Va informam ca Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1054/2016 (
OMFP 1054/2016) pentru aprobarea componentei si a regulamentului de organizare si functionare al Comisiei pentru analiza si solutionarea cererilor debitorilor care solicita stingerea unor creante fiscale, prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile, precum si de stabilire a documentatiei care insoteste cererea a fost publicat in M. Of. nr. 565 din 26 iulie 2016.
Iata ce trebuie sa retinem cu privire la noul act normativ:
"
√ cererea debitorului care solicita stingerea unor creante fiscale, va cuprinde, printre altele, date referitoare la:
– titlurile executorii in temeiul carora sunt urmarite prin executare silita bunurile imobile care fac obiectul cererii, daca este cazul;
– bunurile imobile, pentru care se solicita trecerea in proprietatea publica a statului, denumirea, datele de identificare a acestora, precum si o scurta descriere si mentiunea respectarii obiectului darii in plata potrivit Codului de procedura fiscala;
– mentiunea debitorului/debitorului garant persoana juridica referitoare la taxarea sau scutirea cu/de TVA a operatiunii de transfer al proprietatii bunului imobil prin dare in plata, in conformitate cu prevederile Codul fiscal", explica CECCAR Bihor.
Redam mai jos Ordinul nr. 1054/2016 pentru aprobarea componentei si a regulamentului de organizare si functionare al Comisiei pentru analiza si solutionarea cererilor debitorilor care solicita stingerea unor creante fiscale, prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile, precum si de stabilire a documentatiei care insoteste cererea
in vigoare de la 26.07.2016
In temeiul dispozitiilor art. 263 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 10 alin. (4) din Hotarârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1.
(1) in scopul solutionarii cererilor debitorilor de stingere a unor creante fiscale prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile se constituie Comisia pentru analiza si solutionarea cererilor debitorilor care solicita stingerea unor creante fiscale, prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile, denumita in continuare Comisie, a carei componenta este prevazuta in anexa nr. 1.
(2) Comisia se organizeaza si va functiona potrivit regulamentului de organizare si functionare, prevazut in anexa nr. 2.
Art. 2.
Cuprinsul cererii si documentatia care insoteste cererea privind stingerea creantelor fiscale administrate de organul fiscal central, prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorilor sunt stabilite in anexa nr. 3.
Art. 3.
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin, prevederile Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 486/2007 pentru aprobarea Procedurii privind stingerea creantelor reprezentând impozite, taxe si alte venituri datorate bugetului de stat si/sau a creantelor reprezentând contributii sociale administrate de Ministerul Finantelor Publice prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorilor, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 420 din 22 iunie 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.
Art. 4.
Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 5.
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Anca Dana Dragu
Bucuresti, 5 iulie 2016.
Nr. 1.054.
ANEXA Nr. 1
COMPONENtA
Comisiei pentru analiza si solutionarea cererilor debitorilor care solicita stingerea unor creante fiscale, prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile
Comisia are urmatoarea componenta:
a) vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care coordoneaza activitatea de administrare - presedinte
b) vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care coordoneaza activitatea de control - vicepresedinte
c) secretarul general al Ministerului Finantelor Publice - vicepresedinte
d) secretarul general al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala - vicepresedinte
e) directorul general al Directiei generale juridice din Ministerul Finantelor Publice - membru
f) directorul general al Directiei generale de legislatie Cod procedura fiscala, reglementari nefiscale si contabile din Ministerul Finantelor Publice - membru
g) directorul general al Directiei generale de legislatie si reglementare in domeniul activelor statului din Ministerul Finantelor Publice - membru
h) directorul general al Directiei generale de reglementare a colectarii creantelor bugetare din Agentia Nationala de Administrare Fiscala - membru
i) directorul general al Directiei generale juridice din Agentia Nationala de Administrare Fiscala - membru
j) directorul general al Directiei generale coordonare inspectie fiscala din Agentia Nationala de Administrare Fiscala - membru
k) directorul general al Directiei generale de buget si contabilitate din Agentia Nationala de Administrare Fiscala - membru
l) directorul general al directiei generale regionale a finantelor publice, directorul general al Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti sau directorul general al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, dupa caz - membru*
* Participa in sedintele Comisiei si are calitatea de membru al acesteia in cazul analizarii si solutionarii unor cereri ale debitorilor ale caror obligatii fiscale sunt in competenta de administrare a directiei, precum si a unitatilor subordonate acesteia.
m) specialist in evaluarea bunurilor, din cadrul structurilor organului fiscal central, desemnat de presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala - membru**
** Acest specialist are calitatea de membru in Comisie pâna la contractarea de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, potrivit legii, a unui serviciu de evaluare care va prelua atributiile acestuia.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<