Cele patru mari confederații sindicale amenință cu proteste dacă, în urma discuțiilor cu partidele politice privind bugetul de stat pe 2008, forma acestuia nu va fi îmbunătățită în avantajul salariaților. Președintele Blocului Național Sindical (BNS), Dumitru Costin, a declarat miercuri, în cadrul unei conferințe de presă, că patru confederații sindicale, respectiv cea pe care o conduce, Cartel Alfa, CNSLR Frăția și CSDR, vor începe demersurile pentru organizarea de acțiuni de protest, începând cu pichetarea sediului Parlamentului României. De asemenea, sindicatele au în vedere organizarea unei greve de avertisment de două ore la nivel național, urmând ca data întreruperii lucrului să fie stabilită după finalizarea consultării organizațiilor membre. "Vom avea mâine la ora 12 (n.r.: astăzi) o întâlnire cu ministrul Muncii, Paul Păcuraru, în care vom discuta bugetul de stat", a spus Dumitru Costin. "Atât timp cât se va discuta bugetul la comisii și la plen, o să dublăm acțiunea noastră de lobby asupra reprezentanților partidelor politice parlamentare cu proteste de stradă. Nu o să discriminăm pe nimeni", a spus liderul sindical. "O să discutăm și cu PNL-ul, UDMR-ul , PSD-ul, PD-ul, cu toată lumea. Dacă vedem că lucrurile se îngroașă, vom organiza acțiuni stradale de mai mare amploare. Întrebat pe câte organizații sindicale se bazează în organizarea manifestărilor stradale, Dumitru Costin a refuzat să facă prognoze, dar a spus că acțiunile se vor desfășura concomitent. "Nicio confederație sindicală nu va merge mai la stânga sau mai la dreapta. Toți vom fi uniți în demersurile și acțiunile noastre". Costin consideră că actualul Guvern a ratat un moment extraordinar. "Dacă înțelegea că trebuia să își ia aliați partenerii sociali, chema sindicatul și patronatele la ministere. Era un element de strategie la care au renunțat conștient sau inconștient", a ținut să precizeze liderul sindical.
Bugetul este ostil salariaților
În opinia sindicaliștilor, actuala formă a bugetului aduce grave prejudicii lucrătorilor României, încurajând exodul forței de muncă spre exterior.
"Vor exista foarte mulți salariați plătiți cu salariul minim și o discrepanță importantă în raportul salariu minim - salariu mediu", a precizat Costin. Sindicaliștii consideră că prin reducerile succesive ale contribuțiilor sociale, salariații vor fi nevoiți să suporte în cursul anului 2008 o creștere a fiscalității și pierderea unor drepturi pentru care au cotizat timp de doi ani de zile. În ceea ce privește sistemul de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale, sindicatele susțin că acesta este practic desființat, deși condițiile de muncă nu se îmbunătățesc. Fondul pentru accidentele de muncă și boli profesionale ar fi trebuit să înceapă să plătească din 2008 indemnizații și servicii de sănătate celor care au suferit un accident de muncă sau au contractat o boală profesională.
Timp de doi ani au fost colectate contribuții pentru a crea infrastructura necesară acestui sistem iar acum, prin reducerea contribuțiilor de la 0,5% la 0,04%, tot demersul este aruncat în derizoriu, se arată în comunicatul sindicatelor.
Reducerea contribuțiilor la fondul de șomaj cu 67% (contribuția angajatului se va reduce de la 1% la 0,5%, iar cea a angajatorului de la 2% la 0,5%) se face în detrimentul salariaților. Șomajul pe termen lung, numărul mare al persoanelor aflate în forme precare de ocupare, șomajul în rândul tinerilor și al persoanelor de peste 30 de ani sunt probleme ce nu se pot rezolva fără fonduri și măsuri active.
În același comunicat se arată că nivelul prestațiilor sociale a fost înghețat la valoarea din 2007 (cu excepția majorării pensiilor, element ce a stat la baza construcției bugetului) sau chiar reduse, cum este cazul finanțării persoanelor cu handicap. Asistența socială a fost prevăzută doar cu unele creșteri la nivelul ratei inflației. Costin a precizat că reprezentanții salariaților vor începe joi discuțiile cu partidele politice pe tema bugetului, aceștia fiind nemulțumiți de faptul că prin reducerile succesive ale contribuțiilor sociale s-a dat peste cap raportul firesc, și anume o treime - angajat, două treimi - angajator. Organizațiile sindicale sunt nemulțumite și de faptul că Guvernul a stabilit salariul minim pe economie pe 2008 la nivelul de 450 de lei, cu doar doi la sută mai mare decât salariul minim prevăzut prin contractul colectiv de muncă de anul trecut, deși se angajase în 2006, în fața Parlamentului, la un nivel al salariului minim de 654 de lei în 2008. Pe de altă parte, România s-a angajat politic în fața forurilor Uniunii Europene să ajusteze diferența între salariul minim și cel mediu pe economie, astfel încât să se ajungă ca salariul minim să reprezinte 60 la sută din salariul mediu. În momentul de față sunt discrepanțe foarte mari. Acum, acest raport, în loc să crească, a scăzut sub 30 la sută", a precizat președintele Blocului Național Sindical, Dumitru Costin. Guvernul a aprobat în ședința de săptămâna trecută, proiectul de buget pe 2008. Legile bugetului de stat și a bugetului asigurărilor sociale de stat pe 2008 au fost depuse la Parlament, urmând ca din 27 noiembrie să intre în plenul reunit. Dumitru Costin a criticat aspru și proiectul de lege al investițiilor care urmează să fie dezbătut în Parlament începând cu luna noiembrie.
Dumitru Costin: "CES nu funcționează în România"
Președintele BNS a recunoscut în aceeași conferință de presă că CES (Consiliul Economic și Social) nu funcționează în țara noastră, așa cum se întâmplă în străinătate. "Angajatorii străini plătesc decent forța de muncă, a spus Costin. La noi managementul este foarte slab, iar fondurile structurale de care avem posibilitatea să ne folosim nu sunt exploatate pe partea resurselor umane.
În cadrul ministerelor s-a dezvoltat un soi de inhibiții, multe inițiative sunt stopate și ne îndreptăm spre un stat de tip polițienesc".
Sindicatele sunt nemulțumite de faptul că dialogul social nu funcționează în România, iar Consiliul Economic și Social nu are rolul pe care toate CES-urile europene îl au, acela de a stabili dialogul tripartit între guvern, sindicate și patronate.
Consiliul Economic și Social, înființat în baza unei Legi adoptate în 1997, este o organizație tripartită constituită pentru dialogul social la nivel național, având drept principală atribuție evaluarea și avizarea (pozitivă sau negativă), înainte de aprobare, a proiectelor de acte normative privind măsuri economice și sociale cu impact major. De anul trecut, acesta funcționează fără să aibă un președinte.
În luna iunie a anului trecut, Guvernul a decis ca CES să aibă dreptul să participe la lucrările Consiliului Economic și Social European cu câte cinci reprezentanți ai organizațiilor sindicale și patronale reprezentative la nivel național.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << âRentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<