search
conta.ro cauta meniu
search

Cheltuieli personale pe firma: intre necesitate, tentatie si risc fiscal!

Ce faceti cand administratorul, asociatii sau chiar unii salariati va aduc factura pe firma, dar cu o cheltuiala facuta in interes personal?  Care este tratamentul corect?
 
Pentru a afla raspunsul la aceasta intrebare, in functie, evident, de natura specifica a cheltuielii cu care va confruntati, va punem la dispozitie o lucrare care limpezeste in mod profesionist toate neclaritatile: Cheltuieli personale pe firma: intre necesitate, tentatie si risc fiscal

Lucrarea ofera explicatii clare, argumentate cu temeiuri legale, sfaturi, recomandari si, mai ales, studii de caz rezolvate, extrem de sugestive si de utile.

Cum puteti intra in vizorul ANAF?

In aceasta etapa a digitalizarii este esential ca antreprenorii sa nu mai confunde buzunarul societatii cu buzunarul propriu. Trebuie acordata atentie achizitiilor efectuate pe firma, intrucat aceste informatii sunt puse la dispozitia ANAF prin intermediul sistemului national RO e-Factura. 
 
Organelor de control le este astfel foarte usor sa constate achizitia unor bunuri care nu sunt legate de activitatea contribuabililor, caz in care emit notificari de conformare, cu scopul reanalizarii situatiei fiscale si, dupa caz, pentru a proceda la depunerea sau corectarea declaratiilor fiscale, anterior eventualei selectari pentru efectuarea unei inspectii fiscale. 
 
Aceste notificari pot viza impozitul pe profit, impozitul pe venit, taxa pe valoare adaugata si contributiile sociale obligatorii. La aceste notificari, de regula, organele fiscale anexeaza lista acelor achizitii pe care le considera in afara activitatii economice a societatii, respectiv produsele astfel cum apar in facturile furnizorilor, transmise in sistemul RO e-Factura.

Cum trebuie sa procedati cand primiti o astfel de notificare? Aflati din lucrarea pe care v-o punem la dispozitie!

Principalele teme abordate in lucrarea “Cheltuieli personale pe firma: intre necesitate, tentatie si risc fiscal” 

Sumarul lucrarii:
 
I. Introducere
II. Tratament fiscal 

Achizitii in folosul salariatilor/administratorilor
Beneficii neimpozabile integral – prevazute la art. 76 alin. (4)
Beneficii neimpozabile in limita plafonului lunat de 33% – prevazute la art. 76 alin. (4¹)
Achizitii in folosul asociatilor
 
III. Notificari de conformare
 
IV. Studii de caz

  • Decontare utilitati, sediul social in locuinta persoanei fizice
  • Plati prin banca in favoarea administratorului nerezident
  • Cheltuieli personale efectuate de catre salariati in numele firmei
  • TVA si cheltuieli cu intretinerea animalelor de paza
  • Deplasare externa administrator, documente justificative, deductibilitate si recunoastere contabila
  • Inregistrare pe firma a unor cheltuieli personale ale administratorului
  • Cheltuieli personale ale asociatilor
  • Cheltuieli personale ale administratorului. Tratament contabil
  • Cheltuieli personale presedinte, decontate pe ONG
  • Cheltuielile sociale si ajutoarele pentru angajati. Reglementari si criterii de acordare
  • Tratamentul fiscal al cheltuielilor personale suportate de firma
  • Decontare costuri de transport pentru salariat si administrator


...Click aici pentru detalii >>

Stiati ca…

 ...in cazul asociatilor/actionarilor, legislatia fiscala nu permite nici un avantaj?
 
Acestia beneficiaza doar de dividende in baza partilor sociale/actiuni pe care le detin si pentru care se aplica regimul fiscal corespunzator veniturilor din investitii. 
 
Cheltuielile de orice fel facute de o societate in favoarea asociatilor sunt venituri din alte surse si se impoziteaza cu 10% din venitul brut (suma platita/pretul pietei pentru bunuri) conform art. 114 alin. (2) lit. h) si i) din Codul fiscal. La calculul impozitului pe profit, cheltuielile sunt nedeductibile conform art. 25 alin. (4) lit. d) din Codul fiscal. 
 
Aveti acces la numeroase studii de caz, cu solutii clare, excelent argumentate!
 
Iata cateva exemple extrase din lucrare:
 
1. Unul dintre asociatii companiei este si salariat. A plecat din tara pentru a se intalni cu parteneri de afaceri si a facut mai multe cheltuieli cu cardul companiei, printre care si un costum in valoare de 6.000 de lei. Cum poate fi incadrata aceasta cheltuiala? Cheltuiala in favoarea asociatului, cu inregistrarea impozitului de 10%, sau cheltuiala in favoarea salariatului?
 
2. Asociatul unei microintreprinderi cu activitate in domeniul de intermedieri vanzari imobiliare, neplatitoare de TVA, deconteaza pe firma interventii stomatologice in suma de 10.000 lei. Ce implicatii fiscale sunt la operarea acestor operatiuni? Facturile sunt deja emise si achitate, intrate pe e-Factura.
 
3. Am descoperit in SPV o factura Metro cu cumparaturi personale ale administratorului, platita cu cardul acestuia. Desi a fost intrebat la casa si a facut precizarea necesara, facturarea s-a facut pe datele societatii. Cum declaram si inregistram aceasta factura astfel incat sa nu fie afectat impozitul pe profit, nici TVA, in ipoteza ca factura de stornare va fi emisa in perioada urmatoare? Precizam ca suntem cu TVA la incasare trimestrial si avem TVA de recuperat din perioada anterioara.
 
Mai multe asemenea spete gasiti in lucrare >>

Un motiv solid pentru care  trebuie sa aveti aceasta lucrare!
 

Contabilul este pus de multe ori in situatia in care administratorul/asociatul a efectuat achizitii din societate in scop personal, iar el (contabilul) trebuie sa aplice tratamentul fiscal corect. Se trezeste astfel prins intre: 
 
a) antreprenorii carora le organizeaza contabilitatea societatilor;
b) etica profesionala;
c) organele fiscale. 
 
Antreprenorii il acuza ca lucreaza pentru ANAF, etica profesionala impune aplicarea corecta a legislatiei, iar ANAF trimite notificari de conformare la care trebuie sa raspunda, consumand timp si energie. Aceasta lucrare vine insa in ajutorul lui si il scoate din orice incurcatura. 

...Click aici pentru Formularul de Comanda >>

Esential pentru contabili - Monografii contabile complete



Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Mapare contabila SAF-T. TOP 6 Studii de caz