Declaratia 112, la un an de depunere online
100.000 de contribuabili urmeaza sa isi reinnoiasca, in lunile urmatoare, certificatele digitale pe care le-au cumparat anul trecut pentru depunerea declaratiei unice - formularul 112. In acest context, am luat legatura cu domnul Adrian Floarea, Director Dezvoltare Afaceri al certSIGN, cel mai mare furnizor de certificate digitale din Romania. In continuare, domnul Floarea ne-a raspuns la cele mai vehiculate intrebari in aceasta perioada legate de semnatura electronica.
- Domnule Floarea ne aflam la 1 an de la introducerea certificatului digital ca instrument de depunere a declaratiei unice. Cum se prezinta piata in acest moment si care sunt reactiile clientilor?
Piata certificatelor digitale este intr-o usoara crestere. Boom-ul din vara anului trecut este resimtit si in aceasta perioada de toti furnizorii, intrucat clientii isi reinnoiesc certificatele digitale achizitionate acum un an. Intre timp, numarul de furnizori acreditati de MCSI pentru emiterea certificatelor digitale calificate a ajuns la cinci. Fiecare dintre acesti jucatori incearca sa atraga un numar cat mai mare de clienti prin strategii si oferte. certSIGN este liderul acestei piete, cu o cota de peste 60% in continua crestere.
- Cum se face diferentierea intre furnizorii de certificate digitale?
Furnizorul care reuseste sa inteleaga cel mai bine nevoile clientilor si ia toate masurile pentru satisfacerea lor va atrage intotdeauna cel mai mare numar de clienti.
certSIGN ofera plus valoare: pe langa serviciile de suport tehnic sau livrare gratuita cu care ne-am obisnuit deja clientii, am dezvoltat un pachet extins de beneficii, realizat cu ajutorul mai multor partneri. Practic, odata cu certificatul digital, clientul primeste si posibilitatea de a achizitiona produse de informare si acces pe site-uri de interes la preturi promotionale. In plus, certSIGN ofera gratuit si serviciul de arhivare electronica cu valoare legala tuturor clientilor care cumpara sau reinnoiesc un certificat. In plus, livrarea certificatului se face gratuit prin curier.
- Un numar foarte mare de clienti trebuie sa isi reinnoiasca in aceasta perioada certificatul digital. De ce acte au nevoie si care este procedura?
In ceea ce priveste reinnoirea certificatului digital, certSIGN a reusit sa implementeze o procedura online – mult mai prietenoasa cu clientul. Clientii sunt permanent informatii despre aceasta procedura, iar in caz de neclaritati pot apela la un call center dedicat disponibil 24/24, precum si la seriviul de suport tehnic.
- Cum reusiti sa transmiteti toate aceste informatii clientilor?
Am dezvoltat cea mai mare retea nationala de parteneri cu peste 300 de locatii. De asemenea, certSIGN utilizeaza toate canalele de comunicare posibile – de la site-ul propriu, la Facebook si Twitter –asumandu-si si acceptand toate laudele si criticile. Feedback-ul primit de la clientne este de foarte mare ajutor, intrucat ne ajuta sa ne dezvoltam in directia dorita de clienti.
- Ati spus mai devreme ca oferiti un serviciu de arhivare electronica. Ce avantaje presupune acest serviciu?
ANAF cere ca toate declaratiile fiscale sa fie completate in dublu exemplar. Originalul este depus la ANAF, celalalt exemplar ramanand la contribuabil.
In cazul declaratiilor fiscale depuse online, aceasta obligativitate se pastreaza. Declaratia in format electronic transmisa online catre ANAF trebuie pastrata si de catre contribuabil pentru eventuale controale. Contribuabilii pot alege sa pastreze aceste declaratii pe calculatorul propriu care stim bine ca se poate strica, sau se poate virusa pierzandu-se astfel toate aceste declaratii. Serviciul pe care il oferim garanteaza integritatea acestor declaratii si valoarea lor legala,ajuta la organizarea lor si le pune la dispozitia clientului intr-un timp record. Se subintelege faptul ca ele nu mai trebuie stocate intr-un spatiu fizic si nu pot fi pierdute sau deteriorate.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << ​Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<