search
conta.ro cauta meniu
search

Marius Sorin Bota: "Multe rele pornesc din interiorul CNADNR!"



Prezent ieri la un forum despre infrastructura rutieră din țara noastră, Marius Sorin Bota, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului, a criticat activitatea CNADNR, spunând că multe rele pornesc din companie. Bota s-a arătat nemulțumit că Mihai Grecu (n.r.-actualul președinte al CNADNR) critică eșecul din ultimii trei ani al companiei, deși nu a fost implicat în această perioadă. "Factorul politic a determinat să nu avem autostrăzi. Finanțările erau negociate, dar conducerea politică a decis să abandoneze proiectele", a mai spus Bota. Fostul secretar de stat s-a arătat nemulțumit de ideea de a construi autostrăzi în funcție de traficul înregistrat. El a spus că autostrăzile în sine vor genera traficul. În ceea ce privește alegerea ofertelor de construcție a autostrăzilor, Bota a arătat că s-a aplicat "principiul celei mai ieftine oferte". "Nimeni nu abordează sectorul transporturilor din punct de vedere corect și planificat. După aproape trei ani, se revine la ideea parteneriatelor public-privat, dar de această dată contractele se fac la preț dublu. Poziția dl. Grecu este strâns legată de factorul politic". Fostul secretar de stat și-a exprimat nemulțumirea că la capitolul exproprieri au fost implicate prea puține firme de avocatură, mai ales "cele apropiate casei". Referitor la finanțarea construcției drumurilor expres, Bota a spus că dacă acest lucru nu va fi rezolvat ne vom trezi că suntem eliminați.
Mihai Grecu, președinte CNADNR: "Nu vom construi drumuri expres cu bani de la buget"
Întrebat de modul de finanțare a drumurilor expres, Mihai Grecu a declarat pentru Curierul Național că s-au alocat bani pentru studiile de fezabilitate de la bugetul de stat, dar finanțarea propriu-zisă a acestor tipuri de drumuri va fi făcută cu bani proveniți din afara bugetului de stat. "Nu vom greva bugetul de stat cu bani pentru programul construcției drumurilor expres", a spus președintele CNADNR. "Vom ști o sumă preliminară după ce vom face licitațiile pentru construcția acestor tipuri de drumuri. Licitațiile vor fi făcute în sistemul «design build», și practic fiecare companie va veni cu avantajul său competitiv. Poate vor găsi soluții tehnice să realizeze mai ieftin proiectul decât s-a propus inițial în studiul de fezabilitate". Deși Radu Berceanu menționa cu ceva timp în urmă că Uniunea Europenă este împotriva construcției drumurilor expres, Mihai Grecu s-a arătat total împotriva acestei afirmații.  "Este o prostie. Nu sunt de acord cu această afirmație", a spus președintele CNADNR. Cu toate acestea, nu s-a arătat împotriva finanțării eventualelor proiecte de construcție a drumurilor expres cu fonduri europene. "Nu are nicio legătură una cu alta", ne-a explicat Grecu.
Firmele Heider și Inoxa sunt primele pe "lista neagră" a lui Grecu
Acum ceva timp în urmă, Mihai Grecu spunea că va întocmi o listă neagră a proiectanților, consultanților și constructorilor care au fost contractați pentru construirea Autostrăzii București - Ploiești și care nu și-au respectat contractele. Întrebat de această listă, președintele CNADNR a spus, pentru Curierul Național, că se lucrează încă la ea. "Primii pe listă sunt Heider și Inoxa (n.r.-firma spaniolă de consultanță Inoxa și firma de consultanță Heider). Le-am reziliat contractele, iar acum ne concentrăm pe consultanți și proiectanți. Aceștia fac mai mult rău decât constructorii. Dacă ar fi să fim exigenți, cam 10% dintre consultanți ar rămâne în afara listei întocmite de noi", a spus Grecu.

Esential pentru contabili - Monografii contabile complete



Noutati contabile 1748725200
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
TOP 12 Monografii Contabile