Gestionarea activitatii ca PFA a devenit o adevarata provocare in contextul fiscal actual. Legislatia stufoasa si schimbarile dese pot duce cu usurinta la greseli costisitoare. Pentru a-ti simplifica munca si a evita capcanele birocratice, am pregatit un pachet esential pentru tine: doua lucrari de referinta publicate de Grupul Rentrop & Straton, care iti ofera instrumentele necesare pentru o activitate fara erori si fara batai de cap. „Cartea Verde a PFA – Contabilitatea si obligatiile fiscale” si „Ghid practic SAGA pentru PFA” iti ofera solutii clare, exemple concrete si suport permanent pentru o activitate corecta, eficienta si lipsita de stres.
Ambele lucrari contin informatii actualizate, exemple din practica, explicatii clare si solutii rapide pentru provocarile cu care te confrunti zi de zi ca PFA. ...Click aici pentru detalii >>
Cititi in continuare ce avantaje majore va aduc cele 2 titluri de mai sus si grabiti-va sa profitati de reducerea speciala valabila doar in aceasta luna!
Ce avantaje va ofera cele doua lucrari?
De la infiintarea PFA, PFI, II, IF, societatilor civile pana la radierea lor, aici gasesti totul! Informatii contabile, fiscale, juridice din surse legale, in vigoare.
Creat special pentru rezolvarea problemelor practice cu care se confrunta contribuabilul in teren, ghidul Cartea Verde a PFA. Contabilitatea si obligatiile fiscale descrie, pas cu pas, traseul actiunilor legale de parcurs:
- juridic: inregistrarea/modificarea/radierea juridica si/sau fiscala si explicarea termenilor utilizati
- contabil: conducerea contabilitatii – documente de intocmit, registre si studii de caz
- fiscal: calculul obligatiilor fiscale, declaratia unica anuala si alte declaratii.
Pentru a veni in sprijinul persoanelor fizice, lucrarea contine de asemenea:
- explicatii clare privind succesiunea logica si legala a activitatilor ...detalii aici >>
- modele de calcul detaliate pentru intelegerea usoara si asimilarea rapida a cerintelor legislative
- informatii, link-uri, adrese utile pentru respectarea termenelor de depunere/plata a declaratiilor.
Subiectele abordate sunt insotite de spete sau situatii practice rezolvate care te ajuta sa-ti solutionezi propriile semne de intrebare ivite in anumite etape. In plus, dispui de exemple de spete rezolvate precum:
- inregistrarea in contabilitate a soldurilor initiale la trecerea la contabilitatea in partida dubla etc.
- exemple practice despre activitatea de productie si de comert.
- achizitii si livrari intracomunitare
- regimul special pentru agricultori
- regimul special pentru vanzarea de bunuri la distanta si prestari servicii electronice (OSS)
- raportarea si compensarea pierderilor fiscale
- cum calculam salariile in calitate de angajator si care sunt obligatiile declarative
- cum calculam impozitul pe venit, contributiile sociale obilgatorii si optionale
Ori de surse utile de informatii si link-uri unde poti gasi raspunsuri concrete la intrebari precum:
-
cum se infiinteaza sau desfiiinteaza o PFA, II sau PFI etc. ...detalii aici >>
-
despre asocieri fara personalitate juridica (cabinete medicale grupate, societati civile de avocati etc.)
-
cand este obligatorie organizarea contabilitatii si cand nu
-
ce sunt normele de venit si unde sunt acestea postate pe internet
-
despre inchirierea si subinchirierea bunurilor mobile si imobile sau arendarea bunurilor agricole
-
cum se calculeaza castigurile actiuni si obligatiuni si precum si cele din moneda virtuala
-
ce este sistemul RO e-factura si care este procedura de raportare
-
ce este decontul precompletat de TVA
-
care este plafonul de incasari si plati in numerar
-
care sunt diferentele intre SRL si PFA
-
unde se depun decalratiile si unde se fac platile ...detalii aici >>
-
despre impunerea veniturilor nedeclarate
-
ce inseamna Spatiu Privat Virtual etc.
