O societate are un motostivuitor amortizat compl et care este nefunctional. Doreste sa il
dea la fier vechi. Vom stabili care sunt inregistrarile contabile inclusiv in ceea ce priveste taxa de mediu.
SOLUTIE CONTABILA
In conformitate cu dispozitiile art. 2 alin. (1) din Normele privin d organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin O.M.F.P. nr. 2.861/2009, entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalu rilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:
a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare -primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.
Propunerile cuprinse in procesul -verbal al comisiei de inventariere se prezinta, in termen de 7 zile lucratoare de la da ta incheierii operatiunilor de inventariere, administratorului, ordonatorului de credite sau persoanei responsabile cu gestiune entitatii. Acesta, cu avizul conducatorului compartimentului financiar -contabil si al conducatorului compartimentului juridic, decide asupra solutionarii propunerilor facute, cu respectarea dispozitiilor legale (art. 43).
Prin urmare, scoaterea din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta/ mijloacelor fixe, se poate efectua in urma operatiunii de inventari ere pe baza propunerii exprimata de catre comisia de inventariere si aprobata de catre managerul, directorul sau administratorul persoanei juridice. Comisia de inventariere va propune de asemenea si modalitatea de distrugere/valorificare a bunurilor. Pentru scoatere din uz a materialelor de natura stocurilor/mijloace fixe se va intocmi formularul Proces -Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14 -2-3/aA). Functiunea si continutul minimal al acestui document se regasesc in anexele 2, respectiv 3 la O .M.E.F. 3.512/2008 privind
documentele financiar-contabile.
Daca in urma casarii rezulta diverse dezmembraminte ce pot fi utilizate prin valorificare la centrele de specialitate (fier vechi, plastic, sticla, cartoane etc. ), in afara inregistrarilor mai sus amintite trebuie evidentiata realizarea de venituri din reciclarea acestor bunuri ce au in opinia noastra caracter de deseu.
Astfel, din punctul de vedere al facturarii , vanzarea acestor deseuri este supus a taxarii inverse pe teritoriul Romaniei daca reciclatorul este inregistrat in scopuri de TVA. Emiterea facturii se face fara a preciza TVA, cu mentiunea "taxare inversa" conform art. 160 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal.
Din veniturile rezultate, societ atea prelucratoare a deseurilor va retine contributia la fondul de mediu. In ceea ce priveste contributia la fondul de mediu, aceasta este reglementata de Ordinul nr. 1.032/2011 privind modificarea Ordinului ministrului mediului si gospodaririi apelor nr. 578/2006 pentru aprobarea Metodologiei de calcul al contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu la art 4-9: "Sunt obligati la plata contributiei de 3% din veniturile realizate din vanzarea deseurilor metalice feroase si neferoase, inclusiv a bunurilor destinate dezmembrarii, generatorii deseurilor, respectivdetinatorii bunurilor destinate dezmembrarii, persoane fizice sau juridi ce, care nu au calitatea de col ector si/sau de valorificator autorizat in conditiile legii.
Obligatia de a calcula, de a retine, de a declara si de a vira la Fondul pentru mediu contributia de 3% din veniturile realizate din vanzarea de deseuri metalice feroase si neferoase, inclusiv a bunurilor destinate dezmembrarii, revine operatorilor economici care desfasoara activitati de colectare si/sau de valorificare a deseurilor. Contributia de 3% din veniturile realizate din vanzarea deseurilor metalice feroase si neferoase, inclusiv a bunurilor destinate dezmembrarii, se retine prin stopaj la sursa de catre operatorii economici care desfasoara activitati de colectare si/sau de valorificare a deseurilor, care au obligatia sa le vireze la Fondul pentru mediu.
Vanzarea deseurilor metalice feroase si neferoase, inclusiv a bunurilor destinate dezmembrarii, de catre generatorii dese urilor, respectiv de catre detinatorii bunurilor destinate dezmembrarii, persoane fizice, catre operatorii economici care desfasoara activitati de colectare si/sau de valorificare a deseurilor se face pe baza de factura/adeverinta de primire si plata, cu r etinerea contributiei de 3% la achitarea in numerar a sumei cuvenite vanzatorului de deseuri. Baza de calcul la care se aplica contributia de 3% reprezinta valoarea de vanzare a deseurilor metalice feroase si neferoase si a bunurilor destinate dezmembrarii , exclusiv
TVA".
Inregistrari contabile
Facturarea deseurilor:
4111 = 708
"Clienti" "Venituri din activitati
diverse"
635 446
"Cheltuieli cu alte "Impozite si taxe - analitic
impozite si taxe" fond mediu"
446 4111
"Impozite si taxe – analitic
fond mediu" "Clienti"
Scaderea din gestiune a echipamentelor casate: 281 "Amortizari privind imobilizarile corporale" = clasa 2.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia << Monografie contabila cofetarie
Gestionarea contabila a unei cofetarii presupune o evidenta clara a tuturor operatiunilor financiare, de la achizitia ingredientelor pana la vanzarea produselor finite. Intrucat aceasta activitate implica atat productie, cat si comercializare, inregistrarile contabile trebuie sa reflecte corect toate tranzactiile, inclusiv cheltuielile, veniturile si taxele aferente. In acest articol, va prezentamdoua exemple practice de monografii contabile pentru cofetarii.Monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila privind depozitarea cerealelor
O monografie contabila bine structurata pentru depozitarea cerealelor este cruciala pentru a reflecta corect si transparent activitatile economice, stocurile si fluxurile financiare implicate. Prin acest articol, ne propunem sa oferim o prezentare detaliata a aspectelor contabile relevante pentru gestionarea depozitelor de cereale, incluzand evidentierea inregistrarilor contabile specifice, conform legislatiei in vigoare.Depozitarea cerealelor: aspecte legislativePotrivit pct. 284 din O.M.F.P....
vezi AICI monografia << Monografie contabila agricultura. Cultivarea cerealelor
Cultivarea cerealelor joaca un rol esential in agricultura, reprezentand o sursa importanta de hrana si materii prime la nivel global. De la grau si porumb, pana la orz si ovaz, aceste culturi sunt fundamentale atat pentru industria alimentara, cat si pentru productia de furaje sau alte produse derivate. In acest articol, vom analize aspecte contabile specifice acestei activitati si vom oferi exemplu de monografie contabile pentru cultivarea cerealelor in agricultura.Aspecte contabile pentru...
vezi AICI monografia <<