Declaratia 112, la un an de depunere online
100.000 de contribuabili urmeaza sa isi reinnoiasca, in lunile urmatoare, certificatele digitale pe care le-au cumparat anul trecut pentru depunerea declaratiei unice - formularul 112. In acest context, am luat legatura cu domnul Adrian Floarea, Director Dezvoltare Afaceri al certSIGN, cel mai mare furnizor de certificate digitale din Romania. In continuare, domnul Floarea ne-a raspuns la cele mai vehiculate intrebari in aceasta perioada legate de semnatura electronica.
- Domnule Floarea ne aflam la 1 an de la introducerea certificatului digital ca instrument de depunere a declaratiei unice. Cum se prezinta piata in acest moment si care sunt reactiile clientilor?
Piata certificatelor digitale este intr-o usoara crestere. Boom-ul din vara anului trecut este resimtit si in aceasta perioada de toti furnizorii, intrucat clientii isi reinnoiesc certificatele digitale achizitionate acum un an. Intre timp, numarul de furnizori acreditati de MCSI pentru emiterea certificatelor digitale calificate a ajuns la cinci. Fiecare dintre acesti jucatori incearca sa atraga un numar cat mai mare de clienti prin strategii si oferte. certSIGN este liderul acestei piete, cu o cota de peste 60% in continua crestere.
- Cum se face diferentierea intre furnizorii de certificate digitale?
Furnizorul care reuseste sa inteleaga cel mai bine nevoile clientilor si ia toate masurile pentru satisfacerea lor va atrage intotdeauna cel mai mare numar de clienti.
certSIGN ofera plus valoare: pe langa serviciile de suport tehnic sau livrare gratuita cu care ne-am obisnuit deja clientii, am dezvoltat un pachet extins de beneficii, realizat cu ajutorul mai multor partneri. Practic, odata cu certificatul digital, clientul primeste si posibilitatea de a achizitiona produse de informare si acces pe site-uri de interes la preturi promotionale. In plus, certSIGN ofera gratuit si serviciul de arhivare electronica cu valoare legala tuturor clientilor care cumpara sau reinnoiesc un certificat. In plus, livrarea certificatului se face gratuit prin curier.
- Un numar foarte mare de clienti trebuie sa isi reinnoiasca in aceasta perioada certificatul digital. De ce acte au nevoie si care este procedura?
In ceea ce priveste reinnoirea certificatului digital, certSIGN a reusit sa implementeze o procedura online – mult mai prietenoasa cu clientul. Clientii sunt permanent informatii despre aceasta procedura, iar in caz de neclaritati pot apela la un call center dedicat disponibil 24/24, precum si la seriviul de suport tehnic.
- Cum reusiti sa transmiteti toate aceste informatii clientilor?
Am dezvoltat cea mai mare retea nationala de parteneri cu peste 300 de locatii. De asemenea, certSIGN utilizeaza toate canalele de comunicare posibile – de la site-ul propriu, la Facebook si Twitter –asumandu-si si acceptand toate laudele si criticile. Feedback-ul primit de la clientne este de foarte mare ajutor, intrucat ne ajuta sa ne dezvoltam in directia dorita de clienti.
- Ati spus mai devreme ca oferiti un serviciu de arhivare electronica. Ce avantaje presupune acest serviciu?
ANAF cere ca toate declaratiile fiscale sa fie completate in dublu exemplar. Originalul este depus la ANAF, celalalt exemplar ramanand la contribuabil.
In cazul declaratiilor fiscale depuse online, aceasta obligativitate se pastreaza. Declaratia in format electronic transmisa online catre ANAF trebuie pastrata si de catre contribuabil pentru eventuale controale. Contribuabilii pot alege sa pastreze aceste declaratii pe calculatorul propriu care stim bine ca se poate strica, sau se poate virusa pierzandu-se astfel toate aceste declaratii. Serviciul pe care il oferim garanteaza integritatea acestor declaratii si valoarea lor legala,ajuta la organizarea lor si le pune la dispozitia clientului intr-un timp record. Se subintelege faptul ca ele nu mai trebuie stocate intr-un spatiu fizic si nu pot fi pierdute sau deteriorate.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << ​Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia <<