Lista detaliată a tuturor beneficiarilor plăților pentru agricultură și dezvoltare rurală în Uniunea Europeană va fi publicată conform noilor norme adoptate ieri de Comisia Europeană. Până la 30 aprilie 2009, numele complet al fiecărui beneficiar, precum și localitatea de care aparține acesta sau, dacă este cazul, codul poștal, vor fi publicate într-o manieră clară, armonizată pe site-urile naționale. Acestea vor include un instrument de căutare care va permite publicului să vadă ce sume a primit fiecare persoană sau societate. Sumele vor fi defalcate în plăți directe către agricultori și alte măsuri de sprijin. Pentru politica de dezvoltare rurală, cofinanțată de UE și de guvernele naționale, informațiile se vor referi atât la fondurile UE, cât și la cele naționale. Aceste informații vor fi disponibile până la data de 30 aprilie a fiecărui an pentru exercițiul financiar precedent și trebuie să rămână pe site timp de doi ani de la data publicării inițiale. În plus, CE va administra propriul site, care va include legături (links) cu fiecare site național.
"Este vorba despre banii contribuabililor, deci este foarte important ca oamenii să știe cum se cheltuiesc", a afirmat Mariann Fischer Boel, comisarul pentru agricultură și dezvoltare rurală. "Transparența trebuie, la rândul său, să îmbunătățească administrarea acestor fonduri, prin sporirea controlului public asupra modalității de cheltuire a banilor. Numai în acest mod putem garanta o dezbatere informată despre viitorul politicii agricole comune. Acest nivel de transparență este ceea ce și noi, și Parlamentul European ne-am străduit să obținem și suntem mulțumiți că am căzut de acord asupra modului de funcționare a sistemului".
Noul Regulament financiar, adoptat în 2006, stabilește principiul conform căruia statele membre trebuie să asigure publicarea unei liste cu toți beneficiarii tuturor formelor de finanțare din fondurile UE pentru agricultură și dezvoltare rurală pentru fiecare exercițiu financiar. Regulamentul Comisiei, adoptat ieri și susținut de statele membre, stabilește, în detaliu, modul în care se va face această publicare, după ce Consiliul și-a dat acordul în privința elementelor principale în noiembrie anul trecut.
Regulamentul prevede ca fiecare stat membru să își publice informațiile pe un site care să permită publicului să caute beneficiarii după nume, localitate, sumele primite, sau pe baza unei combinații a acestor trei criterii și să extragă informațiile sub forma unui singur set de date. Regulamentul cere statelor membre să informeze beneficiarii asupra faptului că datele personale vor fi făcute publice, precum și asupra drepturilor prevăzute de normele UE referitoare la protecția datelor, garantând astfel faptul că sistemul respectă cerințele privind protecția datelor.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << âMonografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia <<