Gestionarea activitatii ca PFA a devenit o adevarata provocare in contextul fiscal actual. Legislatia stufoasa si schimbarile dese pot duce cu usurinta la greseli costisitoare. Pentru a-ti simplifica munca si a evita capcanele birocratice, am pregatit un pachet esential pentru tine: doua lucrari de referinta publicate de Grupul Rentrop & Straton, care iti ofera instrumentele necesare pentru o activitate fara erori si fara batai de cap. „Cartea Verde a PFA – Contabilitatea si obligatiile fiscale” si „Ghid practic SAGA pentru PFA” iti ofera solutii clare, exemple concrete si suport permanent pentru o activitate corecta, eficienta si lipsita de stres.
Ambele lucrari contin informatii actualizate, exemple din practica, explicatii clare si solutii rapide pentru provocarile cu care te confrunti zi de zi ca PFA. ...Click aici pentru detalii >>
Cititi in continuare ce avantaje majore va aduc cele 2 titluri de mai sus si grabiti-va sa profitati de reducerea speciala valabila doar in aceasta luna!
Ce avantaje va ofera cele doua lucrari?
De la infiintarea PFA, PFI, II, IF, societatilor civile pana la radierea lor, aici gasesti totul! Informatii contabile, fiscale, juridice din surse legale, in vigoare.
Creat special pentru rezolvarea problemelor practice cu care se confrunta contribuabilul in teren, ghidul Cartea Verde a PFA. Contabilitatea si obligatiile fiscale descrie, pas cu pas, traseul actiunilor legale de parcurs:
- juridic: inregistrarea/modificarea/radierea juridica si/sau fiscala si explicarea termenilor utilizati
- contabil: conducerea contabilitatii – documente de intocmit, registre si studii de caz
- fiscal: calculul obligatiilor fiscale, declaratia unica anuala si alte declaratii.
Pentru a veni in sprijinul persoanelor fizice, lucrarea contine de asemenea:
- explicatii clare privind succesiunea logica si legala a activitatilor ...detalii aici >>
- modele de calcul detaliate pentru intelegerea usoara si asimilarea rapida a cerintelor legislative
- informatii, link-uri, adrese utile pentru respectarea termenelor de depunere/plata a declaratiilor.
Subiectele abordate sunt insotite de spete sau situatii practice rezolvate care te ajuta sa-ti solutionezi propriile semne de intrebare ivite in anumite etape. In plus, dispui de exemple de spete rezolvate precum:
- inregistrarea in contabilitate a soldurilor initiale la trecerea la contabilitatea in partida dubla etc.
- exemple practice despre activitatea de productie si de comert.
- achizitii si livrari intracomunitare
- regimul special pentru agricultori
- regimul special pentru vanzarea de bunuri la distanta si prestari servicii electronice (OSS)
- raportarea si compensarea pierderilor fiscale
- cum calculam salariile in calitate de angajator si care sunt obligatiile declarative
- cum calculam impozitul pe venit, contributiile sociale obilgatorii si optionale
Ori de surse utile de informatii si link-uri unde poti gasi raspunsuri concrete la intrebari precum:
-
cum se infiinteaza sau desfiiinteaza o PFA, II sau PFI etc. ...detalii aici >>
-
despre asocieri fara personalitate juridica (cabinete medicale grupate, societati civile de avocati etc.)
-
cand este obligatorie organizarea contabilitatii si cand nu
-
ce sunt normele de venit si unde sunt acestea postate pe internet
-
despre inchirierea si subinchirierea bunurilor mobile si imobile sau arendarea bunurilor agricole
-
cum se calculeaza castigurile actiuni si obligatiuni si precum si cele din moneda virtuala
-
ce este sistemul RO e-factura si care este procedura de raportare
-
ce este decontul precompletat de TVA
-
care este plafonul de incasari si plati in numerar
-
care sunt diferentele intre SRL si PFA
-
unde se depun decalratiile si unde se fac platile ...detalii aici >>
-
despre impunerea veniturilor nedeclarate
-
ce inseamna Spatiu Privat Virtual etc.
...Click aici pentru a beneficia de oferta speciala pentru PFA >>
Ghid practic. SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Lucrarea, elaborata de specialisti in domeniu, raspunde clar si cu exemple practice intrebarilor dvs. privind utilizarea programului SAGA PS, functiile pe care le indeplineste, modul de introducere a unor date specifice, realizarea documentelor fiscal-contabile cerute de lege, rezolvarea unor probleme practice legate de completarea registrelor si multe altele.
Lucrarea Ghid practic. SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari contine informatii privind:
1. Configurarea initiala a unei PFA
2. Prezentare si navigare prin meniuri
2.1 Meniul „Fisiere”
Cu ajutorul meniului „Fisiere”, PFA:
-
verifica furnizorii si clientii
-
seteaza gestiunile in functie de tipul de activitate desfasurata,
-
defineste articolele, tipurile de operatii, centrele de cost
-
tine evidenta salariatilor.
Atentie! Ansamblul tipurilor de operatii ce pot fi definite in cadrul meniului „Fisiere” poate fi considerat Planul de conturi al PFA. Daca PFA tine cont de necesitatile de raportare (fiscale sau manageriale) la definirea acestora, cu o simpla tiparire poate obtine rapoartele necesare, fara alte calcule!
2.2 Meniul „Operatii”
Este, practic, meniul de lucru. In acest capitol, PFA stabileste regulile de operare pentru toate documentele primite sau emise de PFA, in lei si in valuta:
Facturi si bonuri fiscale primite
Cheltuieli cu deductibilitate limitata si cheltuieli nedeductibile
Facturi emise
Achizitii de imobilizari si inregistrarea amortizarii
Incasari si plati
Operarea incasarilor si platilor care nu se trec in Registrul jurnal de incasari si plati
Generarea statului salarii si a Declaratiei 112
Declaratii/Inchidere an. Registrul de evidenta fiscala pentru PFA
Atentie! Deosebit de importanta in cadrul acestui meniu este pagina Declaratii/Inchidere an care poate fi accesata in orice moment pentru vizualizarea situatiei fiscale a PFA sau pentru intocmirea unor declaratii si a Registrului de evidenta fiscala pentru PFA!
Beneficiaza acum de oferta speciala >>
2.3 Meniul „Situatii-Listari”
Contine exemple (print screen-uri) pentru tiparirea diferitelor tipuri de rapoarte de lucru precum:
Registrul jurnal pentru incasari si plati
Lista operatiunilor
Jurnale de TVA
Situatii comerciale clienti, furnizori
Raport de gestiune
Situatii stocuri
...Click aici pentru explicatii detaliate >>
2.4 Meniul „Diverse” - contine evidenta contractelor/comenzilor, intocmire foi de parcurs, diverse situatii manageriale
Aceasta pagina permite importul fisierelor de tip DBF generate cu ajutorul ecranului Export date si a fisierelor de tip DBF sau XML generate din alte aplicatii.
Totodata, intalnim aici si meniul “e-Transport” care ne va ajuta sa transmitem notificarile in SPV.
2.5 Meniul „Administrare”
Cuprinde recomandari utile, cu exemple ilustrate, pentru configurarea salariilor, definirea de serii si numere documente, definire/restrictionare utilizatori, operatiuni cu baza de date (salvare, restaurare).
2.6 Meniul „e-Facturi”
Se acceseaza din pagina principala a programului, in partea dreapta, vom intalni meniul “e-Facturi” care ne va ajuta sa:
Generam si transmitem e-Facturi;
Verificam raspunsurilor primite la generarea e-Facturilor;
Importam e-Facturile emise;
Importam e-Facturile primite.
3. Exemple practice
Contine precizarile specialistilor in situatii practice, specifice anumitor tipuri de activitati desfasurate de PFA:
PFA cu activitate de prestari servicii - coafor
PFA cu activitate de comert – magazin cu amanuntul
PFA cu activitate de productie (productie bijuterii fantezie, dezvoltator imobiliar)
Vanzare imobilizari incomplet amortizate
PFA platitoare de TVA – comert cu echipamente de birou
Prestari servicii intracomunitare in cazul unei PFA platitoare/neplatitoare de TVA – traducator autorizat
Servicii intracomunitare primite in cazul unei PFA platitoare/neplatitoare de TVA – servicii de publicitate primite
...Click aici pentru Formularul de Comanda >>
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia << Monografie contabila cofetarie
Gestionarea contabila a unei cofetarii presupune o evidenta clara a tuturor operatiunilor financiare, de la achizitia ingredientelor pana la vanzarea produselor finite. Intrucat aceasta activitate implica atat productie, cat si comercializare, inregistrarile contabile trebuie sa reflecte corect toate tranzactiile, inclusiv cheltuielile, veniturile si taxele aferente. In acest articol, va prezentamdoua exemple practice de monografii contabile pentru cofetarii.Monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila privind depozitarea cerealelor
O monografie contabila bine structurata pentru depozitarea cerealelor este cruciala pentru a reflecta corect si transparent activitatile economice, stocurile si fluxurile financiare implicate. Prin acest articol, ne propunem sa oferim o prezentare detaliata a aspectelor contabile relevante pentru gestionarea depozitelor de cereale, incluzand evidentierea inregistrarilor contabile specifice, conform legislatiei in vigoare.Depozitarea cerealelor: aspecte legislativePotrivit pct. 284 din O.M.F.P....
vezi AICI monografia <<