Antreprenoriatul social si economia sociala incearca sa prinda contur si in Romania. Astfel, pentru ca ONG-urile au cel mai important rol in furnizarea de servicii sociale (72% din furnizorii de servicii sociale acreditati din Romania sunt organizatii neguvernamentale), reprezentantii organizatiilor autohtone fac lobby ca organismele in cauza sa devina independente financiar. Astfel, spun membrii Fundatiei pentru Dezvoltarea Societatii Civile, majoritatea organizatiilor nonguvernamentale presteaza servicii sociale si ar putea deveni intreprinderi sociale care sa scoata profit, mai ales ca cererea pe piata pentru acest tip de activitati este foarte mare.
Ministrul Muncii sugereaza un cadru legislativ fermSe pare ca presiunile ONG-urilor deja au capatat ecou. Romania are nevoie de o strategie nationala si de un cadru legislativ explicit pentru a putea sa dezvolte un sistem de intreprinderi sociale, a declarat ministrul Muncii, Paul Pacuraru, in cadrul conferintei internationale, organizata de OCDE, privind politicile actuale in domeniu.
Potrivit directorului executiv al FDSC, Ionut Sibian, in Romania sunt aproximativ 45.000 de organizatii nonguvernamentale, dar nici jumatate dintre acestea nu sunt active. Intreprinderile sociale au rolul de a crea locuri de munca, in special pentru persoane cu venituri mici sau aflate in dificultate si genereaza cea mai mare parte a veniturilor lor din producerea si din vanzarea de bunuri si servicii, precizeaza membrii Fundatiei.
Intreprinderile sociale ar putea contribui la PIBPotrivit legislatiei in vigoare, ONG-urile cu activitate economica sunt scutite de plata impozitului pe profit pentru veniturile de pana la 15.000 de euro, iar pentru veniturile care depasesc aceasta suma sunt platite impozite de 16 la suta.
Astfel de sectoare de activitate, care pot contribui la incluziunea sociala, s-au dezvoltat in mai multe tari europene, precum Italia, Franta sau Spania, guvernele acestor tari utilizandu-le ca parte a programelor de masuri active pe piata muncii si ca instrumente ale politicii sociale, avand ca tinta populatia dezavantajata. Ambasadorul Spaniei la Bucuresti, Juan Pablo Garcia-Berdoy Cerezo, a declarat in cadrul conferintei ca in Spania activeaza circa 50.000 de intreprinderi sociale care genereaza anual 100 de milioane de euro, contributie semnificativa pentru PIB.
El a mai spus ca intreprinderile care se dedica acestui domeniu beneficiaza de anumite modalitati de sustinere si considera ca economia sociala trebuie privita ca o alta modalitate de afaceri.
Intreprinderile sociale cu activitati economiceIonut Sibian considera ca dezvoltarea acestui sistem este necesara, mai ales ca finantatorii traditionali au inceput sa plece din Romania dupa aderarea la UE, iar ONG-urile sunt fortate sa se reorienteze spre alte domenii generatoare de venituri. Pe de alta parte, el a aratat ca din cele 250.000 de persoane cu dizabilitati, cu varste cuprinse intre 18 si 60 de ani, inregistrate de Autoritatea Nationala pentru Persoane cu Handicap, doar 12.000 erau angajate in 2006. Ministrul Paul Pacuraru considera ca experienta Romaniei a pornit dintr-o suprasocializare a economiei, unul dintre motivele pentru care sistemul a clacat fiind tocmai supraincarcarea sociala si aparitia confuziilor intre obiectivele sociale si economice. Pe de alta parte, ministrul crede ca Romania nu ar fi putut sa dezvolte de la inceput intreprinderi sociale intrucat nu existau nici resurse financiare, nici mentalitatile necesare. Presedintele Comitetului, director al programului LEED, Jean Francois Rocchi, a declarat ca Romania, dupa ce va depasi faza de tranzitie, va trebui sa aiba o economie sociala puternica si a avertizat ca statul nu trebuie sa gandeasca in locul societatii civile, iar intreprinderile sociale nu trebuie sa se transforme in altceva, ci trebuie sa aiba activitati economice, sa devina productive.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<