Dacă aveți vreun imobil cu cadre de beton armat sau caramidă arsă, conform prevederilor noului Cod Fiscal (care își așteaptă promulgarea în Senatului României), impozitul va crește la 669 ROL, iar în cazul celor cu cadre din lemn sau piatră naturală, acesta scade la 182 ROL.
În funcție de cadre...
Un imobil cu cadre din beton armat sau caramidă arsă va fi impozitat cu suma de 669 ROL, creșterea fiind de 38 ROL, de la 1 Ianuarie 2007, data presupusei stabile ratificări a Tratatului de Aderare la Uniunea Europeană (U.E.). În cazul unui imobil cu cadre din lemn sau piatră naturală, însă, impozitul pe metru pătrat va scădea pînă la 182 ROL.
Cu ce se înmulțește?
Valoarea calculată își va avea coeficienții dublați în funcție de ranguri zonale. De pildă, la o localitate de rang zero, coeficientul va crește pînă la 2,6. Persoanele fizice, pe de altă parte, vor beneficia de aplicarea cotei de 0,1%, calculata prin înmulțirea suprafeței construite cu impozitul pe metrul pătrat aferent fiecărui tip de construcție; în cazul unei clădiri hibrid (lemn plus cărămidă, de exemplu), se va impozita în funcție de materialul de construcție preponderent găsit în structura imobilului în cauză (lemnul, de exemplu). Persoanele juridice, de-asemeni, vor achita impozitul în funcție de hotărîrile Consiliului Local, de la 0,5% la 2%; în cazul unui apartament cu două camere, semicentral bucureștean, extins pe 50 de metri pătrați, impozitul poate atinge suma de 80 RON.
Anexele
Anexele vor fi calculate la 114 ROL, în funcție, desigur, de materialul de confecție; în acest caz, cele din lemn, piatră sau cărămidă nearsă vor avea un impozit de 68 ROL pe metru pătrat, pe cînd cele de la subsoluri sau mansarde, vor fi impozitate cu 75%. Dar impozitul depinde și de rangul localității în care se află imobilul în cauză, precum și de zona de reședință însăși; de la 2,60% pentru cea mai dezirabilă zonă, la 0,90% pentru cea mai indezirabilă. În cazul efectuării lucrărilor de reconstrucție la vreun imobil, se ia în calcul, evident, data în care acestea au fost (eventual) finalizate.
Dacă locuiți în imobile vaste...
Pentru imobilele extinse pe o arie de peste 150 de metri pătrați, impozitul se majorează cu 10% pe suta de metri sau pe fracțiunile acestora în plus.
http://www.cdep.ro/proiecte/2005/000/70/1/leg_pl071_05.pdf
http://www.cdep.ro/proiecte/2003/700/20/2/leg_pl722_03.pdf
http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act?ida=51719
http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act?ida=63359
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<