Firmele care aplica pentru creditele garantate de stat in programul IMM Invest nu vor mai depune declaratii pe proprie raspundere prin care sa ateste ca au fost afectate de Covid 19, iar bancile nu vor mai institui ipoteca mobiliara asupra universalitatii bunurilor companiilor beneficiare, anunta Finantele intr-o postare de pe pagina de Facebook.
Creditele acordate pentru investitii vor avea drept garantii suplimentare a garantiei acordate de stat doar asupra activelor finantate prin imprumuturile acordate, respectiv bunurile si echipamentele cumparate de companie.
De asemenea, in cazul creditelor pentru linii/capital de lucru, garantia se va constitui doar asupra conturilor deschise de beneficiarii imprumuturilor la banca titular a creditului, mai informeaza institutia.
“Astazi dimineata am depasit plafonul de 1 miliard de lei, erau aprobate 1.441 de credite, imprumuturi care au fost inregistrate inclusiv la Fondul de Garantare. In sistemul bancar sunt si mai multe credite aprobate. Dupa aceasta Ordonanta, viteza de aprobare a creditelor va creste”, a declarat ministrul Finantelor Publice, Florin Citu.
Este important de specificat si ca Guvernul a aprobat propunerea Ministerului Finantelor Publice de a elimina prevederea potrivit careia bancile puteau solicita intreprinderilor mici si mijlocii care aplicau in programul IMM Invest o declarantie pe proprie raspundere prin care sa ateste ca au fost afectate de criza COVID-19.
Ministrul Finantelor, Florin Citu, a avut in cursul saptamanii trecute o intalnire la Palatul Victoria cu reprezentantii Asociatiei Romane a Bancilor, intalnire catalogata ca fiind una istorica. Discutiile au vizat programul IMM Invest, dar si amanarea ratelor la banci. Totodata, au fost dezbatute si directiile de actiune ale unui parteneriat intre Guvern si banci pentru relansarea economica.
In prima etapa, FNGCIMM a declarat eligibile un numar de 58.525 de IMM-uri si a transmis catre cei 22 de finantatori parteneri un numar de 53.063 solicitari, respingand un numar de 132 aplicanti care nu indeplineau conditiile de eligibilitate ale programului. La data de 20 mai, un numar de 5.330 de cereri aflate in aplicatia www.imminvest.ro se aflau in diferite faze de analiza a eligibilitatii sau sunt in stadiu de solicitare clarificari.
IMM INVEST este cel mai amplu program guvernamental dedicat antreprenorilor din Romania, este un program nou si complex prin mecanismul de finantare – garantare-ajutor de stat, pe care il pune la dispozitia IMM-urilor.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia <<