Casarea si valorificarea unui mijloc fix amortizat complet - articole conta.ro
 
 
 
 
 
 
Contabilitate � Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

Casarea si valorificarea unui mijloc fix amortizat complet

O societate are un motostivuitor amortizat compl et care este nefunctional. Doreste sa il
dea la fier vechi. Vom stabili care sunt inregistrarile contabile inclusiv in ceea ce priveste taxa de mediu.

SOLUTIE CONTABILA
 
In conformitate cu dispozitiile art. 2 alin. (1) din Normele privin d organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin O.M.F.P. nr. 2.861/2009, entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalu rilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:
a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare -primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.
Propunerile cuprinse in procesul -verbal al comisiei de inventariere se prezinta, in termen de 7 zile lucratoare de la da ta incheierii operatiunilor de inventariere, administratorului, ordonatorului de credite sau persoanei responsabile cu gestiune entitatii. Acesta, cu avizul conducatorului compartimentului financiar -contabil si al conducatorului compartimentului juridic, decide asupra solutionarii propunerilor facute, cu respectarea dispozitiilor legale (art. 43).

Prin urmare, scoaterea din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta/ mijloacelor fixe, se poate efectua in urma operatiunii de inventari ere pe baza propunerii exprimata de catre comisia de inventariere si aprobata de catre managerul, directorul sau administratorul persoanei juridice. Comisia de inventariere va propune de asemenea si modalitatea de distrugere/valorificare a bunurilor. Pentru scoatere din uz a materialelor de natura stocurilor/mijloace fixe se va intocmi formularul Proces -Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14 -2-3/aA). Functiunea si continutul minimal al acestui document se regasesc in anexele 2, respectiv 3 la O .M.E.F. 3.512/2008 privind
documentele financiar-contabile.

Daca in urma casarii rezulta diverse dezmembraminte ce pot fi utilizate prin valorificare la centrele de specialitate (fier vechi, plastic, sticla, cartoane etc. ), in afara inregistrarilor mai sus amintite trebuie evidentiata realizarea de venituri din reciclarea acestor bunuri ce au in opinia noastra caracter de deseu.

Astfel, din punctul de vedere al facturarii , vanzarea acestor deseuri este supus a taxarii inverse pe teritoriul Romaniei daca reciclatorul este inregistrat in scopuri de TVA. Emiterea facturii se face fara a preciza TVA, cu mentiunea "taxare inversa" conform art. 160 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.

Din veniturile rezultate, societ atea prelucratoare a deseurilor va retine contributia la fondul de mediu.  In ceea ce priveste contributia la fondul de mediu, aceasta este reglementata de Ordinul nr. 1.032/2011 privind modificarea Ordinului ministrului mediului si gospodaririi apelor nr. 578/2006 pentru aprobarea Metodologiei de calcul al contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu la art 4-9: "Sunt obligati la plata contributiei de 3% din veniturile realizate din vanzarea deseurilor metalice feroase si neferoase, inclusiv a bunurilor destinate dezmembrarii, generatorii deseurilor, respectivdetinatorii bunurilor destinate dezmembrarii, persoane fizice sau juridi ce, care nu au calitatea de col ector si/sau de valorificator autorizat in conditiile legii.

Obligatia de a calcula, de a retine, de a declara si de a vira la Fondul pentru mediu contributia de 3% din veniturile realizate din vanzarea de deseuri metalice feroase si neferoase, inclusiv a bunurilor destinate dezmembrarii, revine operatorilor economici care desfasoara activitati de colectare si/sau de valorificare a deseurilor.  Contributia de 3% din veniturile realizate din vanzarea deseurilor metalice feroase si neferoase, inclusiv a bunurilor destinate dezmembrarii, se retine prin stopaj la sursa de catre operatorii economici care desfasoara activitati de colectare si/sau de valorificare a deseurilor, care au obligatia sa le vireze la Fondul pentru mediu.

Vanzarea deseurilor metalice feroase si neferoase, inclusiv a bunurilor destinate dezmembrarii, de catre generatorii dese urilor, respectiv de catre detinatorii bunurilor destinate dezmembrarii, persoane fizice, catre operatorii economici care desfasoara activitati de colectare si/sau de valorificare a deseurilor se face pe baza de factura/adeverinta de primire si plata, cu r etinerea contributiei de 3% la achitarea in numerar a sumei cuvenite vanzatorului de deseuri. Baza de calcul la care se aplica contributia de 3% reprezinta valoarea de vanzare a deseurilor metalice feroase si neferoase si a bunurilor destinate dezmembrarii , exclusiv
TVA".

Inregistrari contabile
Facturarea deseurilor:

4111                          =                         708
"Clienti"                                "Venituri din activitati
diverse"
635                                                        446
"Cheltuieli cu alte                     "Impozite si taxe - analitic
impozite si taxe"                              fond mediu"


446                                                     4111
"Impozite si taxe – analitic
fond mediu"                                          "Clienti"


Scaderea din gestiune a echipamentelor casate: 281 "Amortizari privind imobilizarile corporale" = clasa 2.



Comenteaza acest articol in forum

Articol de: Oana Margulescu - www.conta.ro
Data: 2012-11-29
Vizualizari: 7100


  Alte ContaArticole
postat la: 2022-05-26
In prezent exista multa incertitudine cu privire la ceea ce se intampla pe piata. Comportamentul clientilor s-a schimbat atat de repede, incat este imposibil sa stii ce urmeaza. In business, acest lucru face dificila luarea deciziilor, deoarece nu exista foarte multe date care sa ne ghideze in adoptarea lor. In astfel de momente, intr-un mediu cu risc ridicat, miza mare si multa nesiguranta, rolul tau de lider este unul foarte important. Dezvoltarea afacerii depinde de tine, asa ca iata ce poti face pentru a avea mai multe sanse de a-ti creste afacerea in astfel de vremuri: Citeste mai mult ...
postat la: 2022-05-25
ANAF a anuntat cum au decurs actiunilor de control facute recent de Antifrauda la distribuitorii de legume si fructe, dar si la balastiere.  Citeste mai mult ...
postat la: 2022-05-23
AJFP Teleorman informeaza contribuabilii ca miercuri, 25 mai 2022, este termenul de depunere a zece declaratii fiscale printre care se afla si Declaratia unica si Formularul 230. Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special

MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


  Conta Firme de contabilitate
  Conta Site
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2022. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services