Asadar, conducerea ING, s-a reunit cu cei (numar nespecificat oficial dar estimat a fi catre 200) de angajati ai Centrului Regional infiintat la Cluj acum un an, si au decis impreuna ca e mai bine sa isi opreasca cu totul activitatea aici.
Directorul AJOFM Cluj, Daniel Don, a declarat intr-o conferinta de presa sustinuta miercuri ca in urma discutiilor pe care le-a avut cu reprezentantii companiei s-a obtinut pentru fostii angajati un pachet de compensatii destul de generos: respectiv trei salarii plus 2000 de euro."Am explicat companiei ING obligatiile pe care le are cu privire la platile compensatorii si faptul ca personalul care urmeaza a fi disponibilizat nu poate fi repliat foarte usor pe piata muncii din Cluj", afirma Daniel Don, citat de Capital.ro.
O
gafa publica de zile mari: caci compania in chestiune are obligatii cu privire la platile compensatorii numai si numai daca face concedieri (colective) din motive ce nu tin de persoana salariatului. Dar, conform declaratiilor emise in aceeasi conferinta de presa de catre directorul AJOFM, intelegerea a fost asa: contractele se inchid cu acordul partilor, salariatii primesc plati compensatorii. Ba chiar merge si mai departe, explicandu-ne ca, avand in vedere ca aveau salarii marisoare, cuantumul ar fi fost cam de 1000 de lei pe 6 pana la 12 luni. Dar asa, nu intra in evidentele AJOFM, si nu au dreptul la indemnizatie.
Mai pe sleau, AJOFM Cluj, a reusit sa convinga ING Asigurari sa isi mituiasca angajatii sa nu intre in somaj. Si sa vezi comedie ce avantaj major le-a creat astfel fostilor salariati: "Prin faptul ca nu vor avea statut de somer, ei vor fi obligati sa fie activi si sa isi gaseasca un loc de munca".
Ce e incredibil, e ca omul pare mandru de realizarile lui si le anunta la conferinta de presa. Nu cred ca exista in lege un paragraf specific pentru fix conjunctura asta, dar ma pot gandi la cateva neplaceri legale legate de gestul de a semna niste decizii de incetare a raporturilor de munca cu acordul partilor, atunci cand e public ca se fac de fapt concedieri colective. Neplaceri atat pentru angajator, cat si pentru angajat.
Cat despre latura morala a problemei... Oare nu cumva bietii oameni care raman in sperantele in pom ar fi avut dreptul atat la plati compensatorii, cat si la indemnizatie de somaj? Legal, cu siguranta ca asa ar fi fost. Probabil (sau aproape sigur) ca financiar ei sunt intr-o oarecare siguranta. Dar de ce toate astea?
Cum a mers oare discutia? Domnul Don ar vrea sa nu fie nevoit sa raporteze inca n someri. Va primi o bila alba ca a mai facut economie la buget. De inteles. Dar de ce sa accepte ING compromisul?
In loc de concluzie si cu rol de cireasa de pe tort, ING anunta inca cu mandrie pe site la sectiunea Cariere despre minunata oportunitate pe termen lung de a te alatura Centrului Regional de la Cluj.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<