Cele mai multe dintre companiile europene nu au facut suficiente eforturi pentru gestionarea mai buna a cheltuielilor de calatorie, care reprezinta, inca, un adevarat cosmar pentru multe firme, se arata intr-un studiu al Visa publicat ieri, preluat de NewsIn.
Astfel, o treime din companiile europene nu stiu ce procent din cheltuielile lor se refera la calatorii, potrivit studiului Visa, pregatit de Ipsos MORI si intitulat "Administrarea cheltuielilor de calatorie". In ciuda faptului ca acest gen de cheltuieli acopera de obicei intre 8% si 10% din totalul costurilor operationale, multe companii inca nu au facut pasii necesari pentru reactualizarea si imbunatatirea modului in care isi gestioneaza cheltuielile de calatorie. "Raportul nostru subliniaza faptul ca, pentru majoritatea companiilor, administrarea cheltuielilor de calatorie inca reprezinta un soi de cosmar, cand nu ar trebui sa fie deloc asa. In ciuda faptului ca aceste cheltuieli pentru calatorii si divertisment acopera un procent semnificativ din costurile operationale, multe companii inca nu au facut pasii necesari pentru a reactualiza si imbunatati modul in care gestioneaza acest proces", a spus vicepresedintele Visa, Luc Janssen.
Oficialii a 301 mari companii europene chestionate pentru acest studiu au recunoscut ca toate cheltuielile lor pentru calatorii si divertisment consuma resurse importante si sunt dificil de administrat, din cauza politicilor adesea fragmentate si inconsistente.
Astfel, 85% dintre companii isi produc propriile rapoarte din mai multe surse de date, iar aproape o treime (32%) inca primesc doar rapoarte pe hartie din partea furnizorilor. Administratorii companiilor au devenit atat de preocupati de aceste aspecte, incat 47% au citat cheltuielile de calatorie ca fiind o prioritate pe lista de imbunatatiri, dupa cum arata un alt sondaj recent realizat de Visa International.
Peste trei sferturi din companiile incluse in sondaj apeleaza la o agentie de voiaj, in cadrul eforturilor de administrare a cheltuielilor de calatorie. De asemenea, companiile au luat masuri de imbunatatire a procesului de administrare a cheltuielilor de calatorie prin introducerea unor conturi si carduri de plata corporative, care impreuna acopera 56% din cheltuielile de calatorie, se arata in studiu. Sondajul confirma ca Visa ar fi furnizorul preferat al unui cont pentru calatorii: doua din fiecare cinci companii (41%) sunt in favoarea sa, ceea ce reprezinta un vot de aprobare cu aproximativ 21% mai consistent decat cel acordat urmatorului furnizor preferat.
"Desi contul pentru calatorii se bucura de extrem de multa popularitate in randul companiilor care le utilizeaza - 81% au fost satisfacute de acest produs -, gradul general de informare referitor la acest tip de cont era scazut: doar o singura companie din cinci a declarat ca stia de existenta acestui produs", a mentionat Janssen.
"In mod clar, este putin probabil ca o companie sa povesteasca rivalelor sale despre o modalitate de a economisi timp si bani - poate ca acesta este motivul!", a adaugat el.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<