Incepand cu 1 aprilie, angajatorii si PFA-urile pot depune cererile pentru somaj tehnic - articole conta.ro
Contabilitate � Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

Incepand cu 1 aprilie, angajatorii si PFA-urile pot depune cererile pentru somaj tehnic


  


Agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca si cele pentru plati si inspectie sociala proceseaza, incepand cu data de 1 aprilie, solicitarile pentru obtinerea somajului tehnic.
 
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat ca, incepand de miercuri, 1 aprilie, pot fi depuse cererile si declaratiile pe propria raspundere in vederea obtinerii sprijinului oferit de Guvern, pe perioada starii de urgenta, sub forma somajului tehnic. 
 
 
Ministrul Muncii a dat asigurari ca toate agentiile judetene sunt pregatite sa preia si sa proceseze rapid aceste solicitari si ca se vor face eforturi in vederea achitarii sumelor solicitate de angajatori intr-un termen mai scurt de 15 zile, iar in cazul PFA, contracte de drepturi de autor, sportivi etc.  se va incerca ca platile sa se faca in mai putin de 10 zile.
 
Asadar, angajatorii, PFA-urile, II-urile si alte categorii afectate de criza creata de coronavirus pot depune cererile pentru a obtine indemnizatia de somaj tehnic. Vom prezenta in continuare ce documente sunt necesare pentru fiecare categorie in parte.
 

Ce trebuie sa faca angajatorii ca sa obtine somaj tehnic pentru salariati?

 
Angajatorii vor transmite online Agentiilor Judetene de Ocupare a Fortei de Munca (AJOFM), fiecare in judetul in care are sediul social, documentele necesare pentru obtinerea fondurilor de la stat in vederea acoperirii salariilor/veniturilor angajatilor lor care se afla in somaj tehnic. Fiecare AJOFM are o adresa de email dedicata pentru preluarea documentelor: numelejudet@anofm.gov.ro (ex: braila@anofm.gov.ro). 
 
Intr-un anunt al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale se mentioneaza ca aceste fonduri pot fi solicitate pentru angajatii cu contracte individuale de munca inregistrate in REVISAL si care au fost suspendate conform Codului Muncii – Legea nr. 53/2003, in baza art. 52 lit. c), pana la incetarea starii de urgenta provocata de COVID 19.
 
Documentele necesare, care se depun si se proceseaza online sunt:
 
- cerere;
- declaratie pe proprie raspundere;
- lista cu angajatii care intra in somaj tehnic.
 
Plata fondurilor guvernamentale necesare catre angajatori se va face in termen de maxim 15 zile, iar plata angajatorilor catre salariatii aflati in somaj tehnic se va efectua in 3 zile.
 
Institutia mai transmite ca angajatul in somaj tehnic va primi 75% din din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut, si in perioada de somaj tehnic ii vor fi achitate  CAS, CASS si impozitele aferente.
 
Angajatorii sau angajatii care doresc sa obtina informatii suplimentare cu privire la acordarea somajului tehnic, pot apela: 021/4444-000, numar cu tarif normal.
 
 

Somaj tehnic: cum se procedeaza in cazul PFA-urilor, II-urilor si cluburilor sportive?

 
Tot de miercuri, 1 aprilie 2020, se pot transmite catre Agentiile Judetene pentru Plati si Inspectie Sociala (AJPIS) documentele necesare pentru obtinerea fondurilor/sprijinului financiar de la stat pentru acoperirea veniturilor urmatoarelor categorii afectate de criza COVID 19:
 
1. - PFA – uri;
    - Intreprinderi individuale;
    - Intreprinderi de familie;
    - Profesii liberale.
 
2. Sportivii, respectiv cei cu contracte de activitate sportiva, antrenorii, arbitrii etc.
 
3. Persoanele fizice cu drepturi de autor si drepturi conexe (ex. scriitori, compozitori, fotografi, artisti plastici)
 
Conditia de baza pe care aceste categorii de persoane trebuie sa o indeplineasca pentru a beneficia de sprijinul financiar de la stat este intreruperea activitatii ca urmare a starii de urgenta determinata de COVID 19.
 
Documentele care trebuie depuse:
 
- Cerere;
- Declaratie pe proprie raspundere;
- Alte acte ce pot ajuta in solutionarea solicitarii (ex: extras de cont bancar).
 
Persoanele care doresc sa obtina informatii suplimentare privind obtinerea sprijinului acordat de stat prin ANPIS, pot apela urmatoarele numere de telefon: 0786.59.46.87; 0786.56.09.30; 0786.56.09.22; 0786.16.95.92; 0786.39.39.86, iar adresele de email din fiecare judet, unde pot fi trimise documentele pot fi gasite aici: http://www.mmanpis.ro/wp-content/uploads/2020/03/EMAIL-PLATI-COVID.pdf
 
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale a precizat ca depunerea documentelor, pentru pentru perioada  16-31 martie 2020, se face intre 1-10 aprilie.
 
Cuantumul ce va fi acoperit din bugetul de stat, in cazul sportivilor este de 75% din drepturile in bani aferente contraprestatiei activitatii sportive, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut.
 



Registrul de Evidenta Fiscala este OBLIGATORIU

ALERTA maxima pentru PFA! Atentie la noutatile legislative!

Aflati aici mai multe detalii >>
 

Comenteaza acest articol in forum

Articol de: Victor Achim - www.conta.ro
Data: 2020-04-01
Vizualizari: 3980


  Alte ContaArticole
postat la: 2021-07-20
Perioada de inscriere a firmelor in schema de ajutor HoReCa - compensare  de 20% din diferenta de cifra de afaceri intre 2019 si 2020, va fi prelungita cu o saptamana, pana la 26 iulie 2021. Citeste mai mult ...
postat la: 2021-07-19
Activitatea de Inspectie Fiscala din cadrul AJFP Ialomita a efectuat, in luna
iunie 2021, controale la contribuabili persoane fizice si juridice.
Citeste mai mult ...
postat la: 2021-07-19
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman reaminteste
contribuabililor ca, potrivit art. IV din OUG nr. 59/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, prin derogare pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, prin derogare de la prevederile art. 8 alin. (1) din Legea nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, cu completarile ulterioare, declararea si plata impozitului
specific unor activitati, aferent semestrului I 2021, se efectueaza pana la data de 25 decembrie 2021, inclusiv.
Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special

Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


  Conta Director
  Conta Site
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2021. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services