search
conta.ro cauta meniu
search

Importurile asiatice sufoca porturile europene



Cele mai mari porturi europene sunt tot mai aglomerate si sunt nevoite sa livreze marfurile cu intarziere, intrucat nu au reusit sa se extinda intr-un ritm care sa corespunda cresterii rapide a importurilor din Asia, potrivit International Herald Tribune, preluata de Mediafax.
Felixstowe si Southampton din Marea Britanie, Rotterdam si Hamburg, din Olanda, respectiv Germania, printre cele mai mari porturi din Europa, au refuzat intrarea unor transporturi de marfuri in acest an, din lipsa spatiilor de depozitare. Operatorii de barje se confrunta cu intarzieri in Rotterdam, dar si in portul belgian Antwerp. Camioanele care transporta containerele de marfuri sunt nevoite, la randul lor, sa astepte ore in sir in portul din Rotterdam. Reprezentantii sectorului au spus ca singurul remediu este extinderea capacitatii terminalelor, pentru a face fata cresterii exporturilor de bunuri ale Chinei. Proiectele de dezvoltare progreseaza insa intr-un ritm inferior celui in care se dezvolta comertul. "Viitorul containerelor de marfuri care tranziteaza marile porturi europene nu este prea stralucit", a declarat Johan Blinde, director operational la biroul olandez al companiei Hanjin Shipping.
Trei sferturi din containere au intarziat in T1
Livrarile de containere vor creste, pana in 2011, cu un ritm anual de 7,8%, in timp ce capacitatea porturilor europene se va extinde cu numai 4,2%, conform datelor oferite de CLECAT, asociatia europeana pentru servicii de transport, logistica si vami. Aglomerarea porturilor europene nu a fost totusi la fel de ingrijoratoare ca situatia unor terminale din SUA, Asia sau Rusia, potrivit
CLECAT, care a avertizat insa ca tendintele nu se vor modifica in viitorul apropiat, intrucat traficul comercial se va intensifica.
In primul trimestru al anului, 73% dintre containere au sosit cu intarziere in porturile europene, din cauza suprasolicitarii docurilor, comparativ cu 45% in aceeasi perioada a anului trecut. "Comertul din Orientul Indepartat se dezvolta exponential", a declarat Jan Westerhoud, presedinte la ECT, principalul terminal pentru containere in portul Rotterdam, adaugand ca volumul semnificativ conduce la intarzieri apreciabile. Traficul containerelor cu marfuri din Rotterdam a crescut cu 15%, in 2004 si 2005, intrucat economia mondiala este tot mai dependenta de acest tip de transport, al carui cost este mai redus comparativ cu altele, dar care necesita o noua infrastructura, docuri cu apa mai adanca si spatii de depozitare mai mari.
Volumul traficului de containere a scazut in 2006 cu 4%, la Rotterdam, dar a crescut cu 10% de la inceputul acestui an. In portul Antwerp, cresterea traficului a fost, in primul trimestru, de 18%. Hamburg a raportat, pentru anul trecut, o crestere de 9,6% a traficului comercial. Pentru a face fata fluxului comercial din Asia, ECT construieste la Rotterdam doua noi terminale pentru barje si containere, dar lucrarile sunt in intarziere si ar putea fi finalizate in a doua jumatate a anului viitor, respectiv in 2009. Portul Rotterdam intentioneaza sa investeasca 2,8 mld. euro, pentru a mari cu 10% suprafetele recuperate din mare, in prezent de 10.500 ha. Proiectul a fost amanat pana in 2008, in urma unor procese legate de protectia mediului, si ar putea fi finalizat in 2012. Transportatorii considera insa ca este necesara crearea mult mai rapida a unor noi spatii de depozitare. La fel de aglomerate sunt si porturile britanice. Pentru a evita blocajele, portul francez Dunkirk si compania Eurotunnel au propus in aceasta saptamana crearea unei noi rute.

Esential pentru contabili - Monografii contabile complete



Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
TOP 12 Monografii Contabile