Agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca si cele pentru plati si inspectie sociala proceseaza, incepand cu data de 1 aprilie, solicitarile pentru obtinerea somajului tehnic.
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat ca, incepand de miercuri, 1 aprilie, pot fi depuse cererile si declaratiile pe propria raspundere in vederea obtinerii sprijinului oferit de Guvern, pe perioada starii de urgenta, sub forma somajului tehnic.
Ministrul Muncii a dat asigurari ca toate agentiile judetene sunt pregatite sa preia si sa proceseze rapid aceste solicitari si ca se vor face eforturi in vederea achitarii sumelor solicitate de angajatori intr-un termen mai scurt de 15 zile, iar in cazul PFA, contracte de drepturi de autor, sportivi etc. se va incerca ca platile sa se faca in mai putin de 10 zile.
Asadar, angajatorii, PFA-urile, II-urile si alte categorii afectate de criza creata de coronavirus pot depune cererile pentru a obtine indemnizatia de somaj tehnic. Vom prezenta in continuare ce documente sunt necesare pentru fiecare categorie in parte.
Angajatorii vor transmite online Agentiilor Judetene de Ocupare a Fortei de Munca (AJOFM), fiecare in judetul in care are sediul social, documentele necesare pentru obtinerea fondurilor de la stat in vederea acoperirii salariilor/veniturilor angajatilor lor care se afla in somaj tehnic. Fiecare AJOFM are o adresa de email dedicata pentru preluarea documentelor: numelejudet@anofm.gov.ro (ex: braila@anofm.gov.ro).
Intr-un anunt al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale se mentioneaza ca aceste fonduri pot fi solicitate pentru angajatii cu contracte individuale de munca inregistrate in REVISAL si care au fost suspendate conform Codului Muncii – Legea nr. 53/2003, in baza art. 52 lit. c), pana la incetarea starii de urgenta provocata de COVID 19.
Documentele necesare, care se depun si se proceseaza online sunt:
- cerere;
- declaratie pe proprie raspundere;
- lista cu angajatii care intra in somaj tehnic.
Plata fondurilor guvernamentale necesare catre angajatori se va face in termen de maxim 15 zile, iar plata angajatorilor catre salariatii aflati in somaj tehnic se va efectua in 3 zile.
Institutia mai transmite ca angajatul in somaj tehnic va primi 75% din din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut, si in perioada de somaj tehnic ii vor fi achitate CAS, CASS si impozitele aferente.
Angajatorii sau angajatii care doresc sa obtina informatii suplimentare cu privire la acordarea somajului tehnic, pot apela: 021/4444-000, numar cu tarif normal.
Somaj tehnic: cum se procedeaza in cazul PFA-urilor, II-urilor si cluburilor sportive?
Tot de miercuri, 1 aprilie 2020, se pot transmite catre Agentiile Judetene pentru Plati si Inspectie Sociala (AJPIS) documentele necesare pentru obtinerea fondurilor/sprijinului financiar de la stat pentru acoperirea veniturilor urmatoarelor categorii afectate de criza COVID 19:
1. - PFA – uri;
- Intreprinderi individuale;
- Intreprinderi de familie;
- Profesii liberale.
2. Sportivii, respectiv cei cu contracte de activitate sportiva, antrenorii, arbitrii etc.
3. Persoanele fizice cu drepturi de autor si drepturi conexe (ex. scriitori, compozitori, fotografi, artisti plastici)
Conditia de baza pe care aceste categorii de persoane trebuie sa o indeplineasca pentru a beneficia de sprijinul financiar de la stat este intreruperea activitatii ca urmare a starii de urgenta determinata de COVID 19.
Documentele care trebuie depuse:
- Cerere;
- Declaratie pe proprie raspundere;
- Alte acte ce pot ajuta in solutionarea solicitarii (ex: extras de cont bancar).
Persoanele care doresc sa obtina informatii suplimentare privind obtinerea sprijinului acordat de stat prin ANPIS, pot apela urmatoarele numere de telefon: 0786.59.46.87; 0786.56.09.30; 0786.56.09.22; 0786.16.95.92; 0786.39.39.86, iar adresele de email din fiecare judet, unde pot fi trimise documentele pot fi gasite aici:
http://www.mmanpis.ro/wp-content/uploads/2020/03/EMAIL-PLATI-COVID.pdf
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale a precizat ca depunerea documentelor, pentru pentru perioada 16-31 martie 2020, se face intre 1-10 aprilie.
Cuantumul ce va fi acoperit din bugetul de stat, in cazul sportivilor este de 75% din drepturile in bani aferente contraprestatiei activitatii sportive, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<