Companiile de construcții din România găsesc cu dificultate personal calificat, chiar dacă asigură salarii la niveluri apropiate de cele din Uniunea Europeană, iar necesarul de forță de muncă se ridică la 200.000-300.000 de persoane, a declarat ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Locuințelor, Laszlo Borbely. "În momentul de față, industria construcțiilor are un deficit de muncitori care se ridică la o treime din totalul forței de muncă din sector", ne-a spus Laurențiu Plosceanu, președintele Asociației Române a Antreprenorilor de Construcții. Singura soluție pentru acoperirea golului de personal este "corelarea salariilor din construcții cu cele din Europa Centrală, altfel, deficitul de forță de muncă s-ar putea adânci. Avem de recuperat un decalaj salarial de 300 de euro", a încheiat Plosceanu. "În ultimii ani, domeniul construcțiilor a crescut foarte mult, ajungând ca anul trecut valoarea pieței să se majoreze cu 17-18%, iar în primele șase-șapte luni ale acestui an cu 30%. Și în aceste condiții, sunt unele probleme cu care firmele de construcții se confruntă, una dintre cele mai acute fiind lipsa forței de muncă", a afirmat ministrul. El a menționat că firmele de construcții din București și din orașele mari acuză dificultăți în găsirea de angajați, chiar dacă asigură un salariu apropiat de nivelul din Uniunea Europeană. "Este greu să găsim forță de muncă calificată, pe piața muncii fiind nevoie de 200-300.000 de persoane care să lucreze în domeniul construcțiilor și nu îi avem", a spus Borbely.
Asocierea, drumul către licitații
Totodată, ministrul Dezvoltării a recomandat încă o dată firmelor din domeniul construcțiilor să se asocieze în vederea participării la licitațiile pentru proiectele mari de investiții. "S-a pornit deja acest proces la nivelul Bucureștiului și în zona de sud a țării. Firmele importante din aceste zone s-au asociat pentru a putea câștiga licitații. Din câte știu, săptămâna viitoare se va stabili o astfel de asociere și între mai multe firme din zona Transilvaniei", a adăugat Borbely. Totodată, Borbely a spus că în perioada următoare va fi introdus un sistem de certificare a firmelor de construcții. El a menționat că există deja un concept care a fost discutat cu patronatele și firmele din domeniul construcțiilor.
Noua lege a achizițiilor publice
Într-o altă ordine de idei, Borbely a anunțat că legea achizițiilor publice va fi modificată săptămâna viitoare, iar schimbările vizează în principal reducerea termenelor, inclusiv cele legate de soluționarea contestațiilor. "Vom umbla la reducerea termenelor, precum și la prevederile care privesc contestațiile. Dorim să nu se mai tărăgăneze licitațiile din cauza termenelor și contestațiilor", a afirmat ministrul. El a menționat că în România trebuie realizate multe proiecte de investiții și de aceea este nevoie de modificarea legislației din domeniul achizițiilor publice.
Premierul Călin Popescu Tăriceanu a declarat în luna august că Guvernul se va consulta cu experții Comisiei Europene asupra modificărilor privind derularea procedurilor de achiziție publică prin care se intenționează reducerea termenelor de soluționare a contestațiilor formulate la licitații. Proiectul de modificare a Ordonanței de Urgență 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, prezentat, în luna iunie, la Palatul Victoria, reduce perioada de așteptare între anunțul rezultatului licitației și încheierea contractului de la 15 la 10 zile, pentru contractele cu o valoare estimată mai mare decât echivalentul în lei a 125.000 euro, și de la 7 la 5 zile pentru contractele cu o valoare mai mică sau egală cu acest nivel. Procedurile de licitație vor putea continua dacă participanții contestă rezultatul doar pentru un lot din mai multe oferte, iar firmele care nu notifică autoritatea contractantă asupra faptului că au formulat o contestație vor fi sancționate.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << âMonografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia <<