Avîndu-se în vedere faptul că procedurile de inspectare fiscală pot întîmpina situaţii neprevăzute în timpul procesului inspecţional, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (A.N.A.F.), sau Fiscul, a ieşit la rampă cu un Ordin (708 / 2006) din care reiese că procesul cu pricina poate fi stopat, în funcţie de anumite condiţii obiective. Ne sunt, de asemenea, prezentate condiţiile şi modalităţile necesare stopării acestuia.
Condiţii şi modalităţi
Ordinul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (A.N.A.F.) cu nr. 708 din data de 07.09.2006 prevede ca organele de conducere a inspecției fiscale să poată propune sistarea procedurilor inspecționale liderului de grup, cf. Art. 1, însă numai dacă există, cf. Art. 2, următoarele necesități obiective: a efectuării vreunui sau mai multor controale, în zig-zag; a remedierii vreunor procedee care pot conduce, de-altfel, la emiterea vreunei Dispoziții; a obținerii vreunei sugestii de la M.F.P. sau A.N.A.F. sau, de ce nu, a emiterii vreunei Decizii din partea Comisiei Fiscale Centrale (C.F.C.); a efectuării vreunei expertize în acord cu Codul de procedură fiscală/Codul Fiscal (C.P.F./C.F.); a efectuării vreunor anchete pentru stabilirea identității părților eventual tranzacționante; a suspendării inspecției, la solicitarea scrisă și unică a contribuabilului (data la care poate fi suspendată/reluată inspecția se transmite contribuabilului solicitant tot în scris, cf. Art. 5 și 6), și/sau a solicitării de informații suplimentare despre vreun contribuabil din partea altor State Membre (S.M.) ale Uniunii Europene (U.E.), în ceea ce privește prezumtivele-i tranzacții intracomunitare. Mai departe, Art. 3 prevede ca propunerea în cauză să fie transpusă într-un referat avizat de șeful coordonator de serviciu și de către conducătorul inspecției fiscale în cauză, apoi, referatul trebuind să conțină una sau mai multe dintre condițiile Art. 2 precum și etapele procedurale. La Art. 4, mai aflăm că trebuie ca referatul să fie anexat Raportului final de inspecție (fiscală, n. red.).
Responsabilii cu aplicarea prevederilor
Direcția de metodologie și proceduri pentru inspecția fiscală, cea juridică, cea economică și administrativă și cele generale ale finanțelor publice județene (incluzînd, bineînțeles, municipiul București și Direcția generală de administrare fiscală a marilor contribuabili) vor fi responsabile cu aplicarea prevderilor acestui Ordin, cf. Art. 7, iar lit. (g) a Art. 8 va intră în vigoare odată cu ratificarea Tratatului de Aderare la U.E., adică la 1 ianuarie 2007. P.S.: Ordinul 708 / 2006 a fost publicat ca titlu în ediția nr. 768 a Monitorului Oficial din data de 08.09.2006 , cf. Art. 9 (http://www.monitoruloficial.ro/monitoare/2006/mon0768.htm ).
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<