In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr.274/12 aprilie 2016, a fost publicat OPANAF 1164/2016 pentru modificarea Procedurii de publicare a listei debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante, precum si cuantumul acestor obligatii, aprobata prin OPANAF nr.558/2016. Actul normativ mentionat a intrat in vigoare la data publicarii. Potrivit procedurii aprobate, in lista datornicilor la bugetul de stat se afla si debitorii persoane fizice, nu doar persoanele juridice, ca pana anul acesta.
In vederea descurajarii acumularii de arierate bugetare de catre contribuabili, organele fiscale centrale publica pe pagina de internet proprie a ANAF lista debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante, precum si cuantumul acestor obligatii, pentru fiecare buget administrat de organele fiscale centrale.
Lista se publica trimestrial, pana in ultima zi a primei luni din trimestrul urmator celui de raportare si cuprinde obligatiile fiscale restante, peste un anumit plafon, la sfarsitului trimestrului si neachitate la data publicarii listei.
Inainte de publicare, obligatiile fiscale restante se notifica debitorilor. Nu fac obiectul publicarii obligatiile fiscale restante al caror cuantum total este sub urmatoarele plafoane:
a) 100.000 lei pentru contribuabilii mari (plafonul anterior fiind de 1.500 lei)
b) 50.000 lei pentru contribuabilii mijlocii (plafonul anterior fiind de 1.000 lei)
c) 10.000 lei pentru celelalte categorii, inclusiv pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere (plafonul anterior fiind de 500 lei)
d) 1.500 lei in cazul debitorilor persoane fizice, altele decat cele de la litera c) (plafonul anterior fiind de 100 lei)
Atentie! In ceea ce priveste persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, lista va cuprinde atat informatii referitoare la obligatiile fiscale restante datorate de persoana fizica, precum si obligatiile fiscale datorate din desfasurarea de activitati economice in mod independent sau exercitarea de profesii libere.
Organul fiscal trimite o notificare, pana la data de 15 a primei luni din trimestrul urmator celui de raportare, cu privire la obligatiile fiscale restante.
De anul acesta, notificarea in ceea ce priveste obligatiile fiscale ale sediilor secundare platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor se adreseaza persoanei in structura careia acestea functioneaza.
in cazul in care exista neconcordante intre evidenta debitorilor si sumele cuprinse in notificari, punerea de acord asupra acestora se realizeaza in termen de 5 zile de la data notificarii. in caz contrar,obligatiile fiscale restante se publica asa cum au fost mentionate in notificare, sau cele ramase nestinse la data publicarii, dupa caz.
In termen de 15 zile de la achitarea integrala a obligatiilor fiscale datorate, organul fiscal central opereaza, din oficiu, modificarile pentru fiecare debitor care si-a achitat aceste obligatii, in sensul eliminarii din lista.
Potrivit actului normativ, obligatiile fiscale restante sunt:
- obligatii fiscale pentru care s-a implinit scadenta sau termenul de plata;
- diferentele de obligatii fiscale principale si accesorii stabilite prin decizie de impunere, chiar daca pentru acestea nu s-a implinit termenul de plata prevazut la art.156 alin.(1) din Codul de procedura fiscala.
In acelasi timp, actul normativ mentioneaza si tipurile de obligatii fiscale care nu sunt considerate obligatii fiscale restante, astfel:
- obligatiile fiscale pentru care s-au acordat si sunt in derulare inlesniri la plata, potrivit legii, daca pentru acestea nu s-a implinit termenul de plata prevazut in actul de acordare a inlesnirii;
- obligatiile fiscale stabilite in acte administrativ fiscale a caror executare este suspendata in conditiile Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
- obligatiile fiscale cu termene de plata viitoare stabilite in planul de reorganizare judiciara aprobat in conditiile legii.
Sursa: Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Galati
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<