Companiile de construcții din România găsesc cu dificultate personal calificat, chiar dacă asigură salarii la niveluri apropiate de cele din Uniunea Europeană, iar necesarul de forță de muncă se ridică la 200.000-300.000 de persoane, a declarat ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Locuințelor, Laszlo Borbely. "În momentul de față, industria construcțiilor are un deficit de muncitori care se ridică la o treime din totalul forței de muncă din sector", ne-a spus Laurențiu Plosceanu, președintele Asociației Române a Antreprenorilor de Construcții. Singura soluție pentru acoperirea golului de personal este "corelarea salariilor din construcții cu cele din Europa Centrală, altfel, deficitul de forță de muncă s-ar putea adânci. Avem de recuperat un decalaj salarial de 300 de euro", a încheiat Plosceanu. "În ultimii ani, domeniul construcțiilor a crescut foarte mult, ajungând ca anul trecut valoarea pieței să se majoreze cu 17-18%, iar în primele șase-șapte luni ale acestui an cu 30%. Și în aceste condiții, sunt unele probleme cu care firmele de construcții se confruntă, una dintre cele mai acute fiind lipsa forței de muncă", a afirmat ministrul. El a menționat că firmele de construcții din București și din orașele mari acuză dificultăți în găsirea de angajați, chiar dacă asigură un salariu apropiat de nivelul din Uniunea Europeană. "Este greu să găsim forță de muncă calificată, pe piața muncii fiind nevoie de 200-300.000 de persoane care să lucreze în domeniul construcțiilor și nu îi avem", a spus Borbely.
Asocierea, drumul către licitații
Totodată, ministrul Dezvoltării a recomandat încă o dată firmelor din domeniul construcțiilor să se asocieze în vederea participării la licitațiile pentru proiectele mari de investiții. "S-a pornit deja acest proces la nivelul Bucureștiului și în zona de sud a țării. Firmele importante din aceste zone s-au asociat pentru a putea câștiga licitații. Din câte știu, săptămâna viitoare se va stabili o astfel de asociere și între mai multe firme din zona Transilvaniei", a adăugat Borbely. Totodată, Borbely a spus că în perioada următoare va fi introdus un sistem de certificare a firmelor de construcții. El a menționat că există deja un concept care a fost discutat cu patronatele și firmele din domeniul construcțiilor.
Noua lege a achizițiilor publice
Într-o altă ordine de idei, Borbely a anunțat că legea achizițiilor publice va fi modificată săptămâna viitoare, iar schimbările vizează în principal reducerea termenelor, inclusiv cele legate de soluționarea contestațiilor. "Vom umbla la reducerea termenelor, precum și la prevederile care privesc contestațiile. Dorim să nu se mai tărăgăneze licitațiile din cauza termenelor și contestațiilor", a afirmat ministrul. El a menționat că în România trebuie realizate multe proiecte de investiții și de aceea este nevoie de modificarea legislației din domeniul achizițiilor publice.
Premierul Călin Popescu Tăriceanu a declarat în luna august că Guvernul se va consulta cu experții Comisiei Europene asupra modificărilor privind derularea procedurilor de achiziție publică prin care se intenționează reducerea termenelor de soluționare a contestațiilor formulate la licitații. Proiectul de modificare a Ordonanței de Urgență 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, prezentat, în luna iunie, la Palatul Victoria, reduce perioada de așteptare între anunțul rezultatului licitației și încheierea contractului de la 15 la 10 zile, pentru contractele cu o valoare estimată mai mare decât echivalentul în lei a 125.000 euro, și de la 7 la 5 zile pentru contractele cu o valoare mai mică sau egală cu acest nivel. Procedurile de licitație vor putea continua dacă participanții contestă rezultatul doar pentru un lot din mai multe oferte, iar firmele care nu notifică autoritatea contractantă asupra faptului că au formulat o contestație vor fi sancționate.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << âRentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<