search

Control ANAF: obligatii fiscale declarative privind reincadrarea activitatii

Vanzare terenuri: atentie, tratamentul fiscal este diferit in functie de incadrarea acestora! Ce cota de TVA se aplica?
In urma unui control de la ANAF s-a constatat lipsa soldului faptic din casieria unitatii si inspectorii au reincadrat sumele ridicate din casierie ca fiind venituri salariale ale administratorului (care nu avea contract de munca pe respectiva firma). Cum trebuie intocmita declaratia rectificativa 112 (societatea avea alte persoane angajate cu contract de munca)?

Obligatii fiscale declarative privind reincadrarea activitatii - raspunsul specialistului

Declaratia rectificativa urmeaza a se completa integral, inscriindu-se toate datele si informatiile prevazute de formular, inclusiv cele care nu difera fata de declaratia initiala.
 
In situatia in care declaratia se depune in urma unei inspectii fiscale, se bifeaza cu X caseta „Declaratie depusa ca urmare a unei inspectii fiscale sau ca urmare a stabilirii obligatiilor fiscale din oficiu”.
 
Astfel, potrivit OPANAF 1994/2023 care aproba instructiunile de completare a Declaratiei 112, caseta Tipul declaratiei (tip_rec) se bifeaza cu X in situatia in care declaratia se depune in urma unei inspectii fiscale sau ca urmare a stabilirii obligatiilor fiscale din oficiu, de organul fiscal competent, dupa expirarea termenului de 60 de zile de la data comunicarii deciziei de impunere. In situatia in care se depune declaratie rectificativa, se bifeaza in mod corespunzator caseta Declaratie (initiala/rectificativa ) (d_rec) cu valoarea 1-Declaratie rectificativa daca societatea are deja depusa o Declaratie 112 initiala.
 
In situatia in care, ca urmare inspectiei fiscale, au fost stabilite diferente de contributii sociale, societatea are obligatia rectificarii declaratiei pentru perioadele pentru care au fost stabilite astfel de diferente, bifandu-se cu X casuta corespunzatoare din formular.
 
In cazul mentionat, in ceea ce priveste completarea Sectiunilor A sau B, consideram ca urmeaza a fi completata Sectiunea A intrucat din informatiile furnizate nu sunt cumulate surse diferite de venit pentru persoana fizice respectiva. In ceea ce priveste tipul asigurat, de principiu ar trebui sa corespunda tipului asigurat pe seama caruia a fost retratata suma respectiva.
 
Cu toate acestea, intrucat sumele au fost retratate drept venituri din activitati dependente, ca urmare a reincadrarii veniturilor consideram ca urmeaza a fi selectat tipul asigurat (21) 7.PF care realizeza venituri din activitati dependente, ca urmare a reincadrarii activitatii.

Raspuns oferit in luna februarie 2024 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.


Foto: pexels.com

 


Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice