search
conta.ro cauta meniu
search

Obligatii si contabilitatea unui PFA in 2014

Cine poate semna situatiile financiare: Conditii legale si clarificari




In ce priveste contabilitatea unui PFA, mentionam ca persoana fizica autorizata, titularul intreprinderii individuale si reprezentantul intreprinderii familiale vor tine contabilitatea in partida simpla, potrivit reglementarilor privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil, in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Avantajele acestei forme juridice sunt:

- costurile infiintarii sunt mai reduse (aproximativ 250 RON taxe percepute de Registrul Comertului);

- cheltuieli mici de administrare;

- contabilitatea se poate tine chiar si de persoana care a solicitat infiintarea PFA-ului si nu este nevoie de un contabil autorizat. in situatia in care optati pentru angajarea unui contabil costul serviciilor de contabilitate este mult mai redus decat in cazul unui SRL;

- se vor depune numai cateva declaratii la ANAF

- o persoana fizica autorizata poate avea angajati;

- PFA-urile pot beneficia de profitul realizat oricand fara a imparti dividendele sau a trece anul in documentele oficiale, dar bineinteles sa ia in calcul taxele ce vor trebui platite catre stat pentru acel profit;

- procesul de desfiintare a unui PFA este mult mai simplu si implica niste costuri mai mici

- un PFA are doar trei obligatii catre bugetul de stat: impozit 16% pe venitul net, 5,5% din venitul brut pentru sanatate si 31,3% din venitul lunar declarat de asigurat (adica venitul pentru care doresc sa se asigure) contributii la sitemul de pensii CAS.


Esential pentru contabili - Monografii contabile complete



Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
TOP 12 Monografii Contabile