Va informam ca Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1054/2016 (
OMFP 1054/2016) pentru aprobarea componentei si a regulamentului de organizare si functionare al Comisiei pentru analiza si solutionarea cererilor debitorilor care solicita stingerea unor creante fiscale, prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile, precum si de stabilire a documentatiei care insoteste cererea a fost publicat in M. Of. nr. 565 din 26 iulie 2016.
Iata ce trebuie sa retinem cu privire la noul act normativ:
"
√ cererea debitorului care solicita stingerea unor creante fiscale, va cuprinde, printre altele, date referitoare la:
– titlurile executorii in temeiul carora sunt urmarite prin executare silita bunurile imobile care fac obiectul cererii, daca este cazul;
– bunurile imobile, pentru care se solicita trecerea in proprietatea publica a statului, denumirea, datele de identificare a acestora, precum si o scurta descriere si mentiunea respectarii obiectului darii in plata potrivit Codului de procedura fiscala;
– mentiunea debitorului/debitorului garant persoana juridica referitoare la taxarea sau scutirea cu/de TVA a operatiunii de transfer al proprietatii bunului imobil prin dare in plata, in conformitate cu prevederile Codul fiscal", explica CECCAR Bihor.
Redam mai jos Ordinul nr. 1054/2016 pentru aprobarea componentei si a regulamentului de organizare si functionare al Comisiei pentru analiza si solutionarea cererilor debitorilor care solicita stingerea unor creante fiscale, prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile, precum si de stabilire a documentatiei care insoteste cererea
in vigoare de la 26.07.2016
In temeiul dispozitiilor art. 263 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 10 alin. (4) din Hotarârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1.
(1) in scopul solutionarii cererilor debitorilor de stingere a unor creante fiscale prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile se constituie Comisia pentru analiza si solutionarea cererilor debitorilor care solicita stingerea unor creante fiscale, prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile, denumita in continuare Comisie, a carei componenta este prevazuta in anexa nr. 1.
(2) Comisia se organizeaza si va functiona potrivit regulamentului de organizare si functionare, prevazut in anexa nr. 2.
Art. 2.
Cuprinsul cererii si documentatia care insoteste cererea privind stingerea creantelor fiscale administrate de organul fiscal central, prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorilor sunt stabilite in anexa nr. 3.
Art. 3.
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin, prevederile Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 486/2007 pentru aprobarea Procedurii privind stingerea creantelor reprezentând impozite, taxe si alte venituri datorate bugetului de stat si/sau a creantelor reprezentând contributii sociale administrate de Ministerul Finantelor Publice prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorilor, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 420 din 22 iunie 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.
Art. 4.
Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 5.
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Anca Dana Dragu
Bucuresti, 5 iulie 2016.
Nr. 1.054.
ANEXA Nr. 1
COMPONENtA
Comisiei pentru analiza si solutionarea cererilor debitorilor care solicita stingerea unor creante fiscale, prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile
Comisia are urmatoarea componenta:
a) vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care coordoneaza activitatea de administrare - presedinte
b) vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care coordoneaza activitatea de control - vicepresedinte
c) secretarul general al Ministerului Finantelor Publice - vicepresedinte
d) secretarul general al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala - vicepresedinte
e) directorul general al Directiei generale juridice din Ministerul Finantelor Publice - membru
f) directorul general al Directiei generale de legislatie Cod procedura fiscala, reglementari nefiscale si contabile din Ministerul Finantelor Publice - membru
g) directorul general al Directiei generale de legislatie si reglementare in domeniul activelor statului din Ministerul Finantelor Publice - membru
h) directorul general al Directiei generale de reglementare a colectarii creantelor bugetare din Agentia Nationala de Administrare Fiscala - membru
i) directorul general al Directiei generale juridice din Agentia Nationala de Administrare Fiscala - membru
j) directorul general al Directiei generale coordonare inspectie fiscala din Agentia Nationala de Administrare Fiscala - membru
k) directorul general al Directiei generale de buget si contabilitate din Agentia Nationala de Administrare Fiscala - membru
l) directorul general al directiei generale regionale a finantelor publice, directorul general al Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti sau directorul general al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, dupa caz - membru*
* Participa in sedintele Comisiei si are calitatea de membru al acesteia in cazul analizarii si solutionarii unor cereri ale debitorilor ale caror obligatii fiscale sunt in competenta de administrare a directiei, precum si a unitatilor subordonate acesteia.
m) specialist in evaluarea bunurilor, din cadrul structurilor organului fiscal central, desemnat de presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala - membru**
** Acest specialist are calitatea de membru in Comisie pâna la contractarea de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, potrivit legii, a unui serviciu de evaluare care va prelua atributiile acestuia.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<