unul dintre cele mai paguboase contracte de acest gen din lume.

Asadar, urmatorul pas normal ar fi ca statul roman sa caute responsabilii unei hotii recunoscute la cel mai inalt nivel din cele doua state. Ar fi evident necesar ca Adrian Nastase sa dea socoteala in fata legii raspunderii ministeriale, sau Miron Mitrea, ca semnatar al contractului. Nu pentru ca poporul roman ar fi insetat de sange, ci pentru ca de acum inainte cei care mai semneaza contracte care privesc finantele tarii, sa o faca mult mai responsabil.

Nu de alta, dar urmeaza o Rosia Montana, o centrala atomonucleara si multe alte lucrari importante despre care n-am vrea sa-l auzim pe viitorul presedinte spunand ca au fost contracte intre hoti.

Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba de la 1 ianuarie 2023!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

Contabilitate 2023. Noutati legislative. Studii de Caz. Monografii contabile