search

Cum sa procedati cand primiti aceeasi factura de doua ori prin SPV

Examenul CECCAR 2024: 100 de teste rezolvate, exact in genul celor care se dau la examen!
In situatia in care ati primit de doua ori aceeasi factura prin Sistemul Privat Virtual (SPV) in cadrul sistemului national privind factura electronica RO e-Factura, este important sa actionati conform legislatiei in vigoare pentru a evita probleme legate de procesul de facturare.
 
Conform Ordonantei de urgenta nr. 120/2021, articolul 4, alineatul (9), procedura pe care trebuie sa o urmati este notificarea emitentului.

Trebuie sa instiintati emitentul facturii despre problema identificata. Acest lucru se face printr-un mesaj in sistemul RO e-Factura, unde mentionati ca ati primit factura duplicat si solicitati clarificari sau corectarea erorii.
 
Dupa notificare, emitentul ar trebui sa verifice situatia si sa raspunda in consecinta. Raspunsul poate include anularea uneia dintre facturi sau furnizarea de informatii suplimentare despre motivul pentru care factura a fost trimisa de doua ori.
 
Temei legal:
 
Ordonanta de urgenta nr. 120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura
Art. 4. -
(9) In situatia unei facturi electronice asupra careia destinatarul are obiectii, acesta instiinteaza emitentul facturii electronice, inclusiv in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura, prin inscrierea unui mesaj in acest sens.


Raspuns oferit in luna august 2024 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
 
Foto: pixabay.com



Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile