Va informam ca Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1054/2016 (
OMFP 1054/2016) pentru aprobarea componentei si a regulamentului de organizare si functionare al Comisiei pentru analiza si solutionarea cererilor debitorilor care solicita stingerea unor creante fiscale, prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile, precum si de stabilire a documentatiei care insoteste cererea a fost publicat in M. Of. nr. 565 din 26 iulie 2016.
Iata ce trebuie sa retinem cu privire la noul act normativ:
"
√ cererea debitorului care solicita stingerea unor creante fiscale, va cuprinde, printre altele, date referitoare la:
– titlurile executorii in temeiul carora sunt urmarite prin executare silita bunurile imobile care fac obiectul cererii, daca este cazul;
– bunurile imobile, pentru care se solicita trecerea in proprietatea publica a statului, denumirea, datele de identificare a acestora, precum si o scurta descriere si mentiunea respectarii obiectului darii in plata potrivit Codului de procedura fiscala;
– mentiunea debitorului/debitorului garant persoana juridica referitoare la taxarea sau scutirea cu/de TVA a operatiunii de transfer al proprietatii bunului imobil prin dare in plata, in conformitate cu prevederile Codul fiscal", explica CECCAR Bihor.
Redam mai jos Ordinul nr. 1054/2016 pentru aprobarea componentei si a regulamentului de organizare si functionare al Comisiei pentru analiza si solutionarea cererilor debitorilor care solicita stingerea unor creante fiscale, prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile, precum si de stabilire a documentatiei care insoteste cererea
in vigoare de la 26.07.2016
In temeiul dispozitiilor art. 263 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 10 alin. (4) din Hotarârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1.
(1) in scopul solutionarii cererilor debitorilor de stingere a unor creante fiscale prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile se constituie Comisia pentru analiza si solutionarea cererilor debitorilor care solicita stingerea unor creante fiscale, prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile, denumita in continuare Comisie, a carei componenta este prevazuta in anexa nr. 1.
(2) Comisia se organizeaza si va functiona potrivit regulamentului de organizare si functionare, prevazut in anexa nr. 2.
Art. 2.
Cuprinsul cererii si documentatia care insoteste cererea privind stingerea creantelor fiscale administrate de organul fiscal central, prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorilor sunt stabilite in anexa nr. 3.
Art. 3.
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin, prevederile Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 486/2007 pentru aprobarea Procedurii privind stingerea creantelor reprezentând impozite, taxe si alte venituri datorate bugetului de stat si/sau a creantelor reprezentând contributii sociale administrate de Ministerul Finantelor Publice prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorilor, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 420 din 22 iunie 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.
Art. 4.
Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 5.
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Anca Dana Dragu
Bucuresti, 5 iulie 2016.
Nr. 1.054.
ANEXA Nr. 1
COMPONENtA
Comisiei pentru analiza si solutionarea cererilor debitorilor care solicita stingerea unor creante fiscale, prin trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile
Comisia are urmatoarea componenta:
a) vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care coordoneaza activitatea de administrare - presedinte
b) vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care coordoneaza activitatea de control - vicepresedinte
c) secretarul general al Ministerului Finantelor Publice - vicepresedinte
d) secretarul general al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala - vicepresedinte
e) directorul general al Directiei generale juridice din Ministerul Finantelor Publice - membru
f) directorul general al Directiei generale de legislatie Cod procedura fiscala, reglementari nefiscale si contabile din Ministerul Finantelor Publice - membru
g) directorul general al Directiei generale de legislatie si reglementare in domeniul activelor statului din Ministerul Finantelor Publice - membru
h) directorul general al Directiei generale de reglementare a colectarii creantelor bugetare din Agentia Nationala de Administrare Fiscala - membru
i) directorul general al Directiei generale juridice din Agentia Nationala de Administrare Fiscala - membru
j) directorul general al Directiei generale coordonare inspectie fiscala din Agentia Nationala de Administrare Fiscala - membru
k) directorul general al Directiei generale de buget si contabilitate din Agentia Nationala de Administrare Fiscala - membru
l) directorul general al directiei generale regionale a finantelor publice, directorul general al Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti sau directorul general al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, dupa caz - membru*
* Participa in sedintele Comisiei si are calitatea de membru al acesteia in cazul analizarii si solutionarii unor cereri ale debitorilor ale caror obligatii fiscale sunt in competenta de administrare a directiei, precum si a unitatilor subordonate acesteia.
m) specialist in evaluarea bunurilor, din cadrul structurilor organului fiscal central, desemnat de presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala - membru**
** Acest specialist are calitatea de membru in Comisie pâna la contractarea de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, potrivit legii, a unui serviciu de evaluare care va prelua atributiile acestuia.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia <<