Pe website-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), la adresa www.anaf.ro, categoria Legislatie/ Transparenta decizionala, a fost publicat Proiect de Ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea procedurilor de aplicare a art. 78^1 din Codul de Procedura Fiscala, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.
Potrivit prevederilor art. 78^1, alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, "declararea contribuabililor inactivi, precum si reactivarea acestora se fac de catre organul fiscal, prin decizie, emisa conform competentelor si procedurii stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care se comunica contribuabilului".
In aplicarea acestor prevederi legale a fost emis Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.347/2011, prin care a fost aprobata competenta de aprobare a deciziilor de declarare in inactivitate fiscala/reactivare, directorilor executivi ai directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, respectiv directorului general al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili. Prin acest act normativ a fost reglementata, in mod unitar, procedura si competenta de emitere a deciziilor de declarare in inactivitate/reactivare, astfel cum prevede art. 78^1 alin. (2) din Codul de Procedura Fiscala, atat pentru inactivitatea fiscala constatata de organele fiscale din cadrul activitatii de administrare fiscala, cat si pentru cea constatata de organele fiscale din cadrul activitatii de inspectie fiscala.
De asemenea, prin Hotararea Guvernului nr. 520/2013, a fost modificata structura organizatorica a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Potrivit art. 23 alin. (1) din acest act normativ, directiile generale regionale ale finantelor publice se infiinteaza prin transformarea directiei generale a finantelor publice a judetului, respectiv a municipiului Bucuresti in care este stabilit sediul directiei generale regionale, prin fuziunea prin absorbtie a celorlalte directii generale ale finantelor publice judetene din aria de competenta, care isi pierd personalitatea juridica.
Avand in vedere prevederile legale mentionate, este necesara unificarea si modificarea procedurilor de aplicare a prevederilor art. 78^1 din Codul de Procedura Fiscala, precum si a continutului formularelor, care reglementeaza fluxurile aplicabile atat pentru declararea de catre organele fiscale a contribuabililor inactivi, cat si cele pentru indreptarea erorilor materiale si pentru reactivarea contribuabililor declarati inactivi.
in acest context, proiectul de ordin propune:
a) stabilirea competentei directorului general al directiei generale regionale a finantelor publice sau al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, pentru aprobarea deciziilor de declarare in inactivitate/reactivare/indreptarea erorii materiale;
b) unificarea si actualizarea procedurilor pentru declararea inactivitatii fiscale a contribuabililor, reactivarea acestora, indreptarea erorilor materiale si scoaterea din evidenta contribuabililor declarati inactivi a contribuabililor radiati;
c) elaborarea procedurilor privind verificarea indeplinirii conditiilor prevazute la art. 78^1 alin. (1) lit. b) si lit. c) si alin. (3) lit. c) din Codul de Procedura Fiscala;
d) actualizarea continutului formularelor aplicabile atat pentru declararea de catre organele fiscale a contribuabililor inactivi, cat si cele pentru indreptarea erorilor materiale si pentru reactivarea contribuabililor declarati inactivi.
De asemenea, a fost publicat si poate fi consultat referatul de aprobare a proiectului de ordin.
*
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la proiectul de act normativ mai sus mentionat pot fi transmise in scris la Serviciul comunicare, relatii publice si mass-media, cu mentiunea "Conf. Legii nr. 52/2003":
- prin scrisori, la adresa: ANAF - Serviciul comunicare, relatii publice si mass-media, Bucuresti, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, cod postal 050741;
- electronic, la adresa de e-mail relatiipublice.anaf@mfinante.ro;
- prin fax, la numarul: 0213.199.857.
Sursa: DGFP Valcea
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<