Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), a realizat o anchetă potrivit căreia 71% din IMM-urile investigate se confruntă cu deficit de forță de muncă, în timp ce 29% nu se confruntă cu astfel de deficit.
"Aproape 71% dintre firmele intervievate au răspuns la sondaj că se confruntă cu deficit de forță de muncă, nivel dublu față de procentul calculat în urmă cu un an. Mai mult de 400.000 de IMM nu reușesc să-și asigure forța de muncă și întâlnesc probleme și la angajarea muncitorilor calificați", a declarat vineri, într-o conferință de presă, președintele CNIPMMR, Ovidiu Nicolescu.
Sondajul a fost realizat prin intermedierea a 234 de firme mici și mijlocii și potrivit IMM-urilor, deficitul de forță de muncă este, în medie, de 17 angajați pentru fiecare firmă, nivel care ar putea să crească anul viitor la 29 de persoane, cele mai afectate fiind profesiile în care lucrează muncitori calificați.
Muncitorii calificați care se găsesc cel mai greu pe piața muncii sunt cei din domeniul construcțiilor, aceștia fiind urmați de strungari, instalatori, tâmplari, sudori, electricieni, vopsitori și tinichigii auto, frezori, lăcătuși-mecanici, agricultori, șoferi, agenți de pază, de deratizare și de vânzări. De asemenea, reprezentanții firmelor au reclamat lipsa de personal cu studii medii, respectiv operatori chimiști, precum și a celui cu studii superioare, respectiv arhitecți, ingineri electroniști, proiectanți și ingineri metalurgi.
Din patru firme, trei se gândesc să importe muncitori
Pentru a acoperi deficitul de personal, 74% dintre întreprinzătorii care au făcut parte din eșantionul cercetării, au indicat ca soluție acordarea de facilități de către Guvern firmelor care angajează cetățeni străini și le oferă spații de cazare corespunzătoare. "Circa trei firme din patru se gândesc să angajeze cetățeni străini pentru a-și putea continua activitatea, iar această măsură ar fi foarte bună și ar reduce problema deficitului de muncitori", a subliniat Nicolescu.
Pentru sprijinirea IMM-urilor, CNIPMMR are în vedere constituirea unui departament în cadrul sediului care să sprijine firmele în atragerea și angajarea forței de muncă din străinătate. Președintele Consiliului a precizat ca a luat deja legătura cu ambasadele mai multor țări din Asia, care au surplus de forță de muncă, pe care ar dori să-l aducă în România. Printre alte propuneri ale firmelor se numără reducerea fiscalității pe forța de muncă, organizarea de școli profesionale pentru meseriași, acordarea de facilități pentru companiile care organizează traininguri și cursuri de calificare sau recalificare din fondurile proprii, precum și stimularea întoarcerii în țară a muncitorilor români care lucrează în străinătate.
De asemenea, întreprinzătorii au solicitat facilitarea angajării de forță de muncă din Republica Moldova și condiții mai permisive pentru acordarea autorizațiilor de muncă sau vizelor de ședere, precum și revizuirea Codului Muncii, în vederea acordării de mai multe dreputuri salariaților și mai multe obligații angajatorilor.
Firmele cer introducerea sistemului de vouchere
O altă problemă ridicată de reprezentanții IMM la conferința de presă este legată de sprijinirea firmelor mici și mijlocii de către autoritățile române prin cofinanțarea formării profesionale.
"Propunem adoptarea practicilor europene privind finanțarea de la bugetul de stat și bugetele locale a formării profesionale prin introducerea sistemului de vouchere. Cu aceste vouchere firmele își pot trimite angajații să se pregătească la orice structură specializată", a adăugat Nicolescu.
În plus, reprezentanții CNIPMMR au apreciat că este necesară modificarea legislației privind accesul la formare profesională a angajatorilor. Modificările privesc, printre altele, eliminarea prevederilor legate de obligativitatea angajatorilor de a menține contractul de muncă cu persoanele participante la un program de pregătire profesională pe o perioadă de trei ani.
De asemenea, întreprinzătorii doresc să fie eliminată și limita de 20% din personalul angajat care participă la programe de training.
Niculescu a mai spus că patronatele se gândesc să urmeze exemplul Guvernului de a organiza burse ale locurilor de muncă în străinătate, pentru românii care vor să se întoarcă în țară, dar a precizat că nu este convins de succesul unor astfel de inițiative.
Potrivit președintelui CNIPMMR, patronii din România au nevoie de muncitori calificați, iar românii care vor să se întoarcă din Spania sau Italia sunt în majoritate necalificați.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << âRentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<