Declaratia 112, la un an de depunere online
100.000 de contribuabili urmeaza sa isi reinnoiasca, in lunile urmatoare, certificatele digitale pe care le-au cumparat anul trecut pentru depunerea declaratiei unice - formularul 112. In acest context, am luat legatura cu domnul Adrian Floarea, Director Dezvoltare Afaceri al certSIGN, cel mai mare furnizor de certificate digitale din Romania. In continuare, domnul Floarea ne-a raspuns la cele mai vehiculate intrebari in aceasta perioada legate de semnatura electronica.
- Domnule Floarea ne aflam la 1 an de la introducerea certificatului digital ca instrument de depunere a declaratiei unice. Cum se prezinta piata in acest moment si care sunt reactiile clientilor?
Piata certificatelor digitale este intr-o usoara crestere. Boom-ul din vara anului trecut este resimtit si in aceasta perioada de toti furnizorii, intrucat clientii isi reinnoiesc certificatele digitale achizitionate acum un an. Intre timp, numarul de furnizori acreditati de MCSI pentru emiterea certificatelor digitale calificate a ajuns la cinci. Fiecare dintre acesti jucatori incearca sa atraga un numar cat mai mare de clienti prin strategii si oferte. certSIGN este liderul acestei piete, cu o cota de peste 60% in continua crestere.
- Cum se face diferentierea intre furnizorii de certificate digitale?
Furnizorul care reuseste sa inteleaga cel mai bine nevoile clientilor si ia toate masurile pentru satisfacerea lor va atrage intotdeauna cel mai mare numar de clienti.
certSIGN ofera plus valoare: pe langa serviciile de suport tehnic sau livrare gratuita cu care ne-am obisnuit deja clientii, am dezvoltat un pachet extins de beneficii, realizat cu ajutorul mai multor partneri. Practic, odata cu certificatul digital, clientul primeste si posibilitatea de a achizitiona produse de informare si acces pe site-uri de interes la preturi promotionale. In plus, certSIGN ofera gratuit si serviciul de arhivare electronica cu valoare legala tuturor clientilor care cumpara sau reinnoiesc un certificat. In plus, livrarea certificatului se face gratuit prin curier.
- Un numar foarte mare de clienti trebuie sa isi reinnoiasca in aceasta perioada certificatul digital. De ce acte au nevoie si care este procedura?
In ceea ce priveste reinnoirea certificatului digital, certSIGN a reusit sa implementeze o procedura online – mult mai prietenoasa cu clientul. Clientii sunt permanent informatii despre aceasta procedura, iar in caz de neclaritati pot apela la un call center dedicat disponibil 24/24, precum si la seriviul de suport tehnic.
- Cum reusiti sa transmiteti toate aceste informatii clientilor?
Am dezvoltat cea mai mare retea nationala de parteneri cu peste 300 de locatii. De asemenea, certSIGN utilizeaza toate canalele de comunicare posibile – de la site-ul propriu, la Facebook si Twitter –asumandu-si si acceptand toate laudele si criticile. Feedback-ul primit de la clientne este de foarte mare ajutor, intrucat ne ajuta sa ne dezvoltam in directia dorita de clienti.
- Ati spus mai devreme ca oferiti un serviciu de arhivare electronica. Ce avantaje presupune acest serviciu?
ANAF cere ca toate declaratiile fiscale sa fie completate in dublu exemplar. Originalul este depus la ANAF, celalalt exemplar ramanand la contribuabil.
In cazul declaratiilor fiscale depuse online, aceasta obligativitate se pastreaza. Declaratia in format electronic transmisa online catre ANAF trebuie pastrata si de catre contribuabil pentru eventuale controale. Contribuabilii pot alege sa pastreze aceste declaratii pe calculatorul propriu care stim bine ca se poate strica, sau se poate virusa pierzandu-se astfel toate aceste declaratii. Serviciul pe care il oferim garanteaza integritatea acestor declaratii si valoarea lor legala,ajuta la organizarea lor si le pune la dispozitia clientului intr-un timp record. Se subintelege faptul ca ele nu mai trebuie stocate intr-un spatiu fizic si nu pot fi pierdute sau deteriorate.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<