Pandemia de coronavirus a adus multe schimbari si restrictii care au avut un impact major asupra economiei, afectand grav multe sectoare de activitate. Transporturile, turismul si sectorul restaurantelor si ospitalitatii au avut cel mai mult de suferit in timpul pandemiei, foarte multe companii din aceste domenii fiind nevoite sa isi restranga activitatea sau chiar sa o inchida temporar.
Companiile mici si mijlocii din Romania au fost mult mai afectate decat companiile mari: doua din zece companii inchise la inceputul pandemiei ramanand inchise chiar si dupa 6 luni. In cazul intreprinderilor mai mari, doar 13% dintre acestea au continuat sa ramana inchise, conform unui studiu realizat de Mastercard in 19 tari.
Distantarea sociala impusa de pandemie a produs modificari importante, determinandu-ne sa ne schimbam in mare masura obiceiurile si stilul de viata.
Foarte multe companii si-au incurajat angajatii sa lucreze de acasa, reusind astfel sa ii protejeze, dar si sa reduca din costuri. Insa, firmele din domeniile ce impun prezenta fizica au ramas deschise, confruntandu-se cu scaderea vanzarilor, disponibilizari sau chiar suspendarea temporara a activitatii.
Antreprenorii romani s-au straduit sa isi mentina afacerile deschise, chiar daca inregistrau rezultate proaste, fiind increzatori in redresarea rapida a situatiei economice. Multi dintre ei, insa, au preferat sa profite de situatia actuala si s-au indreptat catre mediul online.
Comertul electronic a inregistrat o crestere accelerata in ultimii ani, fiind favorizat si de contextul pandemic. Cumparatorii prefera acum sa isi achizitioneze produsele necesare de pe internet, bucurandu-se de confortul locuintei, timp nelimitat pentru selectarea produselor si de cele mai bune oferte.
Pentru ca multi au inteles avantajele vanzarilor in mediul online, piata este destul de competitiva si implica multa munca pentru a te face remarcat in fata milioanelor de cumparatori. Este important sa alegi cu atentie produsele pe care vrei sa le vinzi, dupa ce analizezi atent concurenta si preferintele cumparatorilor.
Chiar si dupa 18 luni de la inceputul pandemiei, situatia economica este instabila si imprevizibila, determinand astfel multi antreprenori sa nu isi redeschida afacerile pana nu vor avea o certitudine a redresarii economice. In special in aceasta perioada incerta este crucial sa te informezi cat mai bine despre situatia economica si financiara, atat la nivel national, cat si la nivel global. Urmareste stirile si pregateste strategia afacerii tale in functie de contextul actual. Poti urmari
Wall Street pentru a fi la curent cu ultimele stiri sau alte canale dedicate domeniului economic.
De asemenea, pentru a porni o afacere sau pentru a sustine un business deja existent este extrem de important sa citesti cat mai mult, sa aduni informatii cat mai detaliate despre strategiile de adaptare la situatia actuala. Gasesti pe internet o multime de articole utile, ghiduri amanuntite care iti pot ajuta afacerea in aceste vremuri incerte. OLX este un site foarte bun, unde poti gasi
informatii folositoare, care sprijina antreprenorii si care te poate ajuta sa iti imbunatatesti rezultatele in aceste timpuri de blocaj economic.
Sa obtii succesul in afaceri este un proces de durata, care implica efort, creativitate si timp. Pentru a inregistra cele mai bune rezultate, studiaza atent piata, asigura-te ca livrezi produse de calitate si adapteaza-ti strategiile conform contextului actual.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia << Monografie contabila cofetarie
Gestionarea contabila a unei cofetarii presupune o evidenta clara a tuturor operatiunilor financiare, de la achizitia ingredientelor pana la vanzarea produselor finite. Intrucat aceasta activitate implica atat productie, cat si comercializare, inregistrarile contabile trebuie sa reflecte corect toate tranzactiile, inclusiv cheltuielile, veniturile si taxele aferente. In acest articol, va prezentamdoua exemple practice de monografii contabile pentru cofetarii.Monografie contabila...
vezi AICI monografia <<