search
conta.ro cauta meniu
search

Carti de identitate electronice: Cum obtinem adresa de domiciliu a salariatilor

Incepand cu introducerea cartii de identitate electronice, angajatorii se confrunta cu o situatie noua: documentul nu mai contine adresa de domiciliu a titularului. Or, aceasta informatie este obligatorie atat pentru contractele individuale de munca (CIM), cat si pentru Revisal/Reges-Online.
 
Modelul-cadru al CIM, aprobat prin Ordinul ministrului muncii nr. 2171/2022, prevede in continuare ca printre datele de identificare ale salariatului sa fie mentionata adresa de domiciliu.

De asemenea, aplicatia Revisal/Reges-Online, solicita angajatorilor introducerea acestei informatii in momentul inregistrarii sau modificarii unui contract.

Trecerea la noul REGES-ONLINE! 54 de probleme practice de care s-au lovit angajatorii si solutiile oferite de specialisti! Parcurgeti acum aceasta colectie cu 54 de studii de caz rezolvate! Eliminati greseli majore pe care le puteti face cand migrati in REGES-ONLINE!
 
Adresa de domiciliu (si, unde e cazul, cea de resedinta) are relevanta practica pentru angajatori:
 
-pentru intocmirea corecta a CIM si a raportarilor in Revisal;
-pentru aspectele de securitate si sanatate in munca (SSM) - traseul parcurs de salariat de la locul de munca la domiciliu;
-pentru comunicarea actelor si notificarilor catre salariat (convocari, decizii de sanctionare, decizii de incetare etc.), mai ales atunci cand acestea nu se pot transmite direct la locul de munca.
 

Ce solutii exista pentru angajatori?

In lipsa adresei de pe cartea de identitate electronica, angajatorii trebuie sa obtina informatia direct de la salariat. Practica recomandata este solicitarea unei declaratii pe proprie raspundere, in care angajatul sa mentioneze:
-adresa de domiciliu,
-adresa de resedinta (daca este diferita),
Aceasta declaratie devine parte a dosarului de personal si serveste drept baza pentru completarea CIM si a Revisal/Reges-Online.

Declaratie pe propria raspundere - Model

DECLARATIE PE PROPRIE RASPUNDERE
Subsemnatul(a) ....................................................................................,
nascut(a) la data de ........................., in localitatea ............................................,
CNP ...................................................., posesor/posesoare al/a C.I. seria .... nr. ............, eliberata de ................................ la data de .........................,
angajat(a)/candidat(a) pentru angajare la ………………………………………….,
DECLAR PE PROPRIA RASPUNDERE ca:
1.Adresa mea de domiciliu este:
...................................................................................................................
(strada, nr., bloc, scara, etaj, apartament, localitate, judet/sector, cod postal)
2.Adresa mea de resedinta (daca difera de domiciliu) este:
...................................................................................................................
(strada, nr., bloc, scara, etaj, apartament, localitate, judet/sector, cod postal)
3.Ma oblig sa aduc la cunostinta angajatorului, de indata, orice modificare a adresei mele de domiciliu si/sau resedinta.
Declar ca cele de mai sus corespund adevarului si inteleg ca furnizarea de informatii false poate atrage raspunderea mea disciplinara, civila sau penala, conform legii.
Data: .........................
Semnatura: .......................................
 
 
Sugestie: puteti include acest document direct in dosarul de angajare si solicita completarea lui impreuna cu celelalte documente standard (CIM, fisa SSM, fisa instruire PSI etc.).

Autor: Laura Profeanu, expert contabil
Sursa: Portalformulare.ro
 

Esential pentru contabili - Monografii contabile complete



Noutati contabile 1758229200
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Mapare contabila SAF-T. TOP 6 Studii de caz