Cele patru mari confederații sindicale amenință cu proteste dacă, în urma discuțiilor cu partidele politice privind bugetul de stat pe 2008, forma acestuia nu va fi îmbunătățită în avantajul salariaților. Președintele Blocului Național Sindical (BNS), Dumitru Costin, a declarat miercuri, în cadrul unei conferințe de presă, că patru confederații sindicale, respectiv cea pe care o conduce, Cartel Alfa, CNSLR Frăția și CSDR, vor începe demersurile pentru organizarea de acțiuni de protest, începând cu pichetarea sediului Parlamentului României. De asemenea, sindicatele au în vedere organizarea unei greve de avertisment de două ore la nivel național, urmând ca data întreruperii lucrului să fie stabilită după finalizarea consultării organizațiilor membre. "Vom avea mâine la ora 12 (n.r.: astăzi) o întâlnire cu ministrul Muncii, Paul Păcuraru, în care vom discuta bugetul de stat", a spus Dumitru Costin. "Atât timp cât se va discuta bugetul la comisii și la plen, o să dublăm acțiunea noastră de lobby asupra reprezentanților partidelor politice parlamentare cu proteste de stradă. Nu o să discriminăm pe nimeni", a spus liderul sindical. "O să discutăm și cu PNL-ul, UDMR-ul , PSD-ul, PD-ul, cu toată lumea. Dacă vedem că lucrurile se îngroașă, vom organiza acțiuni stradale de mai mare amploare. Întrebat pe câte organizații sindicale se bazează în organizarea manifestărilor stradale, Dumitru Costin a refuzat să facă prognoze, dar a spus că acțiunile se vor desfășura concomitent. "Nicio confederație sindicală nu va merge mai la stânga sau mai la dreapta. Toți vom fi uniți în demersurile și acțiunile noastre". Costin consideră că actualul Guvern a ratat un moment extraordinar. "Dacă înțelegea că trebuia să își ia aliați partenerii sociali, chema sindicatul și patronatele la ministere. Era un element de strategie la care au renunțat conștient sau inconștient", a ținut să precizeze liderul sindical.
Bugetul este ostil salariaților
În opinia sindicaliștilor, actuala formă a bugetului aduce grave prejudicii lucrătorilor României, încurajând exodul forței de muncă spre exterior.
"Vor exista foarte mulți salariați plătiți cu salariul minim și o discrepanță importantă în raportul salariu minim - salariu mediu", a precizat Costin. Sindicaliștii consideră că prin reducerile succesive ale contribuțiilor sociale, salariații vor fi nevoiți să suporte în cursul anului 2008 o creștere a fiscalității și pierderea unor drepturi pentru care au cotizat timp de doi ani de zile. În ceea ce privește sistemul de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale, sindicatele susțin că acesta este practic desființat, deși condițiile de muncă nu se îmbunătățesc. Fondul pentru accidentele de muncă și boli profesionale ar fi trebuit să înceapă să plătească din 2008 indemnizații și servicii de sănătate celor care au suferit un accident de muncă sau au contractat o boală profesională.
Timp de doi ani au fost colectate contribuții pentru a crea infrastructura necesară acestui sistem iar acum, prin reducerea contribuțiilor de la 0,5% la 0,04%, tot demersul este aruncat în derizoriu, se arată în comunicatul sindicatelor.
Reducerea contribuțiilor la fondul de șomaj cu 67% (contribuția angajatului se va reduce de la 1% la 0,5%, iar cea a angajatorului de la 2% la 0,5%) se face în detrimentul salariaților. Șomajul pe termen lung, numărul mare al persoanelor aflate în forme precare de ocupare, șomajul în rândul tinerilor și al persoanelor de peste 30 de ani sunt probleme ce nu se pot rezolva fără fonduri și măsuri active.
În același comunicat se arată că nivelul prestațiilor sociale a fost înghețat la valoarea din 2007 (cu excepția majorării pensiilor, element ce a stat la baza construcției bugetului) sau chiar reduse, cum este cazul finanțării persoanelor cu handicap. Asistența socială a fost prevăzută doar cu unele creșteri la nivelul ratei inflației. Costin a precizat că reprezentanții salariaților vor începe joi discuțiile cu partidele politice pe tema bugetului, aceștia fiind nemulțumiți de faptul că prin reducerile succesive ale contribuțiilor sociale s-a dat peste cap raportul firesc, și anume o treime - angajat, două treimi - angajator. Organizațiile sindicale sunt nemulțumite și de faptul că Guvernul a stabilit salariul minim pe economie pe 2008 la nivelul de 450 de lei, cu doar doi la sută mai mare decât salariul minim prevăzut prin contractul colectiv de muncă de anul trecut, deși se angajase în 2006, în fața Parlamentului, la un nivel al salariului minim de 654 de lei în 2008. Pe de altă parte, România s-a angajat politic în fața forurilor Uniunii Europene să ajusteze diferența între salariul minim și cel mediu pe economie, astfel încât să se ajungă ca salariul minim să reprezinte 60 la sută din salariul mediu. În momentul de față sunt discrepanțe foarte mari. Acum, acest raport, în loc să crească, a scăzut sub 30 la sută", a precizat președintele Blocului Național Sindical, Dumitru Costin. Guvernul a aprobat în ședința de săptămâna trecută, proiectul de buget pe 2008. Legile bugetului de stat și a bugetului asigurărilor sociale de stat pe 2008 au fost depuse la Parlament, urmând ca din 27 noiembrie să intre în plenul reunit. Dumitru Costin a criticat aspru și proiectul de lege al investițiilor care urmează să fie dezbătut în Parlament începând cu luna noiembrie.
Dumitru Costin: "CES nu funcționează în România"
Președintele BNS a recunoscut în aceeași conferință de presă că CES (Consiliul Economic și Social) nu funcționează în țara noastră, așa cum se întâmplă în străinătate. "Angajatorii străini plătesc decent forța de muncă, a spus Costin. La noi managementul este foarte slab, iar fondurile structurale de care avem posibilitatea să ne folosim nu sunt exploatate pe partea resurselor umane.
În cadrul ministerelor s-a dezvoltat un soi de inhibiții, multe inițiative sunt stopate și ne îndreptăm spre un stat de tip polițienesc".
Sindicatele sunt nemulțumite de faptul că dialogul social nu funcționează în România, iar Consiliul Economic și Social nu are rolul pe care toate CES-urile europene îl au, acela de a stabili dialogul tripartit între guvern, sindicate și patronate.
Consiliul Economic și Social, înființat în baza unei Legi adoptate în 1997, este o organizație tripartită constituită pentru dialogul social la nivel național, având drept principală atribuție evaluarea și avizarea (pozitivă sau negativă), înainte de aprobare, a proiectelor de acte normative privind măsuri economice și sociale cu impact major. De anul trecut, acesta funcționează fără să aibă un președinte.
În luna iunie a anului trecut, Guvernul a decis ca CES să aibă dreptul să participe la lucrările Consiliului Economic și Social European cu câte cinci reprezentanți ai organizațiilor sindicale și patronale reprezentative la nivel național.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << âMonografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia <<