Incepand cu data de 25 octombrie 2021, pe durata starii de alerta, accesul in incinta institutiei (sediul ONRC, sediile ORCT si sediile birourilor teritoriale), cu exceptia angajatilor, este permis doar persoanelor fizice care prezinta certificatul verde COVID-19.
Asdadar, in institutie vor avea acces doar persoanele fizice care fac dovada vaccinarii prin intermediul certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID-19, pe suport hartie sau in format electronic, dupa caz, a documentului care atesta trecerea prin boala intre a 15-a si a 180-a zi sau rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore.
In cazul persoanelor fizice provenite din state ale caror autoritati nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, dovada situatiei prevazute la pct. 1 se face prin intermediul unui document, pe suport hartie sau in format electronic, care sa ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infectia cu virusul SARS-CoV-2.
Dovada indeplinirii conditiilor prevazute la pct. 1, insotita de cartea de identitate, este prezentata agentului de paza sau, dupa caz, persoanei desemnate special in acest sens.
Prin exceptie de la prevederile pct.1, accesul in incinta institutiei este permis avocatilor aflati in exercitarea activitatilor prevazute la art. 3 din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Accesul in institutie al avocatilor aflati in exercitarea profesiei se face pe baza legitimatiei de avocat, vizata la zi, insotita de imputernicirea avocatiala;
Documentul care atesta calitatea de avocat, insotit de imputernicirea avocatiala vor fi prezentate la intrarea in institutie agentului de paza sau, dupa caz, persoanei desemnate special in acest sens.
Accesul in incinta institutiei este permis si persoanelor fizice in ziua solutionarii cererilor de inregistrare/altor cereri si care au solicitat, in mod expres, personal sau prin reprezentant, sustinerea si solutionarea cererilor de inregistrare in registrul comertului/altor cereri in audienta publica, conform dispozitiilor art.7 alin.(1) din OUG nr. 116/2009 pentru instituirea unor masuri privind activitatea de inregistrare in registrul comertului, aprobata, cu modificari si completari prin Legea nr.84/2010, modificata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 85/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, prin exceptie de la obligatia de a prezenta dovada vaccinarii impotriva virusului SARS-COV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii cu virusul SARS-CoV-2.
Accesul in institutie al persoanelor fizice definite la punctul 7 se face prin confruntarea numarului de inregistrare pe care persoana fizica il va prezenta agentului de paza sau, dupa caz, persoanei desemnate special in acest sens, cu inscrierea in lista de audiente publice aferenta zilei stabilite pentru sustinerea si solutionarea cererilor de inregistrare in registrul comertului/altor cereri in audienta publica, conform dispozitiilor art.7 alin.(1) din OUG nr. 116/2009 pentru instituirea unor masuri privind activitatea de inregistrare in registrul comertului, aprobata, cu modificari si completari prin Legea nr.84/2010, modificata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 85/2010, cu modificarile si completarile ulterioare.
Persoanele fizice care nu fac dovada vaccinarii impotriva virusului SARS-COV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, nu prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv, care nu fac dovada ca se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii cu virusul SARS-CoV-2, au posibilitatea utilizarii mijloacelor electronice (portalul de servicii - https://portal.onrc.ro) si prin corespondenta (e-mail, posta, curier), in acord cu dispozitiile art. 26 din OUG nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative, astfel cum se aplica potrivit prevederilor art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.195/2020 privind masuri in domeniul registrului comertului, aprobata prin Legea nr. 206/19.07.2021.
Verificarea indeplinirii conditiilor prevazute la pct.1 se face de catre agentul de paza sau persoana desemnata special in acest sens, prin scanarea codului QR de pe certificatul digital al Uniunii Europene privind COVID-19 folosind sectiunea „Verificare reguli interne” din aplicatia mobila „Check DCC” pentru verificarea autenticitatii, valabilitatii si integritatii certificatului, fara a se retine niciun fel de date sau informatii din certificatul verificat.
In cazul persoanelor fizice prevazute la pct. 2 agentul de paza sau persoana desemnata special in acest sens va verifica existenta dovezii care sa ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infectia cu virusul SARS-CoV-2 a acestor persoane, pe suport hartie sau in format electronic, in functie de modalitatea prezentata.
Masurile dispuse pana in prezent pentru prevenirea si combaterea raspandirii virusului SARS-CoV-2 se aplica in continuare in mod corespunzator.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<