Numărul mare al falimentelor din ultimele luni se explică prin concurența foarte mare apărută odată cu intrarea României în spațiul comunitar, a declarat Ovidiu Nicolescu, președintele Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), potrivit NewsIn. Potrivit acestuia, efectele alinierii României la normele UE asupra firmelor nu se văd imediat după integrare, ci pe durata a peste doi ani de zile.
Potrivit datelor Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC), peste 7.000 de falimente au fost înregistrate în perioada ianuarie - mai 2008, ceea ce reprezintă aproximativ 70% din numărul de falimente înregistrate pe tot anul 2007. "Aceste falimente nu ne iau prin surprindere, ele reprezentând un efect firesc al integrării României în Uniunea Europeană. Dispariția unor firme nu trebuie să ne sperie, asta pentru că ar trebui să corelăm numărul falimentelor la cel la firmelor nou înființate. Astfel vom observa că există un echilibru", a precizat reprezentantul CNIPMMR.
Datele Oficiului relevă că la 31 mai 2008 erau înregistrate 7.166 de falimente, ceea ce reprezintă 70,26% din numărul total de falimente înregistrate de ONRC în 2007, când acestea s-au cifrat la 10.198 falimente.
Dinamica falimentelor la nivel național în perioada analizată a fost crescătoare. Astfel, pe primul trimestru s-au înregistat 3.304 falimente din care 803 în luna ianuarie, 1.171 în luna februarie și 1.330 în luna martie. Trendul ascendent a continuat și în ultimele două luni cu 1.614 falimente înregistrate în luna aprilie și 2.248 în luna mai.
Conform ONRC, în perioada analizată, în regiunea de Vest a României s-au înregistrat cele mai multe falimente, reorganizări și insolvențe - 1.397. Aceasta este urmată de regiunea de Sud-Est cu 1258, București - Ilfov, 912, Nord-Vest, 828, Centru, 771, Sud - Muntenia, 704, Nord-Est, 693 și Sud-Vest - Oltenia cu 613.
În funcție de numărul de falimente înregistrate pe ramură, cele mai sensibile sectoare ale economiei sunt comerțul cu amănuntul (413 firme), construcțiile (183 firme), intermediere diverse produse (173 firme), industria alimentară (sectorul de produse de patiserie cu 165 firme) și transportul rutier de mărfuri (107 firme).
Aceeași sursă mai precizează că din totalul de 17.364 falimente, înregistrate în perioada 1 ianuarie 2007 - 31 mai 2008, numai 1.445 dintre acestea au fost firme cu participare străină la capitalul social, restul de 15.919 au fost cu capital autohton
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<