...Click aici pentru a beneficia de oferta speciala pentru PFA >>
Ghid practic. SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Lucrarea, elaborata de specialisti in domeniu, raspunde clar si cu exemple practice intrebarilor dvs. privind utilizarea programului SAGA PS, functiile pe care le indeplineste, modul de introducere a unor date specifice, realizarea documentelor fiscal-contabile cerute de lege, rezolvarea unor probleme practice legate de completarea registrelor si multe altele.
Lucrarea Ghid practic. SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari contine informatii privind:
1. Configurarea initiala a unei PFA
2. Prezentare si navigare prin meniuri
2.1 Meniul „Fisiere”
Cu ajutorul meniului „Fisiere”, PFA:
-
verifica furnizorii si clientii
-
seteaza gestiunile in functie de tipul de activitate desfasurata,
-
defineste articolele, tipurile de operatii, centrele de cost
-
tine evidenta salariatilor.
Atentie! Ansamblul tipurilor de operatii ce pot fi definite in cadrul meniului „Fisiere” poate fi considerat Planul de conturi al PFA. Daca PFA tine cont de necesitatile de raportare (fiscale sau manageriale) la definirea acestora, cu o simpla tiparire poate obtine rapoartele necesare, fara alte calcule!
2.2 Meniul „Operatii”
Este, practic, meniul de lucru. In acest capitol, PFA stabileste regulile de operare pentru toate documentele primite sau emise de PFA, in lei si in valuta:
Facturi si bonuri fiscale primite
Cheltuieli cu deductibilitate limitata si cheltuieli nedeductibile
Facturi emise
Achizitii de imobilizari si inregistrarea amortizarii
Incasari si plati
Operarea incasarilor si platilor care nu se trec in Registrul jurnal de incasari si plati
Generarea statului salarii si a Declaratiei 112
Declaratii/Inchidere an. Registrul de evidenta fiscala pentru PFA
Atentie! Deosebit de importanta in cadrul acestui meniu este pagina Declaratii/Inchidere an care poate fi accesata in orice moment pentru vizualizarea situatiei fiscale a PFA sau pentru intocmirea unor declaratii si a Registrului de evidenta fiscala pentru PFA!
Beneficiaza acum de oferta speciala >>
2.3 Meniul „Situatii-Listari”
Contine exemple (print screen-uri) pentru tiparirea diferitelor tipuri de rapoarte de lucru precum:
Registrul jurnal pentru incasari si plati
Lista operatiunilor
Jurnale de TVA
Situatii comerciale clienti, furnizori
Raport de gestiune
Situatii stocuri
...Click aici pentru explicatii detaliate >>
2.4 Meniul „Diverse” - contine evidenta contractelor/comenzilor, intocmire foi de parcurs, diverse situatii manageriale
Aceasta pagina permite importul fisierelor de tip DBF generate cu ajutorul ecranului Export date si a fisierelor de tip DBF sau XML generate din alte aplicatii.
Totodata, intalnim aici si meniul “e-Transport” care ne va ajuta sa transmitem notificarile in SPV.
2.5 Meniul „Administrare”
Cuprinde recomandari utile, cu exemple ilustrate, pentru configurarea salariilor, definirea de serii si numere documente, definire/restrictionare utilizatori, operatiuni cu baza de date (salvare, restaurare).
2.6 Meniul „e-Facturi”
Se acceseaza din pagina principala a programului, in partea dreapta, vom intalni meniul “e-Facturi” care ne va ajuta sa:
Generam si transmitem e-Facturi;
Verificam raspunsurilor primite la generarea e-Facturilor;
Importam e-Facturile emise;
Importam e-Facturile primite.
3. Exemple practice
Contine precizarile specialistilor in situatii practice, specifice anumitor tipuri de activitati desfasurate de PFA:
PFA cu activitate de prestari servicii - coafor
PFA cu activitate de comert – magazin cu amanuntul
PFA cu activitate de productie (productie bijuterii fantezie, dezvoltator imobiliar)
Vanzare imobilizari incomplet amortizate
PFA platitoare de TVA – comert cu echipamente de birou
Prestari servicii intracomunitare in cazul unei PFA platitoare/neplatitoare de TVA – traducator autorizat
Servicii intracomunitare primite in cazul unei PFA platitoare/neplatitoare de TVA – servicii de publicitate primite
...Click aici pentru Formularul de Comanda >>
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia <<