OMFP 668/2015 privind dispozitia obligatorie ANAF si inspectiile fiscale - articole conta.ro
Contabilitate � Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

OMFP 668/2015 privind dispozitia obligatorie ANAF si inspectiile fiscale


OMFP nr. 668/2015 pentru aprobarea Instructiunilor privind valorificarea masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie, evidenta actiunilor de inspectie, raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate si rezultatele actiunilor efectuate.

Avand in vedere prevederile art. 31 din Normele metodologice privind infiintarea, organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 101/2012,
in temeiul art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Articolul 1
Se aproba Instructiunile privind valorificarea masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie, evidenta actiunilor de inspectie, raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate si rezultatele actiunilor efectuate, cuprinse in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Articolul 2
Directia generala de inspectie economico-financiara din cadrul Ministerului Finantelor Publice, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice si Directia generala de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor lua masuri pentru aplicarea si ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Articolul 3
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. Ministrul finantelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici Bucuresti, 9 iunie 2015.

Nr. 668.
ANEXa
INSTRUCTIUNI privind valorificarea masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie, evidenta actiunilor de inspectie, raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate si rezultatele actiunilor efectuate

I. Valorificarea masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie

1. Masurile dispuse prin dispozitiile obligatorii emise ca urmare a actiunilor de inspectie economico-financiara se centralizeaza la nivelul fiecarei structuri de inspectie economico-financiara, intr-o situatie care cuprinde, in principal, informatii cu privire la entitatea verificata, masurile dispuse, temeiul de drept si termenele de ducere la indeplinire a acestora.

2. Situatia centralizatoare a masurilor dispuse se utilizeaza pentru:
– eliminarea riscului de neducere la indeplinire a acestora;
– elaborarea de propuneri pentru imbunatatirea cadrului legislativ;
– programarea activitatii de inspectie economico-financiara;
– initierea de actiuni de control;
– identificarea necesitatilor de pregatire profesionala.

3. in termen de maximum 5 zile de la scadenta termenelor de ducere la indeplinire a masurilor dispuse, echipa de control procedeaza la verificarea modului de ducere la indeplinire, urmarind:
– respectarea termenului prevazut de art. 28 alin. (12) din Normele metodologice privind infiintarea, organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 101/2012;
– indeplinirea masurilor in termenul dispus in dispozitia obligatorie, procedand la analiza informarii transmise de entitate si a documentelor justificative, dupa caz.

4. Daca in urma analizei efectuate cu privire la modul de ducere la indeplinire a masurilor dispuse se constata ca entitatea a dus la indeplinire in totalitate si la termen masurile dispuse, echipa de inspectie economico-financiara intocmeste un referat prin care propune inchiderea actiunii si care se arhiveaza la dosarul actiunii de control. Referatul cuprinde datele de identificare ale entitatii, masurile dispuse, termenele si modul de ducere la indeplinire a acestora.

5. in situatia in care entitatea verificata nu informeaza organul de inspectie economico-financiara sau informarea transmisa privind modul de ducere la indeplinire a masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie este insuficient documentata si/sau nu rezulta ca acesta a dus la indeplinire masurile dispuse prin dispozitia obligatorie, organul de inspectie economico-financiara solicita entitatii verificate comunicarea, in termen de maximum 10 zile, de clarificari privind modul de ducere la indeplinire a masurilor si/sau documente justificative suplimentare in sustinerea ducerii la indeplinire a masurilor.

6. Organul de inspectie economico-financiara efectueaza o actiune de control la entitate, pentru verificarea modului de ducere la indeplinire a masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie, in urmatoarele situatii:

a)daca entitatea nu informeaza organul de inspectie economico-financiara cu privire la modul de indeplinire a masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie;

b)daca entitatea informeaza organul de inspectie economico-financiara ca nu a dus la indeplinire masurile dispuse prin dispozitia obligatorie;

c)daca in termenul prevazut la pct. 5 nu au fost comunicate clarificari privind modul de ducere la indeplinire a masurilor si/sau documente justificative suplimentare in sustinerea ducerii la indeplinire a masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie;

d)daca din documentele justificative transmise de entitate nu rezulta ca masurile dispuse prin dispozitia obligatorie au fost duse la indeplinire in totalitate.

7. Dupa finalizarea actiunii de control declansate pentru verificarea modului de ducere la indeplinire a masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie, prevazuta la pct. 6, organul de control intocmeste, dupa caz, urmatoarele acte:
a)referat, daca se constata ca masurile dispuse prin dispozitia obligatorie au fost duse la indeplinire in totalitate si la termen; b)raport de urmarire a indeplinirii masurilor dispuse, daca se constata ca masurile dispuse prin dispozitia obligatorie nu au fost duse la indeplinire, au fost duse partial la indeplinire sau au fost duse la indeplinire cu nerespectarea termenelor stabilite.

8. Organul de inspectie economico-financiara transmite dispozitia obligatorie organului fiscal competent, pentru ca masurile dispuse prin dispozitia obligatorie, care stabilesc in sarcina entitatii verificate sume reprezentand creante bugetare, sa fie inregistrate, urmarite, incasate si/sau executate silit, in temeiul Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

II. Evidenta actiunilor de inspectie, raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate si rezultatele actiunilor efectuate

1. Pentru fiecare actiune de control, la finalizarea acesteia, echipa de inspectie intocmeste fisa rezultatelor actiunii de control, conform modelului prevazut in anexa care face parte integranta din prezentele instructiuni, care se arhiveaza la dosarul actiunii de control.

2. Informatiile din fisele rezultatelor se organizeaza intr-o evidenta a actiunilor de control, in scopul evitarii controalelor paralele sau repetate, al depasirii duratei verificarii si al cresterii eficientei activitatii aparatului de inspectie economico-financiara.

3. Structurile de inspectie economico-financiara teritoriale transmit lunar, pana la data de 10 ale lunii curente pentru luna precedenta si cumulat de la inceputul anului, catre Directia generala de inspectie economico-financiara, precum si la solicitarea conducerii Ministerului Finantelor Publice raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate pentru aparatul de inspectie economico-financiara si rezultatele actiunilor de control efectuate.

4. Directia generala de inspectie economico-financiara prezinta anual, pana la data de 31 martie a anului curent pentru anul precedent sau la solicitarea conducerii Ministerului Finantelor Publice, raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate pentru aparatul de inspectie economico-financiara si rezultatele actiunilor de control efectuate.

ANEXA la instructiuni

FISA REZULTATELOR ACtIUNII DE CONTROL
1. Echipa de control:  .................................................................. .............................................................

2. Entitatea verificata: .............................................................................................................................
– sediul: .......................................................................................................................................;
– codul de identificare fiscala: .....................................................................................................;
– nr. de inregistrare la registrul comertului: ...................................................................................

3. Obiectivul/Obiectivele actiunii: .............................................................................................................

4. Data inceperii  actiunii: ..........................................................................................................................

5. Data terminarii actiunii: ..........................................................................................................................
6. Perioada verificata: ................................................................................................................................
7. Masuri dispuse:
– numar: ..................................................................................................................................................
8. Contraventii constatate si sanctiunile contraventionale aplicate:
– numar: .................................................................................................................................................;
– valoare: ...............................................................................................................................................
9. Amenzi contraventionale incasate:
– numar: ................................................................................................................................................;
– valoare: ...............................................................................................................................................
10. Imputatii:
– numar: .................................................................................................................................................;
– valoare: ...............................................................................................................................................
11. Bunuri si valori confiscate:
– numar: ................................................................................................................................................;
– valoare: ..............................................................................................................................................
12. Acte inaintate:
– organelor de urmarire penala:
– numar procese-verbale: ...........................................................................................................;
– valoarea estimata a prejudiciului: ..............................................................................................;
– organelor fiscale competente:
– numar acte de control: ..............................................................................................................;
– valoarea estimata a creantelor de natura fiscala: ......................................................................
13. Diferente in gestiune: ..........................................................................................................................
14. Alte  rezultate: ........................................................................................................................................


Comenteaza acest articol in forum

Articol de: Oana Margulescu - www.conta.ro
Data: 2015-06-17
Vizualizari: 4184


  Alte ContaArticole
postat la: 2020-09-25
MEEMA (Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri) face demersuri pentru a veni in sprijinul operatorilor economici din turism si propune garantarea in procent de 100% a voucherelor oferite ca alternativa la rambursare, aferente calatoriilor anulate in contextul pandemiei COVID-19. Citeste mai mult ...
postat la: 2020-09-25
ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) reaminteste contribuabililor ca data limita pentru depunere notificarii, prin care se manifesta intentia de a beneficia de masura de restructurare a obligatiilor bugetare restante, este 30 septembrie 2020. Citeste mai mult ...
postat la: 2020-09-23
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza ca in Monitorul Oficial nr. 817 din 4 septembrie 2020 a fost publicata O.U.G. nr. 153/2020 pentru instituirea unor masuri fiscale de stimulare a mentinerii/cresterii capitalurilor proprii, precum si pentru completarea unor acte normative. Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special

MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


  Conta Director
  Conta Site
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2020. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services