Prin Spatiul Privat Virtual, persoanele fizice pot depune formularul 600 (nume propriu) - fara sa aiba nevoie de un certificat digital. Dar contribuabilul trebuie sa detina un cont individual, validat printr-o procedura care presupune fie deplasarea personala la unul dintre ghiseele de la sediile fiscului, fie utilizand numarul unei decizii de impunere anuala ori decizie de plata anticipata.
Odata ce isi deschide contul in Spatiul Virtual Privat, contribuabilul poate opta sa primeasca gratuit pe email ori printr-o aplicatie de mobil sau contra cost pe SMS notificari cand apar documente noi.
Avand in vedere bnumeroasele neintelegerile legate de declaratia 600, ANAF a considerat ca este necesar sa realizeze un tutorial ce are ca principala tema inrolarea in Spatiul Privat Virtual.
Acordarea serviciilor la distanta este unul dintre obiectivele specifice ale ANAF in strategia de imbunatatire a relatiei dintre contribuabili si autoritatile fiscale, iar autentificarea si autorizarea contribuabililor este parte a acestui obiectiv.
Accesarea serviciului “Spatiul privat virtual” reprezinta optiune in sensul art. 44 alin (3) din OG 92/2003 privind codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Prin acest serviciu este luata in considerare si posibilitatea transmiterii de notificari si anunturi prin SMS, e-mail si aplicatia Talk (pentru smart phone).
Cum se face contul in SPV
Serviciul “Inregistrare utilizatori” – permite inregistrarea in sistem a persoanelor fizice, pentru a se putea autentifica cu credentiale de tip user/parola, insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.
La alegerea optiunii “Inregistrare utilizatori”, contribuabilul isi completeaza datele intr-o pagina web securizata (https) si are posibilitatea sa aleaga intre doua optiuni:
- aprobarea la ghiseu, care implica deplasarea la organul fiscal pentru certificarea datelor completate cu BI/CI original, copie si numarul de inregistrare;
- online, prin completarea numarului de inregistrare a deciziei emise de ANAF.
Contribuabilii care aleg varianta de identificare pe baza unei decizii primite de la ANAF pot indica unul din numerele de mai jos:
1) Numarul unei decizii de impunere indicat in partea de sus a documentului-hartie primit de la ANAF si precedat de textul “Nr.inregistrare”. Poate fi decizie de impunere anuala sau decizie de plati anticipate emisa in cursul anului 2013 sau 2014.
2) Numarul unei decizii referitoare la obligatii de plata accesorii indicat in coltul stanga sus pe documentul hartie primit de la ANAF si precedat de textul “Nr.”
3) DECIZIE DE IMPUNERE - privind recalcularea impozitului pe veniturile din salarii pe anul 2012. Conform instructiunilor de mai sus, acest document nu poate fi utilizat pentru identificare in “Spatiului Privat Virtual” pentru ca este un model de decizie (252) care nu este inca inclus in lista de documente ce pot fi precizate la inregistrare (se refera la recalculare impozit; - nu este o decizie de impunere anuala, - nu este o decizie de plati anticipate, - nu este o decizie referitoare la obligatii de plata accesorii).
In partea de inregistrare sunt prezentate optiunile disponibile pentru primirea notificarilor de instiintare ca au fost afisate documente noi in spatiul privat:
- Notificari prin email de la ANAF - Gratuit. Notificarile se vor primi la adresa de mail completata in formular.
- Atentionari prin aplicatia Notif de la ANAF - Gratuit. Atentionarile se vor primi in aplicatie, cu conditia sa dispuneti de internet si aplicatia sa fie pornita.
- Atentionari prin SMS de la ANAF - Contra cost/SMS. Notificarile vor fi trimise la aparitia fiecarui document nou, dar nu mai mult de un SMS pe zi si se vor primi la numarul de telefon completat in formular. Costul SMS-urilor, va fi suportat exclusiv de utilizator.
Consulta in intregime tutorialul ANAF aici. >> Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<