search

Doua din zece IMM-uri romanesti inchise la inceputul pandemiei au ramas inchise chiar si dupa 6 luni

Vanzare terenuri: atentie, tratamentul fiscal este diferit in functie de incadrarea acestora! Ce cota de TVA se aplica?
Pandemia de coronavirus a adus multe schimbari si restrictii care au avut un impact major asupra economiei, afectand grav multe sectoare de activitate. Transporturile, turismul si sectorul restaurantelor si ospitalitatii au avut cel mai mult de suferit in timpul pandemiei, foarte multe companii din aceste domenii fiind nevoite sa isi restranga activitatea sau chiar sa o inchida temporar. 
Companiile mici si mijlocii din Romania au fost mult mai afectate decat companiile mari: doua din zece companii inchise la inceputul pandemiei ramanand inchise chiar si dupa 6 luni. In cazul intreprinderilor mai mari, doar 13% dintre acestea au continuat sa ramana inchise, conform unui studiu realizat de Mastercard in 19 tari.
Distantarea sociala impusa de pandemie a produs modificari importante, determinandu-ne sa ne schimbam in mare masura obiceiurile si stilul de viata.
Foarte multe companii si-au incurajat angajatii sa lucreze de acasa, reusind astfel sa ii protejeze, dar si sa reduca din costuri. Insa, firmele din domeniile ce impun prezenta fizica au ramas deschise, confruntandu-se cu scaderea vanzarilor, disponibilizari sau chiar suspendarea temporara a activitatii.
Antreprenorii romani s-au straduit sa isi mentina afacerile deschise, chiar daca inregistrau rezultate proaste, fiind increzatori in redresarea rapida a situatiei economice. Multi dintre ei, insa, au preferat sa profite de situatia actuala si s-au indreptat catre mediul online.
Comertul electronic a inregistrat o crestere accelerata in ultimii ani, fiind favorizat si de contextul pandemic. Cumparatorii prefera acum sa isi achizitioneze produsele necesare de pe internet, bucurandu-se de confortul locuintei, timp nelimitat pentru selectarea produselor si de cele mai bune oferte.
Pentru ca multi au inteles avantajele vanzarilor in mediul online, piata este destul de competitiva si implica multa munca pentru a te face remarcat in fata milioanelor de cumparatori. Este important sa alegi cu atentie produsele pe care vrei sa le vinzi, dupa ce analizezi atent concurenta si preferintele cumparatorilor.
Chiar si dupa 18 luni de la inceputul pandemiei, situatia economica este instabila si imprevizibila, determinand astfel multi antreprenori sa nu isi redeschida afacerile pana nu vor avea o certitudine a redresarii economice. In special in aceasta perioada incerta este crucial sa te informezi cat mai bine despre situatia economica si financiara, atat la nivel national, cat si la nivel global. Urmareste stirile si pregateste strategia afacerii tale in functie de contextul actual. Poti urmari Wall Street pentru a fi la curent cu ultimele stiri sau alte canale dedicate domeniului economic.
De asemenea, pentru a porni o afacere sau pentru a sustine un business deja existent este extrem de important sa citesti cat mai mult, sa aduni informatii cat mai detaliate despre strategiile de adaptare la situatia actuala. Gasesti pe internet o multime de articole utile, ghiduri amanuntite care iti pot ajuta afacerea in aceste vremuri incerte. OLX este un site foarte bun, unde poti gasi informatii folositoare, care sprijina antreprenorii si care te poate ajuta sa iti imbunatatesti rezultatele in aceste timpuri de blocaj economic.
Sa obtii succesul in afaceri este un proces de durata, care implica efort, creativitate si timp. Pentru a inregistra cele mai bune rezultate, studiaza atent piata, asigura-te ca livrezi produse de calitate si adapteaza-ti strategiile conform contextului actual.


NOU: Balanta de verificare de la A la Z.
Analize, corelatii, studii de caz


Ghid practic pentru valorificarea eficienta
a informatiilor din balanta de verificare

...vezi detalii AICI >>


 
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice