Companiile de construcții din România găsesc cu dificultate personal calificat, chiar dacă asigură salarii la niveluri apropiate de cele din Uniunea Europeană, iar necesarul de forță de muncă se ridică la 200.000-300.000 de persoane, a declarat ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Locuințelor, Laszlo Borbely. "În momentul de față, industria construcțiilor are un deficit de muncitori care se ridică la o treime din totalul forței de muncă din sector", ne-a spus Laurențiu Plosceanu, președintele Asociației Române a Antreprenorilor de Construcții. Singura soluție pentru acoperirea golului de personal este "corelarea salariilor din construcții cu cele din Europa Centrală, altfel, deficitul de forță de muncă s-ar putea adânci. Avem de recuperat un decalaj salarial de 300 de euro", a încheiat Plosceanu. "În ultimii ani, domeniul construcțiilor a crescut foarte mult, ajungând ca anul trecut valoarea pieței să se majoreze cu 17-18%, iar în primele șase-șapte luni ale acestui an cu 30%. Și în aceste condiții, sunt unele probleme cu care firmele de construcții se confruntă, una dintre cele mai acute fiind lipsa forței de muncă", a afirmat ministrul. El a menționat că firmele de construcții din București și din orașele mari acuză dificultăți în găsirea de angajați, chiar dacă asigură un salariu apropiat de nivelul din Uniunea Europeană. "Este greu să găsim forță de muncă calificată, pe piața muncii fiind nevoie de 200-300.000 de persoane care să lucreze în domeniul construcțiilor și nu îi avem", a spus Borbely.
Asocierea, drumul către licitații
Totodată, ministrul Dezvoltării a recomandat încă o dată firmelor din domeniul construcțiilor să se asocieze în vederea participării la licitațiile pentru proiectele mari de investiții. "S-a pornit deja acest proces la nivelul Bucureștiului și în zona de sud a țării. Firmele importante din aceste zone s-au asociat pentru a putea câștiga licitații. Din câte știu, săptămâna viitoare se va stabili o astfel de asociere și între mai multe firme din zona Transilvaniei", a adăugat Borbely. Totodată, Borbely a spus că în perioada următoare va fi introdus un sistem de certificare a firmelor de construcții. El a menționat că există deja un concept care a fost discutat cu patronatele și firmele din domeniul construcțiilor.
Noua lege a achizițiilor publice
Într-o altă ordine de idei, Borbely a anunțat că legea achizițiilor publice va fi modificată săptămâna viitoare, iar schimbările vizează în principal reducerea termenelor, inclusiv cele legate de soluționarea contestațiilor. "Vom umbla la reducerea termenelor, precum și la prevederile care privesc contestațiile. Dorim să nu se mai tărăgăneze licitațiile din cauza termenelor și contestațiilor", a afirmat ministrul. El a menționat că în România trebuie realizate multe proiecte de investiții și de aceea este nevoie de modificarea legislației din domeniul achizițiilor publice.
Premierul Călin Popescu Tăriceanu a declarat în luna august că Guvernul se va consulta cu experții Comisiei Europene asupra modificărilor privind derularea procedurilor de achiziție publică prin care se intenționează reducerea termenelor de soluționare a contestațiilor formulate la licitații. Proiectul de modificare a Ordonanței de Urgență 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, prezentat, în luna iunie, la Palatul Victoria, reduce perioada de așteptare între anunțul rezultatului licitației și încheierea contractului de la 15 la 10 zile, pentru contractele cu o valoare estimată mai mare decât echivalentul în lei a 125.000 euro, și de la 7 la 5 zile pentru contractele cu o valoare mai mică sau egală cu acest nivel. Procedurile de licitație vor putea continua dacă participanții contestă rezultatul doar pentru un lot din mai multe oferte, iar firmele care nu notifică autoritatea contractantă asupra faptului că au formulat o contestație vor fi sancționate.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